דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אומנויות וג'ודו - הפתרון להשמנת יתר בקרב בני נוער וילדים? 

מאת    [ 22/04/2014 ]

מילים במאמר: 555   [ נצפה 1842 פעמים ]

יש לכם ילדים הסובלים מעודף משקל. אתם "שוברים את הראש" ומבקשים להתערב ולסייע להם, אבל באופן שהוא בונה אמון מבלי לפגוע בביטחון העצמי שלהם. דוקטור אסנת רזיאל מסבירה לכם אילו חוגים בדיוק יכולים לסייע לרדת שלכם לרדת במשקל וכיצד ומהו שביל הזהב שיכול לסייע לכם לעזור להם באופן עקיף מבלי שהם ירגישו בכך אפילו.

ד"ר אסנת רזיאל

להעיר לילדים על משקל עודף או לגעור בהם, יכול רק להשיג את התוצאה ההפוכה. נתונים מחקריים כבר אוששו את ההנחה הזו. אך עדין אתם כהורים רוצים לדעת שאתם עושים את המקסימום על מנת למנוע מילדיכם את הסבל הבריאותי והחברתי הכרוך במשקל עודף, מכיוון שאתם כמבוגרים רואים את התמונה הכוללת של הקשיים עימם אמור ילדיכם להתמודד אם לא יפטר מן המשקל העודף וימשיך לעלות עוד ועוד במשקלו.

ילדים פעילים, הם ילדים בריאים. העולם הטכנולוגי של היום בו ילדים מתמכרים בקלות רבה מדי למשחקי מחשב או לצפייה ממושכת מול הטלוויזיה הוא עולם עם פוטנציאל גדול במיוחד להשמנת יתר קיצונית אצל ילדים.

הפתרון מונח בידיכם, חזרה לערכים ישנים של פעילות ספורטיבית או מחשבתית אחרי סיום שעות בית הספר הן פעילויות שערכן הגופני מוכח אבל לא רק.

הילדים שלכם מצפים להדרכה של ממש מכם בעניין הזה. אתם תופתעו לגלות אצלם נכונות גבוהה הרבה יותר ממה שחשבתם אם תקפידו שהחוג או הפעילות שאתם רושמים אותה אליהם תהיינה פעילויות אשר ידברו אליהם.

אין טעם לרשום את הילד לפעילות ספורטיבית שאיננו מתחבר אליה. נסו להקשיב לרצונות של הילד ואחרי שאתם מציבים בפניו כעובדה מוגמרת שעליו לעסוק בפעילות גופנית, מצאו את החוג שהוא מתלהב במיוחד ממנו. בתהליך של ניסוי וטעייה קצר תוכלו ללמוד איזה ספורט מדבר אליו. יתכן שהוא "שונא" טניס אבל יתאהב בקלות בגלישת גלים. מגוון הפעילויות לילדים היום עצום ורחב מבעבר. והם יכולים למצוא ביטוי לעצמם ולאישיותם דרך ספורט שהם מתחברים אליו ובעיקר, להתמיד בו יותר מכיוון שהוא "עובד" עבורם ומספק להם ערכים מוספים אחרים.

ספורט לחימה דוגמת ג'ודו, או קרב מגע לילדים הוא גם פעילות פיזית נמרצת אבל מעבר לכך הוא מספק גם בניה של הביטחון האישי והעצמת הדימוי, תחושת השווי והערך של הילד. פעילויות "אקסטרים" רבות הן פעילויות המעצימות ומחזקות את הילד. חלק גדול מן הפעילויות הללו מתקיים גם בגרסאות מרוככות בחוגים המתאימים במיוחד לילדים ואשר לא יסכנו אותם. רכיבה על אופנים, רכיבה על סוסים או שלל פעילויות אחרות המוגדרות כייחודיות יכולות לסייע לילד שלכם לבנות את הביטחון העצמי, ועם הבניה הזו מגיע גם הכוח לעשות את השינוי התזונתי הנדרש לו על מנת לרדת במשקל.

גם חוגי אומנויות ותרפיה באומנויות מביאות את הילד לידי ביטוי של ממש של אישיותו, וגם להם השפעה מעצימה במיוחד על הכוח הפנימי ועיצוב אופיו של הילד כתוצאה מן העיסוק בהם. כן, לא רק ספורט יכול לסייע לרדת במשקל, גם תחום עיסוק או תחביב הגורם לו הנאה מרובה וסיפוק המביאים איתם מחמאות מסביבתו הקרובה על יכולותיו, הן פעולות היכולות להניע אותו לרכוש את הביטחון העצמי לו הוא זקוק על מנת לא רק להרגיש טוב יותר, אלא גם להיראות טוב יותר.

כשחושבים על זה, זה די פשוט בעצם. כשאתם מרגישים טוב עם עצמכם, אתם מלאי מוטיבציה לחולל שינוי אמיתי של ממש בחייכם, גם ברמה התזונתית. אין שום סיבה שאותו הכלל לא יחול גם על ילדיכם. תחושת העצמה, השגיות, ושייכות הן תחושות השייכות גם לעוסקים בספורט וגם לעוסקים באומנות או בתחביבים. זה בהחלט בידיים שלכם להצביע על הכיוונים הראויים ולטפח את הילדים לעסוק בהם על ידי הבלטת התוצאות החיוביות שלכם. הירידה שלהם במשקל, יכולה להגיע מהר יותר ממה שתצפו, ובמפתיע.  

ד"ר אסנת רזיאל, רופאה כירורגית מומחית בניתוחי הרזיה, מנהלת מלבי - מרכז רפואי לטיפול בהשמנת יתר, קבוצת אסיא מדיקל, אסותא תל אביב. אתר מלבי מרכז מידע מקצועי ומהימן אודות כל האמצעים לטיפול בבעיות השמנת יתר: הרזיה, דיאטה, ספורט, פסיכולוגיה וניתוחי קיצור קיבה. כתובת: בית חולים אסותא רמת החייל, הברזל 20, תל אביב. טל: 03-7645444 http://www.hashmana.co.il drraziel@zahav.net.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב