איך בוחרים הפקה לאירוע?
בשוק הישראלי ישנן מאות חברות המתמחות בתחום הפקת אירועים. בנוסף לחברות הידועות ישנם מפיקי אירועים עצמאיים אשר בוחרים לבצע את ההפקה לפי התאמה אישית לכל לקוח .
כאשר אתם מעוניינים להקים אירוע בין אם הוא גרנדיוזי ובין אם מדובר באירוע מצומצם, עליכם לשים לב ולבדוק מספר דברים:
תקציב – כמו בכל תחום, כך גם בחום הפקת האירועים יש פערי מחירים בין החברות השונות בשוק ישראלי, שאוהב להתמקח במחירים, ואם יש לכם את האפשרות והזמן לעשות "סקר שוק"- זה המקום להוריד ולצמצם בהוצאות.
וותק – כל חברה וכל מפיק אירוע יספר על אירועים שהפיק ויראה לכם סרטוני וידיאו המוצלחים ביותר, תמונות המעוצבות בפוטושופ, כל שעליכם לעשות הוא: נסו לברר אם אתם יכולים להיכנס לאירוע שנמצא בתהליך הפקה ואם הדבר אינו מתאפשר, נסו לדבר עם לקוחות אשר כבר הקימו אירוע עם אותה ההפקה. מטבע הדברים אף אחד לא יפנה אתכם ללקוחות לא מרוצים, אבל נסו לברר בין הדברים על אופי עבודתו.
יחס אישי– כל אירוע, פרטי או עסקי כולל לא מעט דילמות רבות. לקראת האירוע נדרשת עבודה אינטנסיבית עם ההפקה בכדי שתיווצר אווירה שיתופית ונינוחה בקרב בעל האירוע להפקה. ההפקה תצטרך לנסות ולהבין אתכם עד כמה שיותר ולקלוע לרצון שלכם להקים אירוע שתואם את רצונכם.
במידה ואתם בודקים את האפשרות לעבוד עם חברה גדולה, עמדו על הצורך להיפגש עם המפיק בפועל ולהתרשם ממנו.
יצירתיות– גם אם האירוע הוא “סטנדרטי” , אתם רוצים שהוא בכל זאת יהיה ייחודי ושונה משאר האירועים שנכחתם בעבר. נסו להתרשם מההצעות שמציע המפיק לבדו, מבלי התערבות בכדי לבחון אותו ואת כושר היצירתיות שלו ועד כמה הוא מסוגל ללכת רחוק ולהפוך את האירוע שלכם למיוחד. במידה ואתם רואים כי אתם צריכים להיות מעורבים יתר על המידה בהקמת האירוע והפקתו, הבינו כי המפיק אינו עונה על הצרכים שלכם, וכנראה הוא לא האדם הנכון להסתמך עליו בתכנון אירוע בסדר גודל שתכננתם.
קשרים - חלק מתחום ההפקה דורש עבודה רבה עם ספקי משנה. נסו לברר מהקרובים, משפחה, חברים או שכנים אשר כבר הקימו אירוע בעבר, ויכול להיות שיתמזל מזלכם ואחד מהמכרים שלכם יוכל לעזור לכם בעזרת הקשרים להקים אירוע מושקע יותר ומיוחד ממה שחשבתם. הקשרים יוכלו משמעותית להוזיל לכם את העלויות, אז תעשו מאמץ בהפעלתו, זה לטובתכם!
תחושת בטן – עד כמה שזה נשמע מוזר, ברוב הפעמים תחושת הבטן חשובה לא פחות מהתרשמות מקצועית. נסו להבין עד כמה אתם מרגישים שאתם סומכים על המפיק לפני שאתם מוסרים לידיו את האחריות לאירוע שלכם. תחושת בטן זוהי בעצם במילים אחרות, האינטואיציה שלכם כלפי האדם שעומד מולכם , ותפקידו הוא ליצור אווירה מיוחדת ומשמחת באירוע. תנסו ל"הקשיב" ל"אני הפנימי" שלכם ובכך תשיגו את התוצאות הטובות ביותר בהקמת הפקת אירוע בסדר גודל שתכננתם.
www.introdjs.co.il