דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לא רק קוביות, שרירי בטן הם פשוט חשובים! 

מאת    [ 22/04/2014 ]

מילים במאמר: 532   [ נצפה 2002 פעמים ]

רבים מאתנו, בעיקר גברים, המתאמנים באופן סדיר מחפשים להגיע ליעד אסתטי של מה שנהוג לקרוא "קוביות", רצועה מאוזנת של שש קוביות שריר ובטן שטוחה הפכו בשנים האחרונות במידה רבה לאידאל היופי הגברי. ד"ר אסנת רזיאל חושבת דווקא שלמעט היעד האסתטי האוטופי הזה, יש לשרירי הבטן שלכם חשיבות רבה.

ד"ר אסנת רזיאל

הפתעה, לחלקכם אולי, אבל גם אם אתם שומרים על תזונה תקינה ומשקל נמוך, לא כולכם ממש יכולים לפתח "קוביות בבטן", יעד היופי הגברי הזה חומק מישראלים רבים ולא מכיוון שהם לא משתדלים, אלא מכיוון שהגוף שלהם, אינו בהכרח הגוף האידיאלי להופעת המאפיין החמקמק הזה. גנטיקה טובה בצירוף של אחוזי שומן נמוכים מאד בגוף ואימונים סדירים, יכולים להביא לתוצאות מיטביות, אבל כדאי לדעת, ששרירי בטן, גם אם אינם מגיעים בצורה האסתטית הרצויה לכם, חשובים לכם הרבה יותר מעבר להופעה ייצוגית שתהפוך אתכם לנחשקים ורצויים.

לשרירי הבטן של כל אחד ואחת מאתנו תפקיד חשוב במיוחד, ולא, לא מדובר בנראות, אלא דווקא במהות. שרירי הבטן שלנו מהווים את הבסיס התפקודי שעליו נעים פלגי הגוף שלנו, העליון והתחתון. שרירי הבטן ייחודיים בגופנו מכיוון שאינם נתמכים בדומה לשרירים רבים אחרים בגוף בעצם, הם עצמם מהווים חיבור פיזית אנטומי בית בית החזה והאגן וממלאים תפקיד קריטי בהגנה על איברנו הפנימיים, הקיבה, מערכת העיכול ועוד.

שרירי הבטן בנויים מן השריר הבטני הישר, RECTUS ABDOMINUS. זהו השריר בעל הפוטנציאל לעצב את עצמו בצורה של קוביות, אשר מחבר בין החלק התחתון הקדמי של כלוב הצלעות ואגן הירכיים, ובנוסף השרירים האלכסוניים, המופיעים לרוב כאשר בגופנו אחוז שומן נמוך במיוחד.

שריר נוסף הוא השריר הרחב הבטני, הוא ממוקם בשכבה עמוקה בקיר הבטן. תפקידו הוא לגרום ללחץ תוך בטני בעת הצורך. אנחנו "מכניסים את הבטן" בעזרתו.

מתאמנים אדוקים יאמרו לכם כי יש לאמץ את שרירי הבטן בכל יום, אבל גם הם, בדומה לשרירים אחרים זקוקים למנוחה על מנת לגדול ורצוי לפיכך גם אם אתם מבקשים לאמן את עצמכם בכל יום באזור הבטן, לתת דגש בכל פעם על אימון שריר אחר. מאמן הכושר שלכם יוכל להכין לכם תכנית סדורה לכך וגם ברשת תוכלו למצוא שלל סרטונים אשר יסייעו לכם לגוון את התרגילים שלכם.

אם אתם נמנים בין אלו שמתוסכלים כי למרות אימונים סדורים של הבטן, "הכרס" אינה יורדת, כדאי שתזכרו כי אימונים, אינם מעלימים שומן, הם פשוט בונים את מסת השריר. תזונה נכונה מאוזנת דלת פחמימות ושומן יכולה לסייע בתורה להורדת אחוז השומן בגופכם וכך, להבלטת השרירים לאחר מאמץ ובניה ממושכת.

רוצים להבליט את השרירים בבטן, חשוב להבין כי מדובר בעסקת חבילה הכוללת גם משטר תזונתי קפדני. אחרת, זה פשוט לא קורה. שילוב של פעילות אירובי יכול בהחלט גם הוא לתרום, אבל עדין, לעיתים אנחנו פשוט בנויים "אחרת", מהשכן המתאמן יחד אתנו על המכשיר. שומן מתפזר בגוף באופן שונה מאד לאדם, יש אנשים שיש להם נטייה לצבור אותו דווקא בבטן ואילו אחרים יצברו אותו באזור העכוז או הזרועות. נסו לאמץ גישה ריאלית במהלך האימונים שלכם על הבטן, לחלק מן התוצאות האסתטיות לעולם לא תוכלו להגיע אך עדין, תוכלו לתחזק מערכת שרירים תקינה וטובה.

שרירי הבטן שלכם, הם קודם כל בעלי תפקיד פיזיולוגי, כמו כל שריר אחר בגוף. יופיים, הוא בעיקר בעיני המתבונן, אך נחיצותם לשמירה על יציבה תקינה, והעובדה שהם מסוככים על המערכות הפנימיות הרגישות ביותר שלנו, זהו תפקידם המרכזי בעצם. אסתטיקה מיטבית שלהם, זה כבר ערך מוסף אחר שאינו קשור לתקינותם או תפקודם. 

ד"ר אסנת רזיאל, רופאה כירורגית מומחית בניתוחי הרזיה, מנהלת מלבי - מרכז רפואי לטיפול בהשמנת יתר, קבוצת אסיא מדיקל, אסותא תל אביב. אתר מלבי מרכז מידע מקצועי ומהימן אודות כל האמצעים לטיפול בבעיות השמנת יתר: הרזיה, דיאטה, ספורט, פסיכולוגיה וניתוחי קיצור קיבה. כתובת: בית חולים אסותא רמת החייל, הברזל 20, תל אביב. טל: 03-7645444 http://www.hashmana.co.il drraziel@zahav.net.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב