איך תצליחי ללמד את הילד שלך לדחות סיפוקים
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

איך תצליחי ללמד את הילד שלך לדחות סיפוקים 

מאת    [ 07/04/2014 ]
מילים במאמר: 749   [ נצפה 3048 פעמים ]

 
 

מתי נפגשת לאחרונה עם מצב שבו ראית שהילד שלך לא יודע לדחות את הסיפוקים שלו ?

כאשר לא הרשת לו לקחת שוקולד מהארון והוא בכל זאת לקח ?

כאשר היתה לו בחינה חשובה אבל הצורך לשחק השתלט על הצורך להצליח בלימודים ?

כאשר היה צריך לחכות בתור בכיתה והמורה דווחה שלך שהוא עוקף את  התור ?

כאשר הוא שיחק על המחשב ואחיו גם רצה והם התחילו לריב ?

כאשר שניהם רצו את אותו משחק והיה רק אחד ?

כאשר  הוא היה צריך להיכנס להתקלח אבל הוא לא הצליח לדחות את הסיפוק של לשחק עוד ?

דחיית סיפוקים היא היכולת להמתין במטרה להשיג דבר מה.

תכונה זו היא מרכיב חשוב באינטליגנציה רגשית.

אנשים ללא תכונה זו מעוניינים בסיפוק מידי בכל עת ועלולים לסבול משליטה עצמית נמוכה.

הוכח מחקרית

שילדים בעלי יכולת דחיית סיפוקים גבוהה יותר הצליחו יותר בחיים !!!!

ילדים בעלי יכולת להמתין היו סתגלניים יותר ואחראיים יותר, בנוסף הם צברו ממוצע של 210 נקודות יותר במבחן ה- SAT (מבחני קבלה לקולג') וגדלו  להיות סטודנטים מזהירים, חוקרים מבריקים, ספורטאים מצטיינים ואנשי במה נודעים, הם ידעו לבנות מערכות ידידות יציבות ותומכות עם הסובבים אותם ונהנו מחיים של עשייה ואתגר.

אני מזמינה אותך לצעוד איתי  12 צעדים כדי להצמיח את יכולת דחיית הסיפוקים של הילד שלך:

        א.       למדי וישמי את ההדרכה: האם את יודעת לדחות את הסיפוקים שלך ? זכרי, הדוגמא, האישית, קודמת לכל !!!! עלייך להראות לו שגם את דוחה סיפוקים ומתנהגת בצורה מאופקת למול הדברים שאתם מאד רוצים

        ב.       הקפידי להבהיר כללים לפני מצבים הידועים כבעיתיים ("אנו נכנסים למכולת לקנות חלב, אנו לא קונים דברים נוספים").

        ג.        גלי אמפטיה הביעי הבנה לתסכול של הילד גם אם אתם לא נכנעים לבקשתו ( לדוג': "אני מבין שאתה מאד רוצה פיצה עכשיו, אך יש לנו אוכל מוכן בבית ואנו אוכלים מה שיש בבית").

        ד.        צאי מהצרכים שלך ותהיי קשובה לצרכים של הילד- נסי לא להקטין או לזלזל בתחושת התסכול של הילד גם אם היא נראית לכם מוגזמת, מאחר והדבר רק מעצים את תחושתו שאין מי שמבין את מצבו.

        ה.       חיזוקים חיוביים- פרגני ! פרגני ! פרגני !  כאשר את מזהה מצב שבו הילד שלך הצליח לעמוד בכסוד בדחיית הסיפוק , פרגני! פרגני ! פרגני !

         ו.          בררי "בתוך המצב" איזה סיפוקים הילד מתקשה לדחות ? בניסוי המרשמלו מבקשים מהילד לשבת ליד המרשמלו 5 דקות ולא לאכול אותו. בדוגמא זו, הילד מתקשה לדחות את סיפוק האכילה, את סיפוק תענוג אכילת המרשמלו.

         ז.        הציעי לא "תגמול דחוי" יותר רציני תמורת הצלחתו לדחות את הסיפוק. בניסוי המרשמלו ה"תגמול הדחוי" היה 2 מרשמלו.

        ח.       הדריכי אותו להתמקד בתגמול הדחוי. כיצד ? את מסבירה לו שיש מושג שנקרא: קשב. קשב הוא המקום בו אנו שמים את תשומת הלב שלנו. לדוגמא, בניסוי המרשמלו, את מדגימה לו איך לחשוב על 2 המרשמלו.

       ט.       בניסוי המרשמלו, ילדים שכוונו לחשוב על הגירוי הדחוי (מרשמלו כפול),  חיכו יותר זמן מילדים שלא כוונו לחשוב על הגירוי .

         י.         למדי את הילד, אסטרטגיות ספונטאניות: הפניית מבט הגירויים, דיבור עצמי, שינה, משחק עם ידיים ורגליים. הסבירי לילד שהאסטרטגיות הספונטניות האלה יעזרו לילד להצמיח את יכולת דחיית הסיפוקים, או במילים אחרות  להאריך את זמן ההמתנה.

       יא.       למדי את הילד שחשיבה סימבולית (סמלית) עוזרת בדחיית  סיפוקים.

בניסוי המרשמלו, הראו לילדים תמונות של מרשמלו (גירוי) או את 2 המרשמלו ובקשו מהילדים לחשוב על המרשמלו (הגירוי) כתמונות או לחשוב עליהם כאמיתיים. נמצא שהייצוג המנטאלי של המרשמלו (הגירוי) השפיע על היכולת לדחות סיפוקים יותר מאשר אופן הצגת הגירוי עצמו.

       יב.       למדי את הילד שלך להשליט את ה"מערכת הקרה" על ה"מערכת החמה". המערכת החמה מוגדרת כסכמה (תבנית) של הרגשה, והמערכת הקרה מוגדרת כסכמה (תבנית) של גודל וצורה. בניסוי, בקשו מהילדים להעלות אסוציאציות הרגשתיות  שקשורות למרשמלו (מרשמלו טעים ומתוק) או להעלות אסוציאציות קרות על המרשמלו (המרשמלו דומה לענני כותנה קטנים). נמצא שילדים שחשבו על מאפיינים קרים של הגירוי חיכו יותר זמן מאלו שחשבו על מאפיינים חמים של הגירוי.

פרופ' רחל קרניול מאוניברסיטת תל אביב ערכה את ניסוי המרשמלו בישראל עם גלימות סופרמן.

קרניול מספרת שכל הילדים נאבקו כדי לנצח את פיתוי המרשמלו. "הם שרו, טיילו בחדר, שניים אפילו ספרו את שקעי החשמל בקיר", היא אומרת, "אבל הילדים בגלימות כמעט תמיד הצליחו". גלימת הסופרמן השפיעה על היכולת של ילד להתאפק. הסמליות של הגלימה נתנה לילדים תחושה של ערך עצמי, ולתחושה הזאת יש השפעה אדירה על היכולת שלנו לעמוד בפיתויים. היא  אומרת לסטודנטים שלה: גם ההצלחה האקדמית היא מרוץ אחרי פיסת נייר עם סמליות ענקית.

                   הרבה בהצלחה בפיתוח יכולת דחיית הסיפוקים של הילד  שלך !

                                                                                            איריס

איריס איתור יכולות ראויות ייחודיות סגוליות. ייעוץ אישי, מדריכת יועצים-superviser, מרצה לפסיכולוגיה, קורסים מקוונים והערכה ומדידה. מייל: contact@yoursuccesstoolbox.com    קבלו עכשיו את המדריך המיוחד הסודות להצלחה שלך. לחצו כאן. 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב