דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כרמי יוסף זה לא רק יקב ברבדו: 

מאת    [ 02/04/2014 ]

מילים במאמר: 1190   [ נצפה 4289 פעמים ]

כרמי יוסף זה לא רק יקב ברבדו:

יקב רד פואטרי, יקב בזק ויקב ברבדו.

 

כרמי יוסף הוא ישוב קהילתי המוקף בשטחים חקלאיים שעיקרם ענבי יין, ענבי מאכל, זיתים ופירות.

כ 7500 דונם של אדמת גיר כבדה ועשירה באבן. סביב אדמות אלו יש שלושה יקבי בוטיק אשר מייצרים יין ולשלושתם מרכז מבקרים שבהם אפשר לבוא ולטעום את יינות האזור. יקב ברבדו הוא יקב שמתוקשר היטב עם יחסי ציבור מצוינים ואת היין שהוא מייצר מלווים שני פרופסורים בן עמי ברבדו ועודד שוסיוב ואשר עוסקים במחקר על גפן ובעיקר בארומות שהגפן מפיקה. יקב רד פואטרי היינן דובי טל כורם וחקלאי מייצר באהבה את יינות רד פואטרי, החל מייצור השתיל, דרך הגידול בכרם .  חנן בזק הוא היינן של יקב בזק אשר התחיל לייצר יין ב 2007.

לאחרונה ביקרתי באזור כרמי יוסף ולהלן רשמיי על היין. כמובן  ה VFM יובא לחוות דעתכם .

 

 

רשמי טעימה :

יקב רד פואטרי: יינן דובי טל היקב ומרכז המבקרים נמצא בחוות טל כשבע דקות ממושב כרמי יוסף.

 

רד פואטרי ארליך 2009:

בלנד בורדולזי מענבי מרלו, שיראז, קברנה סובניון ופטיט ורדו: 18 חודשים בחבית.

צבע אדום ארגמני בוהק. באף יש ריחות אגרסיבים של חבית. בפה טעמי החבית מאוזנים נפלא עם עוצמת פרי מאוד נעים. אלכוהול טוב עם חמיצות נהדרת. יין מאוד נעים לשתייה לאחר כמה דק בכוס על מנת להפטר מריחות החבית. 89 ש"ח תענוג אמיתי  VFM.

 

רד פואטרי שרונה 2009:  60% קברנה פרנק עם תוספת של מרלו. 16 חודשי חבית.

היין מאוד מתובל ומפולפל. תוספת המרלו העניקה ליין ייחודיות מדהימה.

הקברנה פרנק העניק פלפל וחמיצות טובה ובשלות ענבי המרלו עושות בעניי את היין הזה למאוד מיוחד . יופי של יין. 99 ש"ח VFM

 

רד פואטרי : אהרונסון 2009 : בלנד של מורברדר וסירה: 18 חודשי חבית.

זה יין מהליגה של הגדולים.  צבע סגול בוהק, ריחות של פירות יער ותבלינים בעיקר הפלפל , המון טעמי פרי המשתנים ללא הרף בכוס ומעניקים בכל לגימה חווית טעמים אחרת. המורבדרדר העניק טאנינים חזקים שמחזיקים את הפה עטוף בטעמי פרי כל הזמן. אפטר טייס חמאתי מדהים. 99 ש"ח VFM

לסיכום: יין הוא שירה וזה על פי תפישת יקב רד פואטרי. מדובר ביקב בוטיק שמגדל את הענבים וללא ספק יודע לעשות מהם יופי של יין. אין הרבה משחקים. חומר גלם משובח שהיינן משכיל לא להציק לו יותר מידי וללא ספק התוצאות משובחות. שאפו.

 

יקב ברבדו:  נמצא מול הישוב כרמי יוסף: במקום מרכז מבקרים חדש ומרשים. הצופה על הכרמים. יש במקום פעילות של טעימות והסברים של הדר ברבדו ושל אילנית צמח האחראית על ‏פיתוח עסקי ושיווקי ליקבים ותיירות כפרית‏ במטה יהודה. במקום אפשר גם לשמוע מידי פעם הרצאות אקדמאיות של פרופסור ברבדו ופרופסור שוסיוב בנושא גפן.

 

ברבדו: מרלו 2011 : 12 חודשי חבית , 14.2% אלכוהול. צבע היין כיהה למרלו מהאזור הוא ארגמני בוהק. ריחות ריבתיים עם עץ ונילי תוקפות את האף. בפה גם כן יש טעמי ריבה. האלכוהול תוקף בפה ויחד עם תוקפנות החבית יש קצת אי נוחות בפה. היין צריך המון זמן להיפתח בכוס. ובכלל זה יין שהיה עדיף שייצא ללקוחות בעוד שנתיים לפחות על מנת שאפשר יהיה ליהנות מהפוטנציאל הגלום בו לשתייה. 129 ש"ח VFM יין שהייתי רוצה לראות במספר דו סיפרתי.

 

ברבדו קברנה סובניון 2011: תוספת של 10% מרלו. 14.5% אלכוהול, 12 חודשי עץ. קברנה סובניון מאוד חסון עם גודש ריחות וטעמים שאמורים להיות אופייניים לזן הזה. אולם הקברנה של ברבדו הוא יין עמוס בריחות של פרי שחור שקצת מאפיל על הטעמים. אם חשבתי לקבל בפה טעמים מודגשים של פרי דחוס ומורכב בגלל הריחות אז זה לא מה שציפה לי בפה. הריח שולט ביד רמה ולא מאפשר למתיקות ( ההבשלה ) לבוא לידי ביטוי. זה יין שכשטועמים אותו מרימים גבה. לא בטוח שהוא מובן. 129 ש"ח יין שמחיר הדו סיפרתי יאה לו.

 

 

ברבדו שיראז 2011: 14% אלכוהול 12 חודשי חבית.

צבע היין ארגמני שחור. באף יש ריחות מאוד בשלים של פרי שחור מעט תבלינים ועשן בקצוות עולות נגיעות של ציפורן ומעט הל. היין בפה תוקף ללא רחם עם פרי עוצמתי על סף הריבתיות. זה יין דחוס בריחות ובטעמים שכרגע בשלב שבו הוא נמצא לא מוכן לשתייה מהנה. בכלל שבונים יין כזה לא צריך לשחרר אותן כל כך מוקדם לשוק. שינוח שנתיים שלוש ביקב ויצא לשוק ראוי. 129 ש"ח VFM  לא בשלב זה של חייו.

 

לסיכום: יינות ברבדו הם יינות בומבסטיים שארומות הפרי בהם מאוד מוחצנים. יש תחושה שאיפשהו הריח מנותק מהטעם ורק לשם היקב מכוון. ריח, ריח ועוד ריח. השאר לא חשוב או לא רלוונטי בכלל. התפישה שארומות מספיקות לרגש ולהאפיל על כל השאר בעניי מוטעה. הריחניות של הפרי הבשל נובעת מיצירה והפרשה של תרכובות אורגניות נדיפות כמו למשל שמנים אתרים, הבשלת הפרי מעניקה את הטעמים והיא מתחילה עם התבגרות הפרי. הייננים צרכים לזהות את השיא הקלימקטרי". של שלב ההבשלה על מנת למצות את כל הפוטנציאל הגלום בגפן. מילת המפתח היא איזון. אי אפשר להסתמך רק על הריח ולא סתם כנראה אין לנו בני האדם ריחות בחלומות. טעמים אנחנו כן מרגישים, החלומות סטריליים מבחינת ריח.

צריך איזון.

 

 

יקב בזק: תהילה 2009

בלנד של שיראז, מרלו, קברנה ופטיט ורדו. 12 חודשי חבית 13.8% אלכוהול.

מדובר ביין עשיר מאוד בטעמים, מרוכז עם נגיעות של פלפל שחור, קסיס ועשן. החמיצות מדגישה באפן נפלא את הפירותיות . אפטר טייסט מאוד חמאתי. באף יש ירקרקות נעימה ופלפל שחור עוקצני. היין מאוזן ומאוד מיוחד. 85 ש"ח VFM פשוט נפלא.

 

 

יקב בזק : אברהם ושרה 2010:

בלנד של קברנה ומרלו. 12 חודשי חבית 14% אלכוהול.

צבע ארגמני עמוק, ריחות של פרי יער סגול בשל עם פולסים קטנים של אספרסו וטבק.

בפה יש טעמי פרי מוצק עם חמיצות מצוינת וטעמי פרי נקי וטרי. מעט וניל באפטר טייסט מעניקות ליין הזה ייחוד. יופי של יין . 85 ש"ח VFM מצוין

 

יקב בזק : תהילה לכנען.

בלנד של קברנה סובניון, מרלו ושיראז. 12 חודשי חבית 13.8% אלכוהול.

יין אדום נוטה לסגלגל. ריחות של פרי בשל עם המון סיגליות ועץ קלוי. בפה היין מאוד מתובל במגוון רחב של תבלינים, תוספת השיראז העניקה ירקרקות טרייה והמרלו העניק מתיקות מאוד נעימה.

85 ש"ח VFM  מצוין.

 

יקב בזק: תהילה לירושלים.

בלנד של שיראז ומרלו ביחסים שווים.12 חודשי חבית. 14% אלכוהול.

מדובר בבלנד די ייחודי. ריח מאוד מעניין של פרחים, פלפל שחור ומעט זפת בקצוות, בפה היין חלק וחמאתי, מתיקות מינורית נפלאה בעניי והריחות שמקבלים באף תואמים לפה באופן מדויק. אפטר טייסט נקי ומדויק. 85 ש"ח VFM מצוין

 

לסיכום:

שמות היינות והתויות הן על פי ציורים של הצייר משה קסטל. ( נו שוין )

מדובר ביקב קטן בתוך הישוב כרמי יוסף. היקב מושקע ומוקפד. חנן בזק מגדל את הענבים בכרמים מול הבית שנושקים לכרמים של ברבדו  ושל רד פואטרי. חומר הגלם מצוין והיין מאוד מוקפד בעשייה. היינות מעניינים ומרתקים. זה יקב שצריך לשים לב איליו הוא עוד יפתיע.

 

 

יקבי כרמי יוסף:

חג הפסח קרב ובא וזו הזדמנות טובה להגיע לאזור המדהים והירוק הזה שעכשיו הגפנים מתחילות ללבלב. להיכנס לשלושת היקבים הסמוכים אלו לאלו וליהנות מחוויה של ין והסברים. אני מניח שצריך תאום מראש. יקב רד פואטרי : טלפון:  0505-695177, יקב ברבדו 0508674505 , יקב בזק 0508674505.

שף אלון גונן  קייטרינג אל בריו, מסעדת LA MIERER in Bastia  כתב ומבקר היין של אתר אכול ושאטו  ובאתר היין אדום או לבן ובעל טור  בהארץ  און ליין




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב