דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהם 4 עקרונות הזהב להצלחה עסקי 

מאת    [ 26/04/2014 ]

מילים במאמר: 812   [ נצפה 2090 פעמים ]

כשאתה נוסע ברכב שלך, האם אתה מוודא כי                                                                                                       כל 4 הגלגלים מחוברים לכביש?

האם אתה יודע כי שטח המגע של הצמיג עם הכביש-                                                                                             קובע את יציבות הרכב שלך, למשל בפניות ובסיבובים חדים...

האם אתה יודע כי שטח המגע של הגלגל עם הכביש                                                                                              יוצר את החיכוך עם הכביש וגורם לרכב שלך לנסוע,                                                                                              רק שחיכוך גבוה מדי גורם לחימום יתר ובלאי גדול של הצמיג?

טוב, לא באנו לדבר על רכב וצמיגים.

בוא נדבר קצת על העסק שלך, על הארגון שלך ונכון לרגע זה –                                                                                 וזה לא משנה מה גודל העסק. זו שיחה עקרונית.

מהם אותם 4 (גלגלים)המרכיבים החשובים ביותר בעסק שלך, שגורמים לו לנוע,

ויחד עם זאת, שטח המגע שלהם (החיכוך) צריך להיות במינון הנכון על מנת למנוע חיכוך,

בלאי ושחיקה. גם שלך גם של העובדים.

1.יעדים. יעד הוא מטרה/כיוון/מגמה/כוונה, רק שהיעד צריך להיות מאוד מאוד ברור!                                                         יעד צריך להיות מוגד בשלושה פרמטרים: כמות, זמן והגדרת פעולה.                                                                           רק שילוב של 3 המרכיבים יכול להוות יעד, אליו מתחבר האדם בארגון או קבוצת אנשים,                                                     כאשר כל אחד מהם מגדיר לעצמו את יעדי המשנה , כולל הגדרות פעולה אישיות בתוך הקבוצה.   

 2. חזון. אין קשר ליעדים. טעות נפוצה היא לחשוב כי יעד הוא חזון ולהיפך. חזון זה ה"דגל" אליו מתחבר כל הארגון.                חזון הוא הסמן הימני אליו מתיישרים כל העובדים בארגון. תחת החזון אפשר לקבוע את סלוגן החברה ואת הגדרת היעדים שלה.

 3. בקרה. רבים נוטים לחשוב כי בקרה פרושה ביקורת. לא לזה הכוונה. בקרה היא היכולת שלי לראות כי הכיוון הוא נכון –      למרות שעדיין לא הגעתי למטרה.                                                                                                                      אם מטרתי לנסוע  מתל אביב לחיפה, אני יוצא מת"א ורואה שלטים של ראשון לציון, חולון, יבנה –                                      סימן שאני לא בכיוון. חייבים לעצור ולעשות בקרה (לא ביקורת) על הדרך שלי. רק כך אני יכול להגיע למטרה הראשונית שלי

 4.רתימה , גיבוש, שת"פ. לדעת לגייס את כל העובדים / השותפים / בני המשפחה שבארגון למטרה המשותפת שלנו. לראות מה תפקידו של כל אחד בתוך המכלול. לבקר ולראות אם הוא מכוון ליעדים ולחזון הארגוני

כל מרכיב פה חשוב מאוד.                                                                                                                          רכב עם 3 גלגלים לא ייסע.

 לרעיונות נוספים ויצירת קשר

אמן עסקי מנטור, מוביל ומנהיג מנהלי חברות ועצמאיים. מאמן מזה  17 שנה, וכ 14 שנה בחברת תות – תקשורת ותוצאות, שותף עסקי של אלון גל. מרצה במכללות ומוסדות אקדמיים מאמן בחברות וארגונים עסקיים, מוביל קבוצות הכשרה למאמנים.אני מאמן, מלווה, מוביל, ומנחה ליצירת גידול בתוצאות מעבר לסביר.אני פועל בכל ענפי המשק הישראלי ועוסק בעיקר בהעצמת אנשים באותן חברות וארגונים דרך טיפוח הנכס היקר ביותר בהן - ההון האנושי.מאמן בחברות גדולות וקטנות, עסקים משפחתיים, וארגונים בהם האנשים "צמחו" מהשטח 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב