דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם אתה מנהל כספים טוב לעסק שלך? 

מאת    [ 01/05/2014 ]

מילים במאמר: 869   [ נצפה 1898 פעמים ]

האם אתה מנהל כספים טוב לעסק שלך?

העסק שלך נמצא בתהליך צמיחה ומחזור העסקים גדל. אתה מוצא עצמך עוסק בניהול הפיננסי של העסק יותר ויותר במקום להכניס עבודות חדשות לעסק. אתה מתחיל לרוץ בשביל הבנק במקום בשביל העסק. האם זה המקום בו אתה צריך להיות? האם זה המקום בו אתה רוצה להיות?

בעסקים רבים גם במידה והחברה מרוויחה, עדיין בעל העסק ישאל פעמים רבות – איפה הכסף? משמע, החברה עשוייה להגיע לידי קריסה וחדלות פירעון גם אם היא ריווחית.

זה הזמן לחשוב על קבלת סיוע כמו ניהול פיננסי שוטף, ייעוץ עסקי או ייעוץ כלכלי לעסק. מלווה פיננסי או מלווה עסקי מקצועי יסייע לך לנווט את החברה לדרך נכונה, להמשך הצמיחה והגדילה.

אז מהי התנהלות כספית נכונה בחברה?

ניהול כספים הוא נדבך בעל רבדים רבים ואנו נמנה את העיקריים שבהם:

ניהול תזרים מזומנים 

חוק מספר אחד הוא שעסקים לא קורסים רק בגלל הפסדים, אלא רק בגלל שנגמר להם הכסף.

תדאג תמיד להיות עם האצבע על הדופק ודע בכל רגע נתון מה אמור להכנס ומה אמור לצאת מחשבון הבנק שלך. גם אם מבחינתו של רואה החשבון שלך מצבך מצוין והחברה רווחית, עדיין יכולה להיווצר לך בעיה תזרימית.

חוק מספר שתיים הוא שבלי אמון שלך במערכת הבנקאית ושל המערכת הבנקאית בך ובעסק, לא תקבל אשראי.

תדאג לבנות מערכת אמון עם הבנק בה מילה שלך חקוקה בסלע. תיידע אותם על בעיות שעומדות לצוץ בתזרים המזומנים ולא שהם יודיעו לך על בעיה שנוצרה לך בבנק. תתפלא כמה הבנק יהיה מוכן ללכת אתך אם יאמין בך.

חוק מספר שלוש הוא שבלי עודף אשראי לא ניתן לנהל עסק נכון.

לכן אשראי לוקחים כשאפשר ולא כשצריך, כי כשתצטרך אותו לא תקבל.

כמו כן זכור שהיכולת שלך לתקשר עם הבנק שונה באופן מהותי מיכולת יועץ עסקי או יועץ כלכלי מקצועי המתמחה בלדבר את השפה הבנקאית.

ביצוע גבייה מקצועית

אחת הבעיות המשמעותיות בכל עסק הוא ניהול תזרים מזומנים לקוי. אחת הסיבות המרכזיות לכך היא הליך גבייה בעייתי. אתה כמו רוב בעלי העסקים רוצה לקבל את הכסף, אבל לא אוהב לבצע את הגבייה. אתה מתרץ את הנושא בחוסר זמן, בחשש מפגיעה ביחסים ובשימור הלקוח, אתה אומר שאתה לא אסרטיבי. "הוא ישלם בסוף" אתה אומר ואני רק מקווה בשבילך שהוא ישלם עוד לפני הסוף. גבייה היא תהליך לא נעים, לא כייפי, שלא בא לנו לעשות ושאנחנו נוטים לדחות.

זכור כי הכסף מגיע לך!

עבדת קשה בשביל זה. אם אתה לא מסוגל להרים את הכפפה, תביא גורם חיצוני שמטרתו לשפר לך את תזרים המזומנים ואני מתכוון לגורם שמבצע גבייה ולא "גוויה". 

 

תמחור, תמחיר והמחרה נכונה של מוצרים ושירותים

איך אתה קובע את המחיר למוצר או לשרות שלך? לפי מכפיל? לפי המחיר של המתחרים באזור? בארץ? בעולם? או אולי אתה תקרא לזה לפי מחיר השוק?

איך אתה יודע שאתה מרוויח? אני מתכוון באמת מרוויח ולא שאתה חושב שאתה מרוויח.

התמחיר נבנה מהבסיס, מרמת העלויות הישירות, העלויות העקיפות והעלויות הקבועות, כולל המשכורת שלך, כולל עלויות המימון שלך, כולל ההשקעות שלך, כולל כל עלות הקיימת בחברה או שאתה צופה שתהיה קיימת בטווח זמן הנראה לעין. 

אחרי שזה בוצע, תוסיף את הרווח המבוקש ותראה אם אתה במחיר השוק, מעליו או מתחתיו.

אם המחיר שלך גבוה מידי ביחס למחיר השוק ואתה לא מרוויח מספיק כי אתה לא יכול לסגור עסקאות במחיר זה, אזי יש לך בעיה בגובה ההוצאות של העסק. בדוק מה הבעיה. אם אתה מרוויח הרבה, כי המחיר שלך כולל הרווח נמוך ממחיר השוק ובפועל אתה גובה יותר ממה שחשבת שאתה צריך, תחליט אם אתה רוצה להוריד את המחיר ולמכור יותר. תבדוק אם יש בך משהו מיוחד שמאפשר לך להיות מעל מחיר השוק. יתרון יחסי כלשהו. אם אין, רצוי שתבנה כזה. לכל אחד ייחוד משלו.

זה נכון שלרוב מחיר מוצר נדרש להיות סביב מחיר השוק, אבל חשוב כי תבצע תמחור נכון לעסק, בכדי שהעסק לא יפסיד וגם לא יוביל לקצב מכירות נמוך מידי!

 

בניית תקציב, ניהול לפי תקציב ובקרה תקציבית

עצור! תרים את הראש ותסתכל קדימה. אל תהיה בת יענה ותטמון ראשך בחול ואל תהיה עכבר שרץ ללא כיוון. תהיה נץ שדואה מעלה, צופה למרחק ומסתכל על הכל בחדות ממעוף הציפור.

פעם בשנה אתה חייב להרים את הראש מהשוטף ולהסתכל למרחקים. קבע את היעדים ואת הדרכים להגיע אליהם. במילים פשוטות בצע תוכנית עסקית מקוצרת , אפילו לשנה בלבד. התכנון איננו נפוץ מאד בשוק הישראלי לצערי.                                                                                                           

גם אם אתה לא חושב שאפשר לתכנן בעסק שלך, זכור כי לא המצאת את הגלגל וכי אין כמעט עסק שלא ניתן לתכנן בו את הצעדים קדימה.

בעלי עסקים נוטים לחשוב כי כאשר יש גידול בהזמנות ועלייה בהכנסות העסק בצמיחה, אך שוכחים שההוצאות גדלות בהתאם (העסקה של עוד עובדים, תשלומים לספקים, רכישות, השקעות, מחסן או משרדים יותר גדולים...).

לכן מומלץ לך לבנות תקציב מכירות מפורט וניהול הוצאות בהתאם, אשר אמור לשקף את המטרות הברורות של העסק. בעוד שבניית התקציב נעשית פעם בשנה, בקרה תקציבית אמורה להתבצע בתדירות חודשית, דו חודשית או רבעונית לכל הפחות, כך שבמידת הצורך תוכל לנקוט בפעולה מתקנת, לערוך שינויים ולשפר את ביצועי החברה עוד לפני תום שנה מבנייתו.

תהליך חשיבה של בעל העסק לגבי מטרות העסק בשנה הקרובה והפעילות הצפויה, והמשמעויות שלהן אז ללא שום תירוצים תתחיל לבצע פעולות אלו לבד או באמצעות מקצוענים בתחום הפיננסים ותגלה כי החיים הופכים פשוטים יותר.

בהצלחה!

 

ניהול נטו מספקת שירותי ניהול כספים במיקור חוץ בבית העסק. שירות זה מיועד לחברות אשר זקוקות למנהל כספים מקצועי, אך אינן נזקקות לו במשרה מלאה ומעדיפות על פניו מנהל כספים בכיר, במשרה חלקית.


שירותים נוספים אשר ניתנים על ידי קבוצת ניהול נטו הינם ייעוץ כלכלי, ליווי עסקי וכלכלי, גיוס אשראי לחברות, כולל באמצעות הקרן בערבות מדינה, טיפול בתזרים המזומנים, גביה וניהול האובליגו בחברות והכנת תוכניות עסקיות פיננסיות למגוון מטרות.


ניהול נטו מנוהלת על ידי אבי קרעין MBA), (LLM וזאב הרשקוביץ (MBA) בעלי ניסיון של כ- 25 שנה כל אחד בתפקידי עשייה ניהוליים בכירים


ניהול נטו בע"מ:


מגדלי התאומים 1 קומה 12 ר"ג.


טלפון: 03-9044488


מייל: href="mailto:info@nihulneto.cominfo@nihulneto.com">">info@nihulneto.com


אתר: www.nihulneto.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב