מה עושים עם שלדה שבורה באופנוע???
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

מה עושים עם שלדה שבורה באופנוע??? 

מאת    [ 06/04/2014 ]
מילים במאמר: 698   [ נצפה 3167 פעמים ]

 
 

בישראל מיושרות ומרותכות מאות שלדות אופנועים - כל שנה! באופן טיפשי, אסור, ומסוכן ביותר!!! במאמר זה אציג אם כן סקירה קצרה לגבי הגורמים להיווצרות שברים בכלל, ושברים בשלדות של אופנועים בפרט.

אבל רגע אחד בבקשה... הרשה לי להציע לך קורס וידאו מקצועי וייחודי במתנה! הקורס חדש לגמרי, הוא הופק במהלך חודש אפריל 2014, והוא כולל 3 סרטוני HD באורך של שעה! בקר לרגע באתר הבית החדש שלי, הרשם ב- 10 שניות 'לנבחרת המקצוענים הפרטית שלי', וקבל את הקורס מיידית אל תיבת המייל שלך. שווה ביותר... ;-)  ועכשיו, הנה נמשיך במאמר...

הגורמים להיווצרות שברים בכלל ושברים בשלדות של אופנועים בפרט הנם:
1. שימוש לא הולם – אתחיל בכך שאציין כי אופנוע אינו מתוכנן לביצועי פעלולים כמו 'ווילי' או 'סטופי' למיניהם. על כן, כל התעללות מיותרת באופנוע הפרטי שלך תוביל בחלק גדול מהמקרים לשבר בשלדה, בזרוע האחורית, במשולשי ההיגוי או בכל חלק קריטי אחר. כאשר מדובר במכונה דו גלגלית המיועדת לרכיבת כביש, כדאי לזכור כי היא עדינה ופגיעה יותר בהשוואה לחיית מוטוקרוס המתוכננת מראש לשאת עומסי כפיפה חיצוניים גבוהים יותר. לכן, המאמצים שייווצרו במתכת יהיו נמוכים יותר.

אם יקירך הנו אופנוע דו שימושי, ואתה רוכב עליו כאילו היה אופנוע מוטוקרוס מקצועי, אל תצפה שהשלדה שלו תאריך ימים. נוסף על כך, אם החלטת להסב את הדו שימושי שלך לסופר?מוטו או לבצע באחד ממכלוליו כל שינוי מבני אחר, עליך לזכור כי מצפה לך מלאכה ארוכה ומרתקת, אם כי באותה המידה היא עלולה להיות מייגעת ובעיקר רצופת הפתעות בלתי צפויות. אולי אף מסוכנות...

2. טעויות תכנון ו/או ייצור – גם מהנדסי התכנון והייצור המוכשרים והמנוסים ביותר עלולים לטעות, אך... אותך זה לא אמור לעניין כלל וכלל. זו העת לציין כי נתקלתי כבר בשלדות של אופנועי כביש ספורטיביים עם פז"מ של 2000 ק"מ אשר נמצאו בהן סדקים או שברים בתחילת דרכם. הייתה גם כזו שנשברה לשניים לאחר 430 ק"מ, ובאופנוע אחר שמלאו לו 816 ק"מ בלבד, נתקלתי בזרוע אחורית - רגע לפני שאחת מזרועותיה נשברת לשתיים. לצערי איני יכול להזכיר מקרים רבים נוספים - בשל שלל סיבות.

בינתיים, אתה יכול להיות בטוח כי מקרים כאלו אינם נדירים כלל ועיקר למרות הנטייה לחשוב כך, ומניסיוני למדתי כי הם מתרחשים בתדירות גבוהה מדי. דבר אחד בטוח מעל לכל ספק – שלוש המקרים שהזכרתי, כמו רבים אחרים, נוצרים כתוצאה מכשל תכנוני ו/או ייצורי, כפי שתיווכח בהמשך.

3. פגמים טבעיים – כל מתכת ו/או סגסוגת עלולה "להתאפיין" ברמה כזו או אחרת של פגמים פנימיים, הנוצרים בתהליך הייצור שלה.

4. ריכוזי מאמצים הנוצרים בסמוך לחריצים, פינות חדות ואזורים בהם יש שינויי קטרים וכדומה מהווים אחת הסיבות המהותיות ביותר להיווצרות שברים.

5. תופעה נוספת שהוזכרה קודם לכן אשר בכוחה לגרום להיווצרות שברים, מכונה 'זחילת החומר', והיא מושפעת בעיקר משלושה גורמים: (1) עומסים חיצוניים; (2) עבודה בטמפרטורה גבוהה; (3) זמן. זהו תהליך הגורם למתכת להשתנות באופן פלסטי כאשר מחממים אותה ומפעילים עליה כוחות חיצוניים. החימום גורם להחלשת הקשרים הפנימיים בתוכה, ובהתאם לכך לצניחה מהותית בתכונותיה המכאניות החשובות מכול של המתכת – חוזק וקשיות. זוהי רק אחת הסיבות אשר מבהירות מדוע אסור לחמם שלדה.

6. הסיבה האחרונה הגורמת לשברים במתכת מכונה בפי העם "עייפות החומר" או בעגה המקצועית 'שברי עייפות'. שברי עייפות נוצרים בעקבות כוחות מתחלפים הפועלים על החלק במשך חייו, ועל כך ברצוני להרחיב כעת. ברשותך כמובן.

תודה רבה על זמנך היקר, ועל הקריאה   :-)

אל תפספס את קורס הוידאו הייחודי שהפקתי עבורך - זו מתנה! וחבל מאוד שתפספס אותה... בקר באתר הבית החדש שלי, הרשם ב- 10 שניות 'לנבחרת המקצוענים הפרטית שלי', וקבל את הקורס מיידית אל תיבת המייל שלך. 

קורס הוידאו הייחודי יאפשר לך:
1. לבדוק באמצעות רב מודד חשמלי את המצבר של האופנוע, הקטנוע או הטרקטורון שלך.
2. להדק ברגים בכל מכונה (אופנוע, קטנוע וטרקטורון) כמו מקצוען אמתי - באמצעות ידית מומנט!   
3. להימנע מהחלפה מיותרת של מחשב ניהול המנוע בעלות של 20,000 ש"ח בשל מתג הצתה (סוויץ') שלא טופל מעולם...

YouTube - הרשם בלחיצת כפתור אחת לערוץ הוידאו החדש ביוטיוב, וקבל כל וידאו חדש שאפיק ישירות למייל הפרטי שלך.
Facebook - חפש שחר לוי 'המכונה שבאופנוע', הצע לי חברות, ועשה לי לייק קטן בדף האוהדים של 'המכונה שבאופנוע'.  

מאות רבות של טיפים מקצועיים, מאמרים וסרטוני וידאו באיכות HD, מצפים לך בשלוש ערוצי התקשורת שלנו! והם יסייעו לך לחסוך אלפי שקלים רבים כל שנה, לרכוב על מכונה מקצועית ואמינה, חלקה ובטיחותית עשרות מונים... מבטיח לך. ;-)

שחר לוי
0508633673
shlevi101@gmail.com

 

 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב