דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תזונה לקויה לעובדים במשמרות בשילוב חוסר בפעילות גופנית ובלי מאמן כושר אישי 

מאת    [ 10/04/2014 ]

מילים במאמר: 462   [ נצפה 1889 פעמים ]

העורכים של כתב עת מוביל מציעים כי תזונה ענייה של עובדים במשמרות צריכה להיחשב סכנת בריאות.  לטענתם,  יש להתייחס לדפוסי עבודה כאלה כגורם סיכון ספציפי להשמנה וסוכרת מסוג 2 , שהגיע לממדים של מגיפה בעולם המפותח, שהעולם המתפתח לא הרחק מאחור.

בהתייחס למחקרים שפורסמו בגיליונות קודמים של כתב העת ,שקישורי המופע בין סיכון המוגבר לסוכרת מסוג 2 ודפוסי עבודה במשמרות באחיות אמריקאיות, ד"ר וירג'יניה ברבור , עורך ראשי של כתב העת  פלוס מדיסין ועמיתיו בוחנים  אכילה לא בריאה כצורה חדשה של סיכון מקצועי , במיוחד באותם מקומות עבודה שמעסיקים עובדי משמרות , אשר גישה לג'אנק פוד בהשוואה לאפשרויות בריאות רק עושה את זה יותר קשה לשמור על תזונה בריאה.
עבודה במשמרות היא נפוצה בשתי המדינות המפותחות והעולם המתפתח 15-20 % מהעובדים באירופה ובארה"ב עובדים במשמרות, רבים מהם בתעשיית הבריאות.
ורוב רובם של עובדים אלה אינם פעילים גופנית לא נותנים להם עזרה בצורת מאמן כושר אישי ואין להם גם מאמן אישי בבית מחוץ לשעות העבודה.
ככל שהעולם עובר יותר לכיוון דפוס 24/7 של " לפתוח את כל שעות " , עבודה במשמרות תהיה אפילו יותר נפוצה מזה, ואם הנתונים ממחקרים שצוטטו במאמר המערכת שלהם " פוטנציאל להאצה ההתקדמות של המגיפה העולמית של השמנת יתר וסוכרת  .

נמצאו קשרים חזקים בין עבודה במשמרות הלילה וסיכון לסוכרת מהסוג 2 . במאמר זה, החוקרים ניתחו 18-20 שנים של נתוני מעקב מהאחיות בארה"ב .
יש ראיות טובות כי בהתערבות נכונה יש צורך למניעת סוכרת בקרב עובדי משמרת הלילה.
למרות שהתזונה היא רק אחד מגורמי הסיכון לסוכרת, ושצריך להשקיע גם באימונים עם מאמן כושר אישי, תזונה היא מטרה ברורה להתערבות .
עם זאת , מהלך בכיוון זה לוקח בריאות ובטיחות תעסוקתיות אפילו יותר רחוק מהשטח המסורתי שלה ושל מפגעים סביבתיים לקראת משהו יותר אישי: התזונה של עובדים.  מעבר שינוי בחשיבה
צעדים לזירה אישית זה כבר ננקטו , בניסיונות "לעודד" את המעסיקים לסייע לעובדים שלהם לאכול בריא יותר . אבל העורכים מטילים ספק ברצינות של מאמצים אלה ולעמת אותם עם הרבה מעבר לזה.
מקומות עבודה שמעסיקות עובדי משמרות יכולה להוביל את הדרך בכיוון הזה ,והעורכים מציעים את מרפאת קליבלנד , שבו תמריצים לאכילה בריאה, יחד עם פעילות גופנית עם מאמן כושר אישי והפסקת עישון, הביאו לשיפור מדיד בבריאות עובד.
העורכים מראים עם זאת, כי אולי הגיע הזמן לעבור משכנוע פשוט, או לסיפורים לאנשים את מה שהם כבר יודעים על הצורך בתזונה בריאה, לפעולה קונקרטית :  ממשלות צריכות לחוקק כדי לשפר את ההרגלים של צרכנים ולקחת צעדים ספציפיים כדי לוודא שהוא קל וזול יותר והכי חשוב – ישים.
כאשר חוקים המסדירים את הבטיחות הפיסית של העובדים הוכנסו , פציעות ומקרי מוות בעיסוק ירדו.  אנו נמצאים כעת בסף דומה, אך הפעם הנושא הוא אכילה לא בריאה ,וההשפעה על בריאות הציבור של חיקוק חוקים לכיסוי זה יכול להיות גדולה עוד יותר.

רותם וובז




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב