מדריך לשיפוץ מלא של אופנוע קטנוע וטרקטורון
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

מדריך לשיפוץ מלא של אופנוע קטנוע וטרקטורון 

מאת    [ 06/04/2014 ]
מילים במאמר: 1197   [ נצפה 3020 פעמים ]

 
 

עבור רבים מאיתנו משמש האופנוע תחליף נהדר לפסיכולוג. כזה שלא חופר במוח, רק עושה לנו טוב; חופש. אוויר. כוח. מהירות. שקט. סאונד. עוד חופש. שוב אוויר… עוד סאונד. מהותו של כל אופנוען, לא?! אין לי ספק כי כל אופנוען יתחבר לתחושות הללו, הרי כולנו רוכבים על הסוס המכאני שלנו, ומכורים לגמרי לכל מה שהוא מעניק לנו. עדיין וחרף האמור, כל אחד מאיתנו נמשך אל הנישה שלו...

שחר לוי
מנהל ביה"ס לטכנאות מעשית ומחבר הספר 'המכונה שבאופנוע'

 

אבל רגע אחד בבקשה... הרשה לי להציע לך קורס וידאו מקצועי וייחודי במתנה! הקורס חדש לגמרי, הוא הופק במהלך חודש אפריל 2014, והוא כולל 3 סרטוני HD באורך של שעה! בקר לרגע באתר הבית החדש שלי, הרשם ב- 10 שניות 'לנבחרת המקצוענים הפרטית שלי', וקבל את הקורס מיידית אל תיבת המייל שלך. שווה ביותר... ;-)  ועכשיו, הנה נמשיך במאמר...

במקרה שלי, האופנוע משמש לשתי מטרות עיקריות:
1. הכלי האידיאלי להתחבר אל הנוף, הטבע והמרחבים. פשוט לבחור נקודה אי שם באופק, לכוון לעברה את הכידון, ולפתוח בדהרה. למעשה, גם רכיבה רגועה בטבע מתקבלת תמיד באהבה. :-) 
2. הכלי האידיאלי לחקר 'המכונה שבאופנוע'. מה לעשות, המכונה הזו ריתקה אותי מאז ומתמיד, והעניין והסקרנות סביבה רק מתגברים עם השנים, ההבנה, הניסיון והידע הנצברים.  

במשך 25 השנים שאני רוכב על אופנועים, רכבתי על כ- 100 דגמים שונים, אבל… היו ברשותי פחות מ- 10 כלים פרטיים. ברוב הכלים הללו השקעתי את נשמתי, את מיטב כספי, ובעיקר - אלפי שעות עבודה. זו הדרך היחידה שאיפשרה לי ליישם את שלמדתי במשך השנים בהיבט ההנדסי-טכני, וחשוב מכל - להפוך כל אחת מהמכונות הפרטיות שהיו ברשותי למכונה משובחת יותר! כזו שתענה על דרישותיי המגוונות באופן מספק יותר. עדיין, חרף כל השינויים שעברו כל אחת מהמכונות שלי, הן תמיד היוו עבורי פשרה אחת גדולה. גדולה מדי! והעניין הזה מעולם לא נותן לי מנוח…

לפני מספר שנים החלטתי לעשות לפשרה הזו סוף, אלא שהפעם החלטתי לצאת ולחפש את 'מכונת החלומות שלי' בסוכנויות המכירה. מי יודע, אולי אמצא אותה דווקא שם, מוכנה ומזומנה לכרטיס האשראי שלי – ובתנאי שתגשים את חלומי הדו-גלגלי כמובן. אמנם לא חסרים דגמים חדשים, מרהיבים ומפתים בישראל, אבל האם מישהי מאותן מכונות תצליח לענות על הדרישות האישיות שהחלטתי כי חייבות להיות בה – במכונת החלומות שלי??? 

הנה הדרישות:
1. דו"ש גדול
2. יכולת שיוט ב- 160 קמ"ש. עם מורכבת + ציוד.
3. מהירות סופית גבוהה בכמה עשרות קמש"ים. ללא מורכבת.
4. יכולת רכיבת שבילים מהירה + יכולת עבירות של אתגרי שטח תובעניים יותר.
5. מנוע single או v-twin גדול (לא טווין טורי). ועתיר מומנט!
6. סוס מכאני. פשוט! דהיינו, מינימום מערכות אלקטרוניות מיותרות…
7. בסיס טוב לשינויים הנדסיים-מכאניים עתידיים.
8. ויזואליות – מראה בסיסי טוב. בעיניי.
9. עלות רכישה סבירה. מתוך ידיעה כי תהה המכונה אשר תהה – היא תפורק עד לבורג האחרון, תיבחן לפרטי פרטים, תשופץ ותשודרג בכל אותם היבטים בהם היא לוקה בחסר – מבחינת דרישותיי האישיות.

דו-שימושיים פוטנציאליים
ובכן, לקחתי כמה אופנועים פוטנציאליים לנסיעת מבחן. חלקם נלקחו מסוכנויות המכירה ואחרים הושאלו מבעליהם הפרטיים (תלמידים, בוגרים, חברים). לכל מכונה הקדשתי סופ"ש ארוך – חמשו"ש. וכל אחת מהן נבחנה הן ברכיבה עצמאית והן בהרכבה – גם בכביש. וגם בשטח. ת'אמת - אף אחת מהן לא יכלה לזכות בתואר הנכסף.

• סיבה ראשונה – כולן פשוט מחושמלות מדי, מה שעלול לתקוע אותי בסוף העולם ימינה עם רכיב אלקטרוני תקול וחוסר יכולת לאתר ו/או לתקן את התקלה. זה קרה לי לפני 17 שנה, עם אופנוע הרבה פחות ממוחשב, במהלך רכיבת שטח בערבות האינסופיות של אלסקה… ומאז "השריטה" הזו לא מרפה ממני. נכון, אמנם החכמתי מאז ורכשתי הרבה יותר ניסיון גם עם אופנועים הכוללים הרבה יותר טכנולוגיה מתקדמת. אבל… האבחון ופתרון התקלות בימינו הרבה יותר מורכבים, והם דורשים כלים ייעודיים שלא יהיו איתי בשטח. בקיצור, בעיה.

• אחת מהמכונות שבדקתי הייתה ונותרה הפנטזיה שלי, והיא אכן התגלתה כמדהימה בכל היבט. אבל, וחרף האמור – היא גדולה, גבוהה וכבדה מדי עבור 173 הסנטימטרים הגמדיים שלי. תחושה זו תגביל אותי מאוד בשטח, וזה ממש לא מתקבל על הדעת.

• על אחת מהמכונות פשוט לא יכולתי להביט – היא פשוט מכוערת. בעיניי. וממש לא בא לי להתחיל לעצב אופנוע מחדש. הספיק לי ניסיון אחד בעבר. לא עוד…

• מכונה אחרת התגלתה כיפהפייה אמיתית אבל מלוקקת מדי ויקרה להחריד – על גבול חוסר היגיון. פאקינג ישראל…

• על מכונה אחרת אפילו לא התיישבתי, היות וכאשר התקרבתי אליה בבית היבואן, נוכחתי כי איכות הפלסטיקה שלה מזכירה במקרה הטוב אופנוע סיני בשקל וחצי. כאשר התנעתי את המנוע, המכונה החלה לקרקש ולזמזם באופן שאיני מסוגל אפילו לשמוע. היא נשארה בבית היבואן, אפילו לא עשיתי עליה סיבוב בחנייה. מוצר יפני בעל איכות תכנון / ייצור / הרכבה שואפים לאפס. בושה וחרפה. מישהו שם ביפן חייב לעשות חרקירי…

• מכונה נוספת הקפיצה לי את כל המערכות הפנימיות בבטן כפי שלא חשבתי שאפשר – בכל מפגש עם מהמורה. זאת חרף כל ניסיונותיי לכוון את הבולמים ו/או לעמוד על מהות הבעיה. המשכתי לנסות כל דבר במהלך היומיים שלאחר מכן, אלא ששום דבר לא השתפר. פשוט הזוי…

• המכונה האחרונה גרמה לי לחוש חוסר חיבור טוטאלי, הן מבחינת התנוחה, הן בכל הקשור להתנהגות הדינאמית שלה, ובעיקר – בשל תגובות המנוע הממוחשבות והלא חלקות שלה. ממש "פסגת הטכנולוגיה". אמנם בדיעבד נוכחתי שהייתה שם תקלה מהותית במערכת ניהול המנוע. אבל, זה רק הזכיר לי שכאשר אתקע איתה באמצע השטח, יש סיכוי סביר שלא יהיו בידיי לפתור את התקלה. וזו בעיה של ממש…

להיות 11 ימים תקוע באמצע פאקינג אלסקה זה יותר מדי מכדי שהמוח יתגבר. או ישכח… בקיצור, מהר מאוד הפנמתי כי גם אם אוכל לשנות אחת או שתיים מהמכונות שבחנתי ולהפוך אותה לאופנוע החלומות האישי שלי, אצטרך להשקיע בו מאות רבות של שעות תכנון ועבודה מעשית + כמה עשרות אלפי שקלים. לא הגיוני, וממש לא מתקבל על הדעת… 

חוצמיזה, כאשר ירדתי מעל האוכף של כל אחת מהמכונות השונות עליהן רכבתי, עליתי על האופנוע הפרטי שלי, ולהפתעתי הרבה התאהבתי בו. כל פעם מחדש. אמנם מדובר ב- DRBig800 או-טו-טו מגיע לגיל גיוס לצבא, ולפחות 50% אם לא 80% מהמכלולים המותקנים במכונה שבו באמת ובתמים שווים לתחת, אבל… זו המכונה היחידה שעונה על מרבית הדרישות הבסיסיות שלי עבור אותה מכונה עליה אני מפנטז. בנוסף, ולא פחות חשוב – אם אקח עליי את הפרויקט הזה, המכונה הזו תספק לי אתגר מקצועי הרבה יותר מעניין… מפתה מאוד. :-)

המשך הסיפור המרתק והכי מקיף ברשת אודות שיפוץ האופנוע מצפה לך באתר החדש שלי ;-)

תודה רבה על זמנך היקר, ועל הקריאה   :-)

אל תפספס את קורס הוידאו הייחודי שהפקתי עבורך - זו מתנה! וחבל מאוד שתפספס אותה... בקר באתר הבית החדש שלי, הרשם ב- 10 שניות 'לנבחרת המקצוענים הפרטית שלי', וקבל את הקורס מיידית אל תיבת המייל שלך. 

קורס הוידאו הייחודי יאפשר לך:
1. לבדוק באמצעות רב מודד חשמלי את המצבר של האופנוע, הקטנוע או הטרקטורון שלך.
2. להדק ברגים בכל מכונה (אופנוע, קטנוע וטרקטורון) כמו מקצוען אמתי - באמצעות ידית מומנט!   
3. להימנע מהחלפה מיותרת של מחשב ניהול המנוע בעלות של 20,000 ש"ח בשל מתג הצתה (סוויץ') שלא טופל מעולם...

YouTube - חפש ביוטיוב 'המכונה שבאופנוע', הרשם בלחיצת כפתור לערוץ הוידאו החדש שלי, וקבל כל וידאו חדש שאפיק ישירות למייל הפרטי שלך.
Facebook - חפש שחר לוי 'המכונה שבאופנוע', הצע לי חברות, ועשה לי לייק קטן בדף האוהדים של 'המכונה שבאופנוע'.  

מאות רבות של טיפים מקצועיים, מאמרים וסרטוני וידאו באיכות HD, מצפים לך בשלוש ערוצי התקשורת שלנו! והם יסייעו לך לחסוך אלפי שקלים רבים כל שנה, לרכוב על מכונה מקצועית ואמינה, חלקה ובטיחותית עשרות מונים... מבטיח לך. ;-)

שחר לוי
0508633673
shlevi101@gmail.com

 

 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב