דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פער-מה קורה כשאחד מבני הזוג לא רוצה? 

מאת    [ 07/04/2014 ]

מילים במאמר: 400   [ נצפה 2456 פעמים ]

המצב בו אחד מבני הזוג פשוט "לא רוצה": לא רוצה סקס, לא רוצה פעילויות חברתיות משותפות, לא רוצה להשקיע בזמן משותף או בשיחה, או בקיצור לא רוצה שום דבר שמחייב אותו "לעבוד" בקשר, הוא לצערי הסיפור של חלק ניכר מהזוגות שאני פוגש.

לפעמים לאישה "נוח" לא לקיים יחסי מין והיא מעדיפה להשאיר את הזוגיות על פסים פרקטיים- טיפול בילדים, במשק הבית ושהבעל "יעשה את שלו". לעיתים זה דווקא הבעל שפשוט התייאש. מה שמשותף לזוגות הללו ש"נוח" להם הוא אובדן המוטיבציה לשפר את המצב.  הם "לא רוצים" לעבוד בזוגיות אבל כן רוצים לשמר את המסגרת הזו שעוטפת אותם במסכה של נוחות. נשמע מסובך? ובכן- זה מסובך ואפילו בלתי אפשרי.

במסגרת עבודתי, אני פוגש זוגות שעטופים במסכת הצדקות ורציונל של נוחות,  אני פוגש אינדיבידואלים לא מאושרים שזוגיות לא מעצימה הצליחה לכבות אותם. ואני לא מדבר על זוגות לקראת פירוק החבילה. אני מדבר על זוגות שנראים "מבחוץ" נורמטיביים, חיוניים, עם חיי חברה משפחתיים פעילים אך הם כבויים ומותשים, הם מרגישים שמשהו "לא בסדר". הרבה פעמים מדובר במעגל סגור- אובדן המוטיבציה זה לזו משליך על העדר מוטיבציה לתקן את זה, ולרוב מנסים לתקן כשכבר מאוחר מדי- כשאחד מבני הזוג התרחק, שינה אג'נדה או מציב אולטימטום. האישה (או הגבר ) לעיתים דוחפת לאימון זוגי, הגבר (או האישה ) "נגרר" כי הוא רוצה לשמר את המצב כפי שהוא. זוגות כאלה מגיעים אלי עם טעות בסיסית והנחת עבודה שגויה:

זוגיות כמו כל מערכת יחסים, בנויה על הדדיות. והדדיות כמה שהיא נשמעת מכילה וטובה, יש לה גם צד נוקשה- הדדיות מחייבת מערכת יחסים של "תן וקח", כמעט כמו בכלכלה.  כשאחד הצדדים פשוט לא רוצה, הוא מבטא  פער בהדדיות במערכת היחסים. והפער הזה מתורגם לכל מה ש"לא בא לי" כולל בתוכו.  הטריק להחזרת מוטיבציה  לזוגיות הוא יצירת מוטיבציה על ידי משימות משותפות: עוברים לעבוד על ההדדיות בדברים הקטנים, דרך פעולות  משותפות שאפשר ללמוד ולתרגל.

כולנו יודעים שזמן איכות זוגי חיוני לשמירת הזוגיות, אבל אני מחדד- זמן איכות זוגי טוב הוא זמן פעיל שיש בו עשייה הדדית. הוא זמן שמתורגם בסופו של דבר לחידוש המוטיבציה זה לזה.  אם יצאתם למסעדה או לסרט זה נחמד, אבל אפשר יותר טוב: צרו פעילות תוכן משותפת, חברו לעשייה משותפת: צאו לסדנת בישול, או תכננו ביחד טיול משפחתי. היו אקטיביים ולא פאסיביים בזמן האיכות שלכם. פעילויות שיש בהן מטרה, כיבוש יעד תוך שיתוף פעולה הן פעולות של הדדיות, שבה שני בני הזוג פועלים ביחד. מה שיפה בפעילויות כאלה הן שהן לא מכריחות אותנו "לעבוד" ומוטיבציה זה לזה נוצרת באופן טבעי.

תשומת לב-אריאל טמירתשוקה זוגית בשיח ומגע קבלו מתנה חינם : מסע בשבילי המיניות הזוגית http://land.t-l.co.il/?p=1 בפייסבוק http://www.facebook.com/bishvil.hazugiut או באתר www.t-l.co.il    




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב