דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שתיקת הכבשים ותעלולי הביטוח 

מאת    [ 30/04/2014 ]

מילים במאמר: 971   [ נצפה 7595 פעמים ]

במשך שנים רבות חסך ואסף מר ניר (שם בדוי) שקל על שקל בכדי לרכוש רכב חדש, לאחר הרכישה הציע בנו של ניר לפנות לחברו סוכן ביטוח בכדי שזה יעשה ביטוח מקיף לרכב לכל מקרה חלילה שלא יקרה.

בשמחה ענה הסוכן, וצירף את מר ניר לחוג לקוחותיו, חישב ובדק במחשבי חברות הביטוח את הפוליסה המתאימה, וחילק את דמי הפוליסה למספר תשלומים בכרטיס אשראי. ? מזל טוב בירך סוכן הביטוח את ניר, יש לך ביטוח, אתה יכול לנסוע בשלווה, תהיה בטוח שאתה בידיים טובות, רק דבר אחד אתה חייב לי,.. ביקש הסוכן, אישור העדר תביעות, אם היו לך רכבים שבוטחו בחברות ביטוח תבקש שישלחו לך אישור העדר תביעות ביטוח. ? אין בעיה השיב ניר ונסע לדרכו.. אך מפאת עיסוקיו של ניר שכח להציג בפני הסוכן את האישור המיוחל, ובמגביל גם הסוכן שכח להזכיר לניר את חובתו.

מכאן, נכתוב לציבור הקוראים בכלל מהו "אישור העדר תביעות" - העדר תביעות הינו מסמך אשר מנפיקה חברת הביטוח בסוף כל שנה למבוטח.

במקרה של תביעת ביטוח עקב תאונה, יגלה המבוטח הערה בטופס אישור תביעות כי הייתה תביעת ביטוח על פי שנים, וכאשר המבוטח יבקש לחדש את הפוליסה לשנה נוספת המחיר יהיה יותר גבוה בהתחשב בכמה תביעות ביטוח בעברו של המבוטח.

במקרה ולמבוטח היו 2-3 תביעות בשנה חולפת, יש סיכוי שחברות הביטוח לא תרצנה לבטח אותו ובכל אחת מחברות ביטוח אליהן הוא יפנה.

נחזור לניר.., כזכור, הסוכן שכח להזכיר לניר, וניר, שכח להציג את האישור לסוכן הביטוח.

חלפו מספר חודשים ורכבו של ניר נפגע בתאונה כאשר רכב אחר פגע בוא מאחור, ניר פנה לסוכן הביטוח וזה הסוכן הרגיע, אין לך מה לדאוג, הרכב שלך יתוקן במוסך הסדר, והתקשר לגרר ולשמאי של חברת הביטוח. אתה ניר תשאיר למוסך המחאה בגין השתתפות עצמית, וחברת הביטוח תישא בכל עלויות הגרירה, השמאי והתיקון הצהיר סוכן הביטוח.

אלא שלניר נכונה הפתעה, עיניהן החדות של מסלקי התביעות בחברת ביטוח גילו כי חסר טופס העדר תביעות בפוליסה, ומיד הודיעו לניר אין פוליסת ביטוח רכב בתוקף.

אבל שילמתי לכם במשך חצי שנה טען ניר, מה פתאום נזכרתם עכשיו? טענותיו של ניר נפלו על אוזניים עלטות, אין עם מי לדבר, פתאום גם סוכן הביטוח לא עונה לטלפון, - הרכב לאחר תיקון, ובלית ברירה השאיר מר ניר המחאה סך 26,000ש"ח למוסך. ורק לאחר מכן קיבל את מפתחות רכבו ונסע לבית חברו שמבין ברכב, אשר הוביל אותם להתקשר לשמאי חיים שריקי מומחה בתחום נזקי רכוש בכדי להתייעץ בסוגיה הרשומה לעיל.

לאחר שיחה קצרה של ניר, הבנתי שיש כאן מספר תקלות והערותינו בכל צעדי התהליך של ניר בשל אי ידיעה.

בראש ובראשונה נדגיש כי האחריות הבלעדית בכריתת פוליסת ביטוח הינה של הסוכן ? אם שכח לצרף טפסים כדוגמת אישור העדר תביעות.  

דבר שני, אם הרכב אחר פגע ברכבו של ניר, מדוע הפעיל את פוליסת הביטוח? מדוע הסכים לתקן את רכבו במוסך הסדר? מדוע הסכים לשמאי מטעם חברת הביטוח?

שאלות פתוחות שמיד נענה עליהם, אך לפני הכל בזמן כתיבת מאמר זה נזכרתי כי בשיחה עם מנהל בכיר בחברת ביטוח שאמר: הבורות והזיכרון הקצר הם אלו מקורות הרווח העיקריים שלנו. ככל שהציבור יודע פחות על זכויותיו נרוויח יותר, כך פועלים כל חברות הביטוח, כאשר בסופו של יום רווחי חברות הביטוח גדלים מאוד.

לעניין השאלות הפתוחות, להלן טיפים חשובים לשינון לעת צורך,.. ראשית בבואכם לרכוש פוליסת ביטוח, בדקו בעצמכם את המחיר עם חברות הביטוח הישירות, קבלו הצעת מחיר ותגיעו מוכנים לסוכן הביטוח, אל תתביישו לשאול שאלות, קבלו הצעת ביטוח חתומה עם כל התנאים כדוגמת: רכב חלופי, גרירה, ביטוח שמשות, עלות השתתפות עצמית, תשלומים וכיוצ"ב.

במקרה של תאונה (חלילה), זכותכם לתקן את רכבכם בכל מוסך מורשה שתחפצו, לרכבים עד גיל 5 מומלץ לתקן במוסכי היצרן.

כמו כן, ע"פ חוק ופסיקת בג"צ, וההנחיה של המפקח על הביטוח, מותר לכם לבחור כל שמאי שלא מרשימת השמאים של חברת הביטוח ? אל תפחדו מאיומים של נציגי חברת הביטוח ו/או שליחיהם כדוגמת: אנחנו לא נכיר בנזק ובחוות דעת של השמאי שלא משלנו, אנחנו משלמים לשמאי שלנו רק 400 שקל, אל תשלם יותר, אנחנו נשלח שמאי שיבדוק את טענותיך במוסך, אנחנו לא נאשר את ירידת הערך, וכו'.

כל אלו משפטים שכביכול מפחידים אתכם, מן הסתם, כאשר אתם שומעים משפטים כאלו ? אינכם רוצים להתעסק עם זה יותר מידיי, לא רוצים כאבי ראש. 

מפחדים? חד משמעית!! אין כל פחד, ע"פ חוק חברת הביטוח מחויבת להכיר בכל הנזקים שנגרמו, לרבות החזרת שכרו של השמאי שלכם בהצגת חשבונית מס, חברות הביטוח מחוייבות לפצות אתכם בירידת ערך מסחרית שנגרמה לרכושכם בשל אירוע נשוא תביעה. 

לסיכום עניינו של מר ניר - המציאות שטפחה על פניו הייתה כואבת מדי בכדי לשכוח. כאזרח תמים ששם מבטחו ואמונו על סוכן הביטוח ושליח של חברת הביטוח, שאכן אלו יעמדו לימינו בשעות הקשות, הוא התבדה וקבל מידם רק סטירת לחי מצלצלת. כעת הוא הבין היטב כי שירות או פיצוי על נזק שהתרחש, מהווים עבור סוכן וחברת הביטוח שרבוט מילים ותו לא.

שמאי נזקי רכוש ורכב חיים שריקי מייצג קבוצת שמאים מומחים בכדי לתת לכם מענה לכל נזקי הרכוש, מטלטלין ורכב מכל סוג. כמו כן המשרד אינו עובד ו/או פועל בשת"פ עם חברות רכב ו/או חברות ביטוח ולכן קל לנו להעניק טיפול מקצועי והערכת נזקים ללא מורה ו/או משוא פנים. חיים שריקי מומחה מטעם בית המשפט השלום והמחוזי - רשום במאגר בתי המשפט ברחבי הארץ  הניסיון שלנו בתחם רק 41 שנות וותק. נשמח לעמוד לרשותכם בכל עת ! חיים שריקי שמאוי נזקי רכוש  054-6800905




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב