דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך עורכים טקס חינה הודית 

מאת    [ 28/04/2014 ]

מילים במאמר: 707   [ נצפה 3437 פעמים ]

חינה הודית - בשנים האחרונות ניתן להתרשם שטקס החינה הפך להיות הרבה מעבר למשהו סימלי עבור הזוג המתחתן ובני משפחותיהם.

טקס חינה מסורתי, אותנטי, מספק את הרצון שלנו לחזור למקורות, לכבד את המסורת ואת האנשים בזכותם אנחנו נמצאים כאן, לעשות את זה כמו פעם, בטעם של עכשיו.

משמעות כל הדברים שנעשו פעם בחינה וממשיכים לעשותם עד היום :

משמעות טקס החינה ההודית  טקס ההלדי- יום לפני טקס החינה עורכים בבית את טקס ההלדי בו מורחים על הכלה ו/או החתן את הכורכום שופחים חלב מאכילים בצ'אולי - מאכל הודי, יש הנוהגים להביא מקעקעת חינה המציירת למשפחה ולכלה עיטורי חינה לידיים ו/או לרגליים וזאת לברכה של הכלה . טקס ההלדי מתבצע לשם התייפות הכלה יש הסבורים שלאחר טקס ההלדי הכלה יותר בהירה ובוהקת ויפה ומוכנה לקראת טקס החינה טהורה.

עריכת טקס החינה  ומשמעותו- סימול הבגד הירוק של הכלה כמו בשאר התפוצות גם אצל יוצאי הודו ההכנות לטקס מתחילים בבגדים מיוחדים לחינה. את הכלה מלבישים בבגד הודי בצבעים ירוקים המסמלים את הבריאות והתחדשות הטבע,גם את החתן מלבישים בבגד הודי מסורתי הנקרא שרווני - זוהי חליפת חתן הודי בשילוב עיטורים ואבנים, על ראשו פטה - כובע הודי ססגוני, צ'ורידר - מכנס הודי מיוחד, מוג'רי - נעליים הודיות מעוטרות . 

תהלוכת הכלה והחתן לקראת טקס החינה - את הכלה מביאים לרחבת הריקודים על אפריון מפואר אותה מרימים בני המשפחה בשילוב עם המשפחה הלבושים בביגוד הודי צבעוני ,כובעים צעיפים מקלות תופים מניפות ועוד את החתן מביאים על כרכרה הודית מלכותית בשילוב של שמשייה מהודרת בשילוב המשפחה עם הביגוד והאביזרים סימלי המלוכה ועוד מכניסים את החתן הכלה לתהלוכה לקראת טקס החינה בריקוד בשילוב מוסיקה הודית מקפיצה ומשמחת.

עריכת הטקס - לפי המסורת ההודית נהוג לתת אחת מכל משפחה לערוך את הטקס . עורכת הטקס צריכה להיות רווקה או נשואה

הנחת שרשרת ההר - החתן והכלה נכנסים בשיר מיוחד המדבר על החינה לתוך אוהל החינה ולפני שהם מתיישבים על כסאות החתן והכלה הם מניחים אחד לשנייה את ה-ההר - שרשרת פרחים לצוואר וזאת לשם קבלת הבן/בת הזוג בברכה ובאהבה לאחר מכן החתן והכלה מתיישבים על כסאות מפוארים , לפי המסורת הכלה יושבת לצידו הימני של החתן לשם שתיהיה ידו הימנית במהלך חייהם.

אביזרי הטקס - בתוך אוהל החינה מונח על הרצפה מפה לבנה לסימול הטוהר כמו ביום החתונה. בתוך האוהל מונחת את המנורה הנקראת בהודית סמאיי – המסמלת את ברכת הבית לאור ולסילוק הרוחות הרעות כנגד עין הרע. בתוך מגש האורז הצבעוני מונחים אגוזי הקוקוס המסמלים את ליקוד המשפחה כיוון שהקוקוס משמש גם כחומר מאכל , חומר בערה ובנייה.

המתקת פיהם של החתן והכלה - לאחר שהתיישבו על כסאות המלוכה עורכות הטקס ממתיקות את פיהם בדר"כ בסוכריות טופי , או סוכריות גומי , יש גם הנוהגים לתת כפית סוכר. לאחר מכן עורכות הטקס גם ממתיקות את פיהן של הרווקות ובסוף את פיהן שלהן אחת לשנייה.

שרשרת הכסף  הנקראת בהודית שהרה הכסף– לאחר שהמתיקו את פיהם של החתן והכלה קושרים את שהרות הכסף והפרחים למצחם . קודם את שהרה הכסף המסמלת סגולה ועושר ולפני שקושרים על מצחם של החתן והכלה אנו מניחים על מצחם של הרווקות לברכה לזוגיות ומניחים לכל המשתתף המעוניין לשם הזדהות עם החתן והכלה בשמחתם לעושר וסגולה..לאחר מכן קושרים את שהרת הפרחים לברכה לאושר ולהמשך זוגיות יפה כמו הפרח. וכמו כן גם את שהרת הפרחים מניחים קודם על מצכם כל הרווקות לברכת הרווקות לזיווג והזדהות של האורחים בברכת החתן והכלה לאושר ולהמשך זוגיות יפה.

מריחת החינה –לאחר קשירת שהרות הכסף והפרחים מורחים לחתן ולכלה את החינה על אצבע ימין. בימים שלפני החתונה נהוג לערוך את טקס החינה המהווה מעין מעבר מחיים כיחידים לחיי זוגיות. בטקס מורחים בחומר אדום-כתום המופק מצמח ששמו העממי הוא "חנה" על אצבע ימין באותה האצבע בה החתן מקדש את הכלה ביום הנישואין. יש הסוברים, שמקור המילה חינה הוא צירוף המילים למצוא חן, כך, שבערב החינה צריכה הכלה למצוא חן בעיני חתנה המיועד. כמו כן מורחים גם על כף ידן של הרווקות , ולכל מי שרוצה להשתתף במריחת החינה .

טקס זריקת האורז  –לאחר מריחת החינה עורכים את טקס זריקת האורז. האורז מונח על מגש מקש הנקרא "סופ" – על הסופ מונח אורז צבעוני בעיצוב מיוחד ליופי את האורז זורקים על החתן והכלה בשלושה שלבים כגון ברכים , כתפיים ומאחוריהם . האורז מסמל פוריות , שובע ושגשוג בו כל המשפחה משתתפים וזורקים על החתן והכלה . לפי המנהג יש גם לתת סכום סמלי אותו יתנו כתרומה לבית הכנסת.

טקס הזהב -לאחר תום טקס זריקת האורז כיום יש הנוהגים לבצע את טקס הזהב - הכלה מקבלת זהב ממשפחת החתן והחתן ממשפחת הכלה . יש הנוהגים שמשפחת הכלה מעניקים צמידי זהב לבתם הכלה 

טקס החינה הסתיים והמשפחה ממשיכה את השמחה עד תום המסיבה  בריקודים  לצלילי המוסיקה ההודית.

השכרת אוהלים מפוארים, אביזרים לטקס , תהלוכות חתן כלה מרשימות,אביזרים לאורחים, ביגוד הודי מפואר , מקעקעות חינה , רקדניות ועוד.....


ולכל מי שחלם על חינה הודית מהסרטים אצלנו זה המקום להגשים את החלום


לפרטים : ורד 0524442878, אורן 0526966768




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב