דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מאבק בהחלטות משרד הפנים בנוגע לגירוש מישראל 

מאת    [ 28/04/2014 ]

מילים במאמר: 531   [ נצפה 2858 פעמים ]

בשנת 2011 ביטל בית המשפט את החלטתו של משרד הפנים לגרש מישראל פליטה מאריתריאה. הדבר לא היה עולה בידה לולא קיבלה סיוע וליווי צמוד של עורך דין המתמחה בענייני והלכות משרד הפנים. זאת מאחר והחלטות משרד הפנים הן החלטות מנהליות לכל דבר וקשה מאד לערער עליהן.

יוצאים נגד הזרם

משרד הפנים פטור מהחובה לנמק את קביעותיו והחלטותיו בכל הנוגע למתן אשרת שהייה, אזרחת ישראלית או גירוש מישראל. הוא פועל על פי שיקול דעתו והבנתו. יחד עם זאת, לעתים החוק היבש או החלטות משרד הפנים, במיוחד בונגע לגירוש מישראל יכולות להיות הפיכות וניתנות לשינוי. למשל, אם משרד הפנים קבע כי בני זוג, שאחד מהם הוא אזרח זר, לא חיים בזוגיות ממומשת וכנה ומגרש את האזרח הזר מישראל, ניתן להוכיח אחרת באמצעות הגשת ערר.

בפני בני זוג רבים שאחד מהם אינו תושב ישראלי ואשר נשואים בנישואים אזרחיים או ידועים בציבור, עומדים קשיים מורכבים ומשמעותיים בנוגע למעמדו של בן הזוג שאינו תושב ישראלי. עליהם לעבור מסכת של בירוקרטיה, טפסים, בקשות ואימות מסמכים, כדי להוכיח את תקינות הזוגיות שלהם, את כנות יחסיהם ולקבל מעמד של תושב קבע או אזרחות ישראלית לבן הזוג. לפעמים התהליך לא צולח ולא רק שמשרד הפנים דוחה את הבקשה, אלא אף מורה על גירוש האזרח הזר מישראל.

בפני כל אדם שבקשתו סורבה, עומדת הזכות להגשת ערר על החלטותיו של משרד הפנים. למעשה, בעצם הגשת הערר, מתעכב גירושו של האדם מישראל ולא יכולות להתבצע כנגדו פעולות אכיפה, כמו להוציא אותו מהארץ בכוח. כדי שהדבר יקרה, יש לפעול במהירות, להוציא מכתב בתוך ארבעים וחמישה ימים מהיום בו התקבלה ההחלטה במשרד הפנים ולהגישו. אם הערר הוגש לאחר שחלפו אותם 45 ימים, הוא לא יטופל והאדם העותר יידרש לצאת מיידית מן הארץ. לצורך כך, חשוב מאד לא רק לפעול במהירות אלא להיות מלווים בעורך דין בקיא ומומחה בדיני משרד הפנים, בקיא בחוקים ושיכול לטפל ולשנות את החלטות משרד זה.

והיה וגם לאחר הגשת הערר, התגלה סירוב לבקשת העותר, באפשרות להגיש השגה בתוך 30 ימים לוועדת השגה.

סוגיות סבוכות ומורכבות

וועדת השגה לזרים היא וועדה העוסקת בהסתייגויות והשגות של החלטות משרד הפנים, רשות האוכלוסין, ההגירה ומעברי הגבול. וועדה זו משמשת לבדיקת עתירות מנהליות ובנסיון לחסוך לבתי המשפט זמן ועומס רב המוטל עליהם.

האדם היושב בראש וועדת ההשגה לזרים יהיה שופט בדימוס או אדם הכשיר לשמש כשופט ושימנה אותו שר הפנים באישור היועץ המשפטי לממשלה. הוא יקבל סמכויות משר הפנים לדון בהחלטותיה של רשות ולהחליט בהן, בכל הנוגע לבקשות העסקות במתן אשרה ורשיון שהות בישראל לבן זוג זר אשר נשוי לאזרח ישראלי, הסדר מעמדם בארץ, כולל זוגות בני אותו מין.כמו כן מטפל ועדת השגות בנהלי רישום ומתן מעמד לילד שאחד מהוריו הוא אזרח זר, ונהלי גירוש מישראל. יו"ר ועדת ההשגה רשאי לאשר את ההחלטה, לשנות אותה, לבטל אותה ולהחליפה באחרת. כמו כן יכול יו"ר הועדה להורות על עיכוב ביצוע פעולת אכיפה, כגון גירוש מהארץ.

ההליכים בטיפול וביטול החלטות משרד הפנים הינם רגישים, מורכבים וסבוכים מאד. יחד עם זאת, עם ליווי וסיוע מקצועי של עורך דין מוסמך, ניתן לערער על החלטות משרד הפנים ולשנות אותן או לבטל אותן כליל. ללא ליווי משפטי הולם עלולות להיות תוצאות הרות אסון וכואבות מאד. לכן, מומלץ להתייעץ כבר בתחילת התהליך עם עורך דין בעל נסיון בתחום הסדרת מעמד בן זוג, ומעמד אזרח זר בכלל, כדי להמנע מתרחישים סבוכים וקשים. 

משרד עו"ד דוד אנג'ל - מנחם בגין 11 רמת גן.


טלפון: 03-7513874


אתרנו: http://www.dangel-law.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב