דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מכריזים על MongoDB 2.6: קפיצת מדרגה עבור מסד הנתונים הגדל במהירות הרבה ביותר בעולם 

מאת    [ 09/04/2014 ]

מילים במאמר: 1265   [ נצפה 1700 פעמים ]

המהדורה המשמעותית ביותר של MongoDB עד היום מביאה פשטות ואמינות לצוותי התפעול, משלימה תכנון  ארכיטקטורה מחדש של רכיבים עיקריים ואבטחה ברמת אנטרפרייז

 

 MongoDB הכריזה בעולם ובישראל על זמינות כללית (GA) של MongoDB 2.6, המהדורה החדשה ביותר של מסד הנתונים המגדיר את הסטנדרט בפיתוח יישומים מודרניים.

הגרסה החדשה מבוססת על חמש שנים של חדשנות ומאות אלפי הטמעות, ומביאה לידי פישוט תהליכי ההתקנה והתפעול של MongoDB, אשר בכך הופך  ממסד נתונים הנערץ על ידי מפתחים לכתיבת אפליקציות, למסד נתונים שארגונים גם אוהבים להריץ.

MongoDB מאפשר לפתח יישומים באופן טבעי ואינטואיטיבי – ומהדורה זו מאפשרת באופן טבעי גם להריץ את האפליקציות הללו בקלות, משחררת את הנכסים יקרי הערך של כל ארגון עבור חדשנות, ומניעה את העולם יישום נוסף קדימה.

"הליבה של MongoDB שירתה היטב את הקהילה בחמש השנים האחרונות", אמר אליוט הורוביץ, מייסד משותף ו-  CTO של MongoDB. "ב- 2007 החלטנו להוכיח כי מודל נתונים חדש ישפר באופן יסודי את הדרך בה מפתחים בונים ומריצים יישומים. עתה אנו מעבירים את התעשייה קדימה עם שירות ניהול המשפר את הדרך בה אנו מריצים יישומים, ומשחרר ארגונים להתמקד עוד יותר במה שהם טובים ביותר.

יש לנו ההזדמנות לתכנן את מערכת ניהול הנתונים העיקרית שהייתה בשימוש מזה עשרות שנים. זוהי משימה גדולה, אך יש לנו הקהילה, הכישרון ההנדסי והמימון ההכרחיים למימוש ההבטחה של מה שעומד לפנינו".

"מהדורה זאת עושה צעד עצום קדימה לדרך בה אנו בונים ומריצים יישומים. אנו משיקים תכונות אוטומציה ל- MMS (מערכת הניהול של MongoDB), שנמצאת כעת בבחינה אצל משתמשים נבחרים. במהלך השנתיים האחרונות, יותר מ- 35,000 חברים של הקהילה התרגלו לסמוך על MMS. משתמשים יכולים עתה להקצות (Provisioning), להתקין, לשדרג ולנהל את מערכותיהם דרך ממשק משתמש פשוט ועם זאת מתוחכם. תפעול MongoDB הנו עתה אמין יותר ונטול מאמץ מאשר אי פעם בעבר. שיפרנו את הסקלאביליות במספר תחומים קריטיים של מסד הנתונים, והשלמנו שינויים מהותיים לליבה שיאפשרו לנו לשפר מקביליות (concurrency) ב- MongoDB 2.8 ומעבר לה. הפחתנו את המאמץ להוסיף פיצ'רים חדשים באזורים מסוימים בפקטור של פי 100, בנינו מתכנן שאילתות (Query Planner) מתוחכם עם פוטנציאל עצום לחדשנות נוספת, תכננו מחדש את פרוטוקול פעילויות הכתיבה, ופישטנו באופן דרמטי את התחזוקה של MongoDB. זוהי המהדורה הגדולה ביותר שלנו אי-פעם".

עם חיפוש טקסט, אבטחה ברמת אנטרפרייז ויכולות אנליטיות טובות מסוגן, MongoDB 2.6 מאפשר למשתמשים להרחיב את קשת היישומים לאזורים חדשים.

תכונות עיקריות של המהדורה כוללות:


    • MMS – MongoDB Management Service מפשט בסדרי גודל את הדרך בה ארגונים מריצים ומתפעלים את MongoDB. MMS  כולל עתה גיבוי מתמשך ואינקרמנטלי; שחזור נקודה בזמן (Point In Time); ניטור, ויזואליזציה והתראות בלמעלה מ- 100 פרמטרים; MMS ניתן להתקנה באתר הלקוח (On Prem) עבור מנויי MongoDB או כפתרון מנוהל מלא בענן. תכונות אלפא כוללות: הקצאה והתקנה פשוטה בקליק יחיד, ושדרוגים חמים.
    • הצלבת אינדקסים (Index Intersection) – מספקת יכולות אנליטיות יותר גמישות וניתנות להתאמה, מה שמקל להריץ ניתוחי אד-הוק כדי לענות על שאלות עסקיות מתפתחות. מפתחים לא צריכים יותר לחזות מראש את כל דרכי הגישה לנתונים, מאחר ששאילתה כעת יכולה להשתמש ביותר מאינדקס אחד לטובת אופטימיזציית ביצועים וסינון מהיר ויעיל יותר.
    • סקלאביליות וביצועים משופרים – ארגונים יכולים להתרחב ביתר קלות ובעלות נמוכה יותר. MongoDB 2.6 מספק שימוש יעיל יותר של משאבי רשת; עיבוד Oplog מהיר ב- 75% לעומת הגרסה הקודמת; שיפור ביצועים משמעותי בפעולות סריקה, מיון, in$ ו- all$; bulk operators עבור כתיבות המשפרים פעולות עדכון (UPDATE) עד פי חמישה.
    • חיפוש טקסט – משתמשים התרגלו לצפות לחיפוש (טקסט) כאמצעי עיקרי של גישה לנתונים ביישומים. מפתחים יכולים עתה לאפשר חיפוש מובנה כתכונה בלי המורכבות הנוספת של מנוע חיפוש ייעודי נפרד. MongoDB 2.6 משלב חיפוש טקסט מוטמע בשפת השאילתות של MongoDB וב-Aggregation Framework, ומספק חיפוש רב עוצמה ל- 15 שפות.
    • אבטחה ארגונית – אבטחת נתונים הנה עדיפות עליונות לארגונים רבים, ו- MongoDB 2.6 מספק תפקודיות אבטחה טובה מסוגה. על בסיס התמיכה ב- Mongo DB Enterprise 2.4 בניהול משתמשים, אימות Kerberos והצפנת SSL, MongoDB 2.6 מוסיף עריכה  ברמת השדה (field-level redaction), ביקורת נתונים (Auditing) ניתנת להתאמה, אימות LDAP  ו- x509, הרשאות ברמת Collection, והרשאות משתמש מתקדמות (user-defined roles).
    • Bulk Update Operators – ארגונים יכולים עתה לעדכן מערכי נתונים גדולים ביתר יעילות מאשר אי פעם. פעילויותbulk  חדשות מפשטות ומייעלות את תהליכי הטעינה, העדכון והמחיקה של כמויות גדולות של נתונים . פעילויותbulk  מבצעות אוטומטית הרצה במקביל של עדכונים ברחבי המערכת, על גבי מספר שרתים, ומחזירות כפלט את הפעילויות שכשלו, אשר היישום יכול לנסות לחזור עליהן.
    • Pipelined Data Transformations – נתונים ניתנים לסיכום, טיוב, אגרגציה ועידון, על מנת לשרת טוב יותר משתמשים מתוך מסד הנתונים. MongoDB 2.6 מספק העשרת נתונים מרובת צעדים וטרנספורמציות באופן טבעי במסד הנתונים, תוך שימוש בממשק הצהרתי פשוט. עם אופרטור ה- $out החדש, ניתן לכתוב את תוצאות שאילתות האגרגציה לאוסף (collection) מוגדר, ללא הגבלה של גודל הפלט.
    • פעילויות פשוטות יותר – MongoDB 2.6 מפשט ומקטין עלויות של תפעול MongoDB בהיקף גדול – אינדוקס יכול להתבצע ברקע (background indexing), ולשחרר נעילה על פעולות אחרות שרצות במקביל ובנוסף, במקרה של אתחול מחדש, האינדוקס ממשיך באופן אוטומטי מהמקום בו עצר בפעם האחרונה; בעזרת הפרמטר החדש MaxTimeMS מפתחים ומנהלי מסד הנתונים יכולים להגדיר ביטול אוטומטי של שאילתות החורגות מהסף המוגדר - מספק בקרה טובה יותר של ניצולת משאבים; mixed SSL connections; תמיכתSNMP  מורחבת; פעילויות Repair יעילות יותר; וברירת מחדל חדשה לטובת הקצאת שטח בדיסק מספקת ביצועים יתר ניתנים לחיזוי.

"בתוך חמש שנים בלבד שינתה קהילת MongoDB את נוף ניהול הנתונים, ויצרה את החלופה המשכנעת הראשונה ל- 40 שנים של מסדי נתונים טבלאיים", אמר מקס שירסון, מנכ"ל MongoDB. "יצרנו מודל נתונים חדש ומשחרר, שזכה למשיכה המונית, שיפר משמעותית את הדרך בה  מהנדסים בונים ומריצים יישומים מודרניים, והשיג מימון על מנת להבטיח ש- MongoDB ימשיך לעשורים הבאים. עם מהדורה זאת ביצענו השקעות עצומות במסד הנתונים כדי להבטיח יסודות חזקים לחדשנות מתמשכת".

ל- MongoDB יש קהילה משגשגת עם יותר מ- 7 מיליון הורדות של מסד הנתונים בקוד פתוח שלה, 1,000 ארגונים לקוחות, 150,000 הרשמות להדרכות מקוונות, 30,000 חברי קבוצת משתמשים ו- 20,000 משתתפים ב- MongoDB Days.

 

הירשמו היום ל- MongoDB World והצטרפו למפתחים, מקצועני תפעול ומנהלים מרחבי העולם באירוע MongoDB הגדול אי-פעם, 23-25 ביוני 2014, בניו יורק.

 

ציטוטים:

"מהדורה 2.6 הנה ציון דרך חשוב. היא גדושה בתכונות חדשות רבות ושיפורים מדורגים בכל הרבדים. היא מבטלת את מגבלת 16 מגה-בייט פלט ב-Aggregation Framework עבור תשאול של ביג דטה. אנו יכולים עתה לבנות ביעילות תהליכי עיבוד נתונים מורכבים, מאחר שמהדורה 2.6 מאפשרת לאחסן את התוצאה של אגרגציה ישירות באוסף אחר, בלי לשלוח אותה כל הדרך אל הקליינט.

בנוסף, פורמט ה-Wire החדש ו-batch APIs, מאפשרים הטמעות דרייבר קליינט יעילות יותר, כולל async API יעיל יותר המשפר תפוקה בצד הקליינט.  אנו מצפים להמשך חדשנות ולביצועים יציבים ב- MongoDB - יורי פינקלשטיין, ארכיטקט אנטרפרייז ב- eBay.

"MMS  היא כמו קצב הלב, פשוט אינך יכול לחיות בלעדיה. קל להתחיל איתה – ההתקנה לוגית, ועקומת הלימוד הכוללת מינימלית. אם אתה עוסק עם התקנה מבוזרת (sharded) בפרודקשן, אתה באמת צריך MMS" - ז'אן קסקיטלו, מנהל מערכות בכיר ב- Polar.

"MMS  הנה רכיב חיוני בשרשרת כלי MongoDB שלנו. ניטור נותן לנו את כל התובנות לתוך מונגו להן אנו זקוקים כדי להבטיח את תקינות מערכות לקוחותינו. היא גם עוזרת לנו לראות בעיות מתעוררות כך שאנו יכולים להגיע אל המשתמשים באופן יזום.  תכונות הגיבוי משתלבות באופן חלק עם הניטור. אנו אוהבים את הגמישות הרבה שהן נותנות לנו עם snapshots מותאמים, שחזורים לנקודת זמן, וחשוב מכל: גיבויים קונסיסנטיים ברחבי מערכות מבוזרות" - יוהאנס ברנדשטטר, Chef de Cuisine ב- MongoSoup (חברת MongoDB כשירות בענן מגרמניה).

 

אודות MongoDB

חברת MongoDB (מ- humongous - עצום) ממציאה מחדש ניהול נתונים ומעצימה Big data כמסד נתונים NoSQL המוביל. MongoDB, שתוכנן עבור הדרך בה אנו בונים ומריצים יישומים היום, מעצים ארגונים כדי להיות יותר זריזים, גמישים וסקלאביליים. הוא מאפשר סוגים חדשים של יישומים, חווית משתמש טובה יותר, זמן יציאה מהיר יותר לשוק, ועלויות נמוכות יותר. לפרטים נוספים בקרו ב: www.mongodb.com

 

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב