דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רישיון מלגזה: מה ההבדל בין מלגזת דיזל למלגזה לחשמלית 

מאת    [ 30/04/2014 ]

מילים במאמר: 459   [ נצפה 1921 פעמים ]

המלגזות הן אחת ההמצאות החשובות ביותר בתחום ההרמה והשינוע בתעשייה. קשה לדמיין איך ענפי המסחר והתעשייה היו יכולים להסתדר בלעדיה. כמובן, לא כל בעלי העסקים משתמשים במלגזות זהות.

במאמר זה נסביר על שני סוגים עיקריים של מלגזות. בגדול, מלגזות נחלקות לשני סוגים עיקריים: מלגזות הפועלות על מנוע דיזל ומלגזות חשמליות. אם אתם מעוניינים להוציא רשיון למלגזה, חשוב שתדעו מה ההבדלים בין שני הסוגים, כמו גם יתרונות וחסרונות. בואו ונתחיל:   

מערכת הנעה - המלגזות הראשונות שיוצרו, הופעלו ע" חומרים מזהמים כמו פחם ונפט, שפלטו אדים מסוכנים. לאחר מכן התחילו ביצור מלגזות חשמליות, בהן אין צורך בשימוש בפחם או בנפט. היום, המלגזות החשמליות מופעלות ע"י אנרגיה חשמלית. כלומר, אין צורך לתדלק אותן ואפשר פשוט להטעין את המצבר מידי פעם. זו פעולה קצרה יחסית. לעומת זאת,  מלגזות דיזל פועלת על דלק.

איכות הסביבה - מלגזות חשמליות נחשבות ל"ירוקות" יותר לסביבה. הן אינן מזהמות את האוויר באדי דלק רעילים ובגזים המעכירים ומזהמים את האוויר שאנו נושמים ופוגעים באוזון. הן פועלות בצורה נקייה ולכן אידיאליות עבור מחסני רשתות שיווק, חנויות כלבו וחנויות חשמל.

כדאיות כלכלית - אי שימוש בדלק תורם לחיסכון כלכלי.  

יכולת תמרון - מלגזות חשמליות קטנות וקומפקטיות יותר ממלגזות דיזל. הן מעניקות לנהג שדה ראייה רחב יותר ויכולת תמרון טובה במעברים צרים וקטנים.

נוחות – מלגזות חשמליות חדישות יותר ונבנו תוך התחשבות בהנדסת אנוש. הן מציעות מושב נוח ואורתופדי ובולמי זעזועים לנוחיות הנהג. במלגזות החשמליות יש פחות סיכוי לבעיות אורתופדיות – שהיו מנת חלקם של נהגי מלגזות מהדור הקודם.

פעולה שקטה – מלגזות חשמליות אינן מרעישות כמלגזות דיזל. כשמלגזות דיזל פועלות במחסן סגור עם תהודה – הרעש אף מועצם. בגלל הפעולה השקטה של מלגזות חשמליות, נהג המלגזה יכול להתרכז יותר בעבודתו. בזכות הפעולה השקטה, העבודה הופכת לנעימה יותר גם לעובדים בסביבה.

שליטה טובה יותר
– המלגזה החשמלית מצוידת בכפתורי תפעול חשמליים ונוחים לעבודה, שמאפשרים שליטה טובה יותר על המלגזה.

כבדות – מלגזות דיזל נחשבות לחזקות מאוד. הן פועלות על מנוע חזק, מה שמאפשר להם להרים מטענים שמשקלם מגיע לכמה טונות. כמובן, עם יכולת ההרמה המרשימה מגיע חסרון גדול, והוא כאמור הגזים הנפלטים כתוצאה מפעולת המנוע המאסיבי. חיסרון זה מגביל את העבודה עם מלגזות ידניות לשטחים פתוחים כמו נמלי תעופה, בענף הבנייה, בשדות חקלאיים וכו'.  מלגזות חשמליות הן חלשות יותר ומיועדות לעומסים נמוכים יותר.

לסיכום, המלגזות החשמליות פותחות צוהר לעתיד ירוק וידידותי יותר לסביבה. עם מלגזות חשמליות אפשר לשכוח מרעש בלתי נסבל, אדי דלק רעילים מצינור הפליטה. מפעלים, בתי עסק וחברות רבים אימצו אותן לחלק בלתי נפרד משגרת העבודה גם בגלל שיקולים "ירוקים" וגם בגלל שהן כדאיות ורווחיות יותר עבורם.

***

מוגש מטעם תלמים מרכז הדרכות – המרכז להדרכות וללימודי נהיגה.


תלמים מרכז הדרכות – המרכז להדרכות וללימודי נהיגה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב