דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה יש ירידה בהצלחה של שיטת מימון ההמונים? (או, צריך לחשוב אחרת בכדי להצליח) 

מאת    [ 26/04/2014 ]

מילים במאמר: 410   [ נצפה 2302 פעמים ]

בשנים האחרונות התפתח בקצב מדהים תחום שנקרא מימון המונים (Crowdfunding), כאשר האתר KickStarter ואתר Indiegogo הפכו למובילים בתחום הגיוס בארצות הברית. בכל שנה שמענו על צמיחה מדהימה בהיקפי הגיוסים, עם מאות ואלפי פרויקטים חדשים. יזמים קיבלו הזדמנות לפתח ולהשלים מוצרים חדשים, בצורה יחסית פשוטה, דרך פנייה ישירה לציבור הרחב ששימש כמשקיע קטן במיזם, וההצלחה נבעה מההמון שהשקיע.

אבל, בשנה האחרונה מסתמנת ירידה משמעותית בהיקפי הגיוסים. יחסית, מעט פרויקטים מצליחים להשלים גיוסים, ורבים נאלצים להסתפק בגיוס חלקי (כאשר על מנת לממש את הגיוס החלקי נאלצים היזמים לשלם עמלה מאוד גבוהה לאתר הגיוס).

הסיבה לדעתי היא דווקא ההצלחה המדהימה. שיטת הגיוס החדשה שנראתה כל כך מוצלחת, עודדה עוד ועוד יזמים להעלות עשרות אלפי פרויקטים, עם בקשות גיוס גדולות, כמעט בכל תחום שניתן להעלות על הדעת. במקביל, קמו עשרות אתרים נוספים שעודדו יזמים לנסות ולגייס דרכם. וכמובן, כמו בכל תחום, גם כאן היו לא מעט הונאות, שהוסתרו על ידי אתרי הגיוס, על מנת שלא להרתיע משקיעים, אבל רבים נפגעו מהשקעה במוצרים שלא עמדו בהבטחה.

כל אלה באופן טבעי גרמו לירידה משמעותית בהצלחות הגיוס. אבל, עדיין יש הרבה מקרים של הצלחות, ולפעמים הצלחות מדהימות. אחת ההצלחות שהדהימו את השוק היא המוצר Pressy של חברה ישראלית, שהציעו לחיץ מכני לטלפון חכם של אנדרואיד, שמאפשר ביצוע של מספר רב של פעולות באמצעות לחיצה באצבע אחת על הלחצן המיוחד. היזמים ניסו לגייס כ- 50 אלף דולר לצורך התארגנות לייצור, וגייסו כ- 700 אלף דולר (!). הצלחה שלא תאמן, אפילו עבור אתר מצליח כמו KickStarter.

מניתוח ההצלחות בשנה האחרונה של פרויקטים כדוגמת Pressy, ניתן לראות שכמעט כל אותם יזמים, הרבה לפני שפרסמו את המוצר באתר מימון ההמונים, השקיעו מאמצי שיווק רבים באמצעי מדיה מגוונים, ובכללם: ראיונות עם מובילי דעה, שחלקם הוצגו גם בטלוויזיה, מאמרי דעה באתרי בלוגרים מובילים, כתבות באתרים ממוקדים בהתאם לנושא, ניתוח באתרים טכנולוגיים, שבוחנים טכנולוגיות חדשות ומעניינות, וכן הלאה באופן יצירתי. הכול במטרה ליצור "באז" למוצר הרבה לפני שהוא עולה לאתר מימון ההמונים. באופן כזה, נוצרת ציפייה למוצר, וכשהוא סוף סוף מגיע, מאות "משוגעים" לנושא משקיעים, וכמובן הצלחה גוררת הצלחה, מה שמביא את המוצר לגיוס הרבה מעבר למתוכנן.

לכן, מכיוון שיש שפע של פרויקטים חדשים, ומגוון עצום של אתרי גיוס, הקושי העיקרי כיום הוא קודם כל להביא משקיעים להסתכל דווקא על המוצר שאתם מעוניינים להשיק. אם תשקיעו מאמצי שיווק רבים וממוקדים, מספר חודשים לפני העלאת המיזם לאתר הגיוס, ואכן תצליחו לייצר סוג של ציפייה למוצר- אתם בדרך הנכונה. רק אחרי שתהיה לכם תוכנית שיווק למוצר, מומלץ להיכנס להשקעות בהפקת סרט לאתר מימון ההמונים.

שיהיה המון בהצלחה!

עוזי יהב, מייסד יהב הפקות, שימש בעברו כסמנכ"ל שיווק  בחברות היי-טק מהמובילות במשק. את הידע הרב שצבר בתחום השיווק, שילב עוזי יהב עם הכשרתו המקצועית בתחום הקולנוע והטלוויזיה.  על יסודות ייחודיים אלו, הקים את יהב הפקות , ששמה לה למטרה להציע פתרונות וכלים יצירתיים להעברת מסרים. ההתמחות העיקרית של החברה היא בהפקת סרטי תדמית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב