דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הגידו לא לזקן 

מאת    [ 25/11/2005 ]

מילים במאמר: 476   [ נצפה 3186 פעמים ]

המשנה לראש הממשלה לשעבר , שמעון פרס , נמצא במצב של פרשת דרכים גדולה מאוד מבחינתו במערכת הפוליטית כאשר העולם מאוד מעריך אותו כ"אדריכל אוסלו" אך בארץ לא כול כך מעריכים אותו ובייחוד מבחינה פוליטית בתקופה האחרונה .

שמעון פרס , עבר למעלה מ-50 שנות פוליטיקה ישראלית ועולמית בין השאר . אותו שמעון פרס שנגיד את האמת למול כולם לא ניצח שום מערכת בחירות או מערכה פוליטית ששם היה ורצה להתמודד חוץ מב-84 שהצליח להביא את 'המערך' לשוויון עם 'הליכוד' של שמיר ואז הוקמה לנו ממשלת רוטציה 'שמיר-פרס' והוא לא עשה שם כלום היא הייתה מיותרת לחלוטין .


אנשים מבינים היום כי שמעון פרס סיים את החיים הפוליטיים , אנשים לא העלו ספק בדעתם כי שמעון פרס לא מסוגל לנצח את יושב-ראש ההסתדרות , עמיר פרץ , בבחירות שהיה לפרס בסקרים פור עליו בלמעלה מ-20% , ההפסד לעמיר פרץ היה הקש ששבר גב הגמל , שרון לא רוצה אותו בקדימה , עמיר פרץ לא נלחם בשבילו בדיוק לשריונו מס' 2 במפלגה בשל ההתנגדות ההולכת וגוברת לפרס בקרב ציבור חברי מפלגת העבודה וחברי הכנסת שלה ולכן הסיטואציה היא בעייתית לפרס .


פרס שהעשייה שלו תמשיך אותו לעולמים היה צריך להבין ממזמן כי ההפסד למשה קצב , איש קריית מלאכי , בזמנו בבחירות לנשיאות המדינה שהוא לא יכול להמשיך יותר וזו בושה גדולה לאיש במעמדו אך הוא לא עשה זאת .


פרס המשיך בדרכו עד שקיבל לאחר פרישתו של מצנע (ראש מועצת ירוחם) את המפלגה וגם זה לאחר בחירות מול ח"כ סנה ומועמד אנונימי ,ראש מועצת הגלבוע כמדומני , וגם אז קיבל פרס 48%+ קולות כאשר המועמדים האחרים יחדיו קיבלו יותר ממנו . שמעון פרס כנראה איש שלא מתבייש בהפסדים ובהפסדים נצחיים אך היום במצב שכולם האמינו בו שיצליח לגבור על עמיר פרץ לא נעשה דבר וחצי דבר !ולמה - זה שאלה טובה ! שמעון פרס ומושג 'הלוזר' כנראה חוברו להם יחדיו מאז פרישתו של פרס עם בן גוריון לרפ"י ב-65 ואת האמת טוב שכך שפרץ ניצח (כמובן שהיה עדיף מועמד יותר מוצלח מפרץ אבל זה מה שיש) , פרץ הכניס מלח ופלפל והחזיר אותה לחיים ממוות טוטאלי שהיה לה כמובן שבזכות פרץ שרון עזב לקדימה והליכוד התפרק סופית ולכן אם ובמידה ופרס (שמעון) היה מנצח היינו נכנסים לגלגל שחוזר על עצמו עם שעמום אחד גדול ושום דבר לא היה משתנה .


ואני אומר דבר כזה - בן גוריון (פטרונו של מר פרס) מאז ומתמיד ,עזב את מפא"י הקדומה והגדולה לטובת רפ"י והוא סיים את הקריירה שלו , שמעון פרס חובק את עיזבון המפלגה דאז עד הלום ולא יישכחו לו את זה גם ובמידה ולא אומרים , כמובן שמר פרס במצב של היום צריך במילה אחת ל פ ר ו ש ואולי היה עדיף מיד לאחר רצח רבין ז"ל , פרס לא היה נזכר כלוזר הנצחי והיה נזכר כאיש אוסלו ליד רבין ז"ל בתקופה ההיא שמת למען השלום אך הוא לא עשה זאת ושגה טעות מרה ועל כול זאת ועוד פרס משלם ומשלם ביוקר - פרס צריך ללכת הביתה ולסיים את הקריירה הפוליטית רבת השנים בגלל טעויות שהוא לא הפסיק לעשות ושלא האמינו לאיש פוליטי במעמדו שיעשה אותם .

רועי גולדשלגר - מתמחה בענייני גרמניה, לשעבר,שגריר כנסת צעירה. חבר נוער העבודה .



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב