דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה עושים עם שלדה שבורה באופנוע??? 

מאת    [ 06/04/2014 ]

מילים במאמר: 698   [ נצפה 3825 פעמים ]

בישראל מיושרות ומרותכות מאות שלדות אופנועים - כל שנה! באופן טיפשי, אסור, ומסוכן ביותר!!! במאמר זה אציג אם כן סקירה קצרה לגבי הגורמים להיווצרות שברים בכלל, ושברים בשלדות של אופנועים בפרט.

אבל רגע אחד בבקשה... הרשה לי להציע לך קורס וידאו מקצועי וייחודי במתנה! הקורס חדש לגמרי, הוא הופק במהלך חודש אפריל 2014, והוא כולל 3 סרטוני HD באורך של שעה! בקר לרגע באתר הבית החדש שלי, הרשם ב- 10 שניות 'לנבחרת המקצוענים הפרטית שלי', וקבל את הקורס מיידית אל תיבת המייל שלך. שווה ביותר... ;-)  ועכשיו, הנה נמשיך במאמר...

הגורמים להיווצרות שברים בכלל ושברים בשלדות של אופנועים בפרט הנם:
1. שימוש לא הולם – אתחיל בכך שאציין כי אופנוע אינו מתוכנן לביצועי פעלולים כמו 'ווילי' או 'סטופי' למיניהם. על כן, כל התעללות מיותרת באופנוע הפרטי שלך תוביל בחלק גדול מהמקרים לשבר בשלדה, בזרוע האחורית, במשולשי ההיגוי או בכל חלק קריטי אחר. כאשר מדובר במכונה דו גלגלית המיועדת לרכיבת כביש, כדאי לזכור כי היא עדינה ופגיעה יותר בהשוואה לחיית מוטוקרוס המתוכננת מראש לשאת עומסי כפיפה חיצוניים גבוהים יותר. לכן, המאמצים שייווצרו במתכת יהיו נמוכים יותר.

אם יקירך הנו אופנוע דו שימושי, ואתה רוכב עליו כאילו היה אופנוע מוטוקרוס מקצועי, אל תצפה שהשלדה שלו תאריך ימים. נוסף על כך, אם החלטת להסב את הדו שימושי שלך לסופר?מוטו או לבצע באחד ממכלוליו כל שינוי מבני אחר, עליך לזכור כי מצפה לך מלאכה ארוכה ומרתקת, אם כי באותה המידה היא עלולה להיות מייגעת ובעיקר רצופת הפתעות בלתי צפויות. אולי אף מסוכנות...

2. טעויות תכנון ו/או ייצור – גם מהנדסי התכנון והייצור המוכשרים והמנוסים ביותר עלולים לטעות, אך... אותך זה לא אמור לעניין כלל וכלל. זו העת לציין כי נתקלתי כבר בשלדות של אופנועי כביש ספורטיביים עם פז"מ של 2000 ק"מ אשר נמצאו בהן סדקים או שברים בתחילת דרכם. הייתה גם כזו שנשברה לשניים לאחר 430 ק"מ, ובאופנוע אחר שמלאו לו 816 ק"מ בלבד, נתקלתי בזרוע אחורית - רגע לפני שאחת מזרועותיה נשברת לשתיים. לצערי איני יכול להזכיר מקרים רבים נוספים - בשל שלל סיבות.

בינתיים, אתה יכול להיות בטוח כי מקרים כאלו אינם נדירים כלל ועיקר למרות הנטייה לחשוב כך, ומניסיוני למדתי כי הם מתרחשים בתדירות גבוהה מדי. דבר אחד בטוח מעל לכל ספק – שלוש המקרים שהזכרתי, כמו רבים אחרים, נוצרים כתוצאה מכשל תכנוני ו/או ייצורי, כפי שתיווכח בהמשך.

3. פגמים טבעיים – כל מתכת ו/או סגסוגת עלולה "להתאפיין" ברמה כזו או אחרת של פגמים פנימיים, הנוצרים בתהליך הייצור שלה.

4. ריכוזי מאמצים הנוצרים בסמוך לחריצים, פינות חדות ואזורים בהם יש שינויי קטרים וכדומה מהווים אחת הסיבות המהותיות ביותר להיווצרות שברים.

5. תופעה נוספת שהוזכרה קודם לכן אשר בכוחה לגרום להיווצרות שברים, מכונה 'זחילת החומר', והיא מושפעת בעיקר משלושה גורמים: (1) עומסים חיצוניים; (2) עבודה בטמפרטורה גבוהה; (3) זמן. זהו תהליך הגורם למתכת להשתנות באופן פלסטי כאשר מחממים אותה ומפעילים עליה כוחות חיצוניים. החימום גורם להחלשת הקשרים הפנימיים בתוכה, ובהתאם לכך לצניחה מהותית בתכונותיה המכאניות החשובות מכול של המתכת – חוזק וקשיות. זוהי רק אחת הסיבות אשר מבהירות מדוע אסור לחמם שלדה.

6. הסיבה האחרונה הגורמת לשברים במתכת מכונה בפי העם "עייפות החומר" או בעגה המקצועית 'שברי עייפות'. שברי עייפות נוצרים בעקבות כוחות מתחלפים הפועלים על החלק במשך חייו, ועל כך ברצוני להרחיב כעת. ברשותך כמובן.

תודה רבה על זמנך היקר, ועל הקריאה   :-)

אל תפספס את קורס הוידאו הייחודי שהפקתי עבורך - זו מתנה! וחבל מאוד שתפספס אותה... בקר באתר הבית החדש שלי, הרשם ב- 10 שניות 'לנבחרת המקצוענים הפרטית שלי', וקבל את הקורס מיידית אל תיבת המייל שלך. 

קורס הוידאו הייחודי יאפשר לך:
1. לבדוק באמצעות רב מודד חשמלי את המצבר של האופנוע, הקטנוע או הטרקטורון שלך.
2. להדק ברגים בכל מכונה (אופנוע, קטנוע וטרקטורון) כמו מקצוען אמתי - באמצעות ידית מומנט!   
3. להימנע מהחלפה מיותרת של מחשב ניהול המנוע בעלות של 20,000 ש"ח בשל מתג הצתה (סוויץ') שלא טופל מעולם...

YouTube - הרשם בלחיצת כפתור אחת לערוץ הוידאו החדש ביוטיוב, וקבל כל וידאו חדש שאפיק ישירות למייל הפרטי שלך.
Facebook - חפש שחר לוי 'המכונה שבאופנוע', הצע לי חברות, ועשה לי לייק קטן בדף האוהדים של 'המכונה שבאופנוע'.  

מאות רבות של טיפים מקצועיים, מאמרים וסרטוני וידאו באיכות HD, מצפים לך בשלוש ערוצי התקשורת שלנו! והם יסייעו לך לחסוך אלפי שקלים רבים כל שנה, לרכוב על מכונה מקצועית ואמינה, חלקה ובטיחותית עשרות מונים... מבטיח לך. ;-)

שחר לוי
0508633673
shlevi101@gmail.com

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב