למה יש ירידה בהצלחה של שיטת מימון ההמונים? (או, צריך לחשוב אחרת בכדי להצליח)
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

למה יש ירידה בהצלחה של שיטת מימון ההמונים? (או, צריך לחשוב אחרת בכדי להצליח) 

מאת    [ 26/04/2014 ]
מילים במאמר: 410   [ נצפה 1951 פעמים ]

 
 

בשנים האחרונות התפתח בקצב מדהים תחום שנקרא מימון המונים (Crowdfunding), כאשר האתר KickStarter ואתר Indiegogo הפכו למובילים בתחום הגיוס בארצות הברית. בכל שנה שמענו על צמיחה מדהימה בהיקפי הגיוסים, עם מאות ואלפי פרויקטים חדשים. יזמים קיבלו הזדמנות לפתח ולהשלים מוצרים חדשים, בצורה יחסית פשוטה, דרך פנייה ישירה לציבור הרחב ששימש כמשקיע קטן במיזם, וההצלחה נבעה מההמון שהשקיע.

אבל, בשנה האחרונה מסתמנת ירידה משמעותית בהיקפי הגיוסים. יחסית, מעט פרויקטים מצליחים להשלים גיוסים, ורבים נאלצים להסתפק בגיוס חלקי (כאשר על מנת לממש את הגיוס החלקי נאלצים היזמים לשלם עמלה מאוד גבוהה לאתר הגיוס).

הסיבה לדעתי היא דווקא ההצלחה המדהימה. שיטת הגיוס החדשה שנראתה כל כך מוצלחת, עודדה עוד ועוד יזמים להעלות עשרות אלפי פרויקטים, עם בקשות גיוס גדולות, כמעט בכל תחום שניתן להעלות על הדעת. במקביל, קמו עשרות אתרים נוספים שעודדו יזמים לנסות ולגייס דרכם. וכמובן, כמו בכל תחום, גם כאן היו לא מעט הונאות, שהוסתרו על ידי אתרי הגיוס, על מנת שלא להרתיע משקיעים, אבל רבים נפגעו מהשקעה במוצרים שלא עמדו בהבטחה.

כל אלה באופן טבעי גרמו לירידה משמעותית בהצלחות הגיוס. אבל, עדיין יש הרבה מקרים של הצלחות, ולפעמים הצלחות מדהימות. אחת ההצלחות שהדהימו את השוק היא המוצר Pressy של חברה ישראלית, שהציעו לחיץ מכני לטלפון חכם של אנדרואיד, שמאפשר ביצוע של מספר רב של פעולות באמצעות לחיצה באצבע אחת על הלחצן המיוחד. היזמים ניסו לגייס כ- 50 אלף דולר לצורך התארגנות לייצור, וגייסו כ- 700 אלף דולר (!). הצלחה שלא תאמן, אפילו עבור אתר מצליח כמו KickStarter.

מניתוח ההצלחות בשנה האחרונה של פרויקטים כדוגמת Pressy, ניתן לראות שכמעט כל אותם יזמים, הרבה לפני שפרסמו את המוצר באתר מימון ההמונים, השקיעו מאמצי שיווק רבים באמצעי מדיה מגוונים, ובכללם: ראיונות עם מובילי דעה, שחלקם הוצגו גם בטלוויזיה, מאמרי דעה באתרי בלוגרים מובילים, כתבות באתרים ממוקדים בהתאם לנושא, ניתוח באתרים טכנולוגיים, שבוחנים טכנולוגיות חדשות ומעניינות, וכן הלאה באופן יצירתי. הכול במטרה ליצור "באז" למוצר הרבה לפני שהוא עולה לאתר מימון ההמונים. באופן כזה, נוצרת ציפייה למוצר, וכשהוא סוף סוף מגיע, מאות "משוגעים" לנושא משקיעים, וכמובן הצלחה גוררת הצלחה, מה שמביא את המוצר לגיוס הרבה מעבר למתוכנן.

לכן, מכיוון שיש שפע של פרויקטים חדשים, ומגוון עצום של אתרי גיוס, הקושי העיקרי כיום הוא קודם כל להביא משקיעים להסתכל דווקא על המוצר שאתם מעוניינים להשיק. אם תשקיעו מאמצי שיווק רבים וממוקדים, מספר חודשים לפני העלאת המיזם לאתר הגיוס, ואכן תצליחו לייצר סוג של ציפייה למוצר- אתם בדרך הנכונה. רק אחרי שתהיה לכם תוכנית שיווק למוצר, מומלץ להיכנס להשקעות בהפקת סרט לאתר מימון ההמונים.

שיהיה המון בהצלחה!

עוזי יהב, מייסד יהב הפקות, שימש בעברו כסמנכ"ל שיווק  בחברות היי-טק מהמובילות במשק. את הידע הרב שצבר בתחום השיווק, שילב עוזי יהב עם הכשרתו המקצועית בתחום הקולנוע והטלוויזיה.  על יסודות ייחודיים אלו, הקים את יהב הפקות , ששמה לה למטרה להציע פתרונות וכלים יצירתיים להעברת מסרים. ההתמחות העיקרית של החברה היא בהפקת סרטי תדמית.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב