דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בודד הורמון שמפעיל יתרונות בריאותיים שמופקים מפעילות גופנית עם מאמן כושר אישי 

מאת    [ 08/04/2014 ]

מילים במאמר: 500   [ נצפה 2144 פעמים ]

צוות בינלאומי של מדענים בודד הורמון טבעי או שליח כימי בתאי שריר שמפעיל חלק מהיתרונות הבריאותיים החשובים של פעילות גופנית. מאמינים שזה מועמד מבטיח לפיתוח תרופות לטיפול בסוכרת, השמנת יתר ואפילו סרטן.
ד"ר ברוס שפיגלמן, בבוסטון, מסצ'וסטס  ועמיתיו, כתבו על ממצאיהם בגיליון ינואר של טבע . שפיגלמן הוא גם פרופסור לביולוגיה של תא בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת הרווארד.
הוא וחבריו הסופרים מאמינים כי מציאת ההורמון היא התחלה של הבנה איך פעילות גופנית ובמיוחד אימונים סדירים עם מאמן כושר אישי מועילה לגוף מבחינה ביולוגית, לא רק כדי לשמור על אנשים בריאים, אלא גם כדי למנוע ולטפל במחלות .
הם נתקלו בהורמון כאשר הם מסתכלים על ההשפעה של פעילות גופנית על גן שאחראי על חילוף חומרים הנקרא PGC1 - אלפא, כאשר מבצעים פעילות גופנית הגן הזה, מסדיר אשכול של גנים וחלבונים .
דרך בדיקת הגנים האלה הם מצאו את ההורמון irisin, מצאו אותו בקרומים החיצוניים של תאי שריר ולא בגרעין, כפי שמדענים אחרים חזו .
לצורך המחקר,החוקרים השתמשו בתרביות מעבדה ועכברים כדי להראות שיש להורמון השפעה ישירה וחזקה על רקמת שומן לבנה, פיקדונות תת עורית של שומן לבן שמאחסנות קלוריות מיותרות ותורמות להשמנה.

כאשר אדם או עכברים פעילים גופנית, רמות ההורמון בשרירים עולה, וזה עובר בגן שמפעיל המרה של שומן לבן לשומן חום "טוב"
דבר דומה התרחש כאשר החוקרים הזריקו כמויות צנועות של ההורמון לעכברים שהיו בישיבה שמנים וטרום סוכרתיים, זה חיקה את האפקט של פעילות גופנית, והוצאת האנרגיה שלהם עלתה ללא שינויים בתנועה או בצריכת מזון.
שומן חום נקרא שומן "טוב" כי זה שורף את הקלוריות העודפות יותר מאשר פעילות גופנית בלבד. כלומר גם, לצורך העניין, באימון כושר עם מאמן כושר אישי  הקלוריות ישרפו אבל לא בטוח שהקלוריות העודפות ישרפו על יד פעילות גופנית בלבד.
בני אדם מבוגרים אינם נושאים הרבה שומן חום, ואילו לתינוקות יש הרבה יותר ,
ההורמון גם כן מפעיל את ההמרה של שומן לבן לשומן חום, החוקרים הראו כי להורמון סבילות לגלוקוז, סבילות לגלוקוז משופר הוא אינדיקטור מרכזי של בריאות מטבולית, וכאשר הבריאות המטבולית של אדם טוב יותר, הסיכון שלהם לפתח מחלות לב וכלי דם וסוכרת נמוך יותר .
העכברים פיתחו סבילות לגלוקוז משופר רק עם 10 ימים של טיפול, והם גם איבדו כמות קטנה של משקל. שפיגלמן חושב שההשפעה הייתה יכולה להיות גדולה יותר אם הטיפול היה נמשך זמן רב יותר.
הוא ועמיתיו הגיעו למסקנה :
עם זאת, שפיגלמן מזהיר כי זה לא אומר שאנשים יוכלו לוותר על חדר הכושר ועל מאמן כושר אישי ולבנות שרירים על ידי נטילת תוספי ההורמון לא נראה עובד ככה: זה עלול לעורר המרה של שומן לבן לשומן חום, ולהגדיל את שריפת הקלוריות, אבל לא להפוך את השרירים לחזקים יותר.
בינתיים, הקבוצה בוחנת יתרונות פוטנציאליים אחרים של ההורמון, לא רק בטיפול בסוכרת; עמידות לאינסולין ,והשמנת יתר, אלא גם מחלות ניווניות כמו פרקינסון .
ולהורמון עשויות להיות פוטנציאל למניעה וטיפול בסרטן, כמו גם, במיוחד לאור ראיות הולכות ומצטברות כי חוסר פעילות גופנית והשמנת היתר תורמת להתפתחותה.

רותם וובז




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב