דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים נבונים לקנייה חכמה ברשת 

מאת    [ 02/04/2014 ]

מילים במאמר: 599   [ נצפה 2226 פעמים ]

טיפים לרכישה חכמה ברשת :

דע את האתר

ישנם שני סוגים עיקריים של אתרים להזמנה ברשת : אתרים המכילים חנויות רבות ואתרים שהם חנות אחת. נסביר - 

אתר שהוא חנות אחת משמע- בעל חנות / מפעל פתח חנות ברשת למכור את הסחורה שלו. הוא בעל החנות ובעל האתר, הוא זה שמקבל את התשלום (בין אם בדליקה ישירה ובין אם דרך פייפאל) והוא זה שאחראי על משלוח הסחורה. 
במידה ותיתקלו בבעיה תיאלצו לפנות לשירות הלקוחות של אותו בעל חנות. 

אתר המכיל חנויות רבות משמע- בעלי האתר מחזיקים פלטפורמה המאפשרת לבעלי סחורה להציע את סחורתם ברשת. בעלי האתר מספקים לבעלי הסחורה את מבנה החנות האונליין שלהם וכמו כן משמשים מעבר של כרטיסי אשראי וסליקה. לעיתים רבות הכסף משולם לבעלי האתר- ובעל החנות עצמה מקבל את הכסף רק במידה והלקוח אכן קיבל את הסחורה. כך למשל מנוהל האתר עלי אקספרס.

כאשר אתם רוכשים מעלי אקספרס הכסף שלכם מועבר לבעלי האתר, ואילו ההזמנה מועברת לבעל החנות אונליין ממנו הזמנתם. בהזמנות מחו?ל זמן הגעת המוצר ארוך יותר מהזמנות מקומיות וכאשר המוצר יגיע אתם תידרשו לאשר זאת באתר. בעת האישור בעל האתר מעביר את הכסף למוכר... ככה שזוהי מטרת המוכר שתקבלו את המוצר בזמן ! במידה ולא קיבלתם את המוצר תיאלצו לדווח על כך לאתר בתוך שלושה חודשים מיום ההזמנה. 

איפה בעצם ההבדל? באתרים הגדולים המכילים חנויות יש מעין ?אבא ואמא? למוכר - יש הנהלה וניתן להתלונן. בעוד שבאתרים קטנים יותר המנוהלים עצמאית - תוכלו לפנות רק לבעל האתר עצמו. יתרון נוסף באתרים גדולים הוא שיש דירוג לכל מוכר !! חשוב מאוד לבדוק את דירוג המוכר לפני שמזמינים ממנו. אין זה אומר שכל המוכרים באתרים הגדולים אמינים או שכל המוכרים באתרים הקטנים לא אמינים, צריך פשוט לדעת לבחור את המוכר.

 

 

איך לבחור את המוצר

ישנם מוצרים שתרגישו יותר בנוח לרכוש ברשת וישנם מוצרים שקצת פחות. זה נמצא כי בתחילת היסטוריית הרכישות של הקונה הוא מזמין יותר פריטים נלווים (תיקים, עניבות, חגורות, תכשיטים, אביזרים לסלולר וכו?) מאשר ביגוד והנעלה. הסיבה מובנית מאליה- ביגוד והנעלה דורשים מדידה מראש ! או שמא ? 

אם אתם רוכשים מוצר שאינו דורש מדידה מראש דאגו לקרוא היטב את איפיון המוצר- ממה הוא עשוי, איזה צבעים יש ומה גודלו- טרם ההזמנה. אם תזמינו תיק והוא יהיה קטן מידי לא תוכלו להתלונן אם במידות התיק רשום את מידותיו האמיתיות ואתם פשוט לא קראתם היטב. 

מוצרים הדורשים מדידה ניתנים לרכישה ברשת ללא חשש באמצעות טבלאות מידות ! לכל מוכר יש את טבלת המידות שלו, כי הרי מידה סמול בקסטרו היא לא תמיד מידה סמול בתמנון- נכון ? עברו על טבלאת המידות ומדדו את עצמכם כשנדרש. כמו כן, שימו לב להערות של המוכר. באתרים סיניים רבים המוכר יציין שהמידות הן סיניות. משמעות הדבר היא לקחת שתי מידות מעל מה שאתם רגילים ! אם אתם סמול לקחת לארג?. 

אם אתם לארג? ואין אקסטרא-אקסטרא לארג? אז פשוט לא להזמין ! 

אל תפחד לשאול :

את מי ? את כולם ! חברים שקנו, חברים ששמעו, קבוצות פייסבוק, בלוגים בנושא צרכנות נבונה ואפילו- את המוכר עצמו ! אם יש לך דילמה לגבי גודל מוצר- שאל את המוכר. כך למשל קרה לי עם תיק שהזמנתי לעבודה ברשת. לא היה ברור לי גודלו של התיק אז שלחתי למוכר שאלה - האם התיק יכיל מחשב נייד 14 אינטש ? לאחר קבלת תשובה חיובית הזמנתי את התיק ואני כבר חצי שנה לקוחה מרוצה עם תיק מהמם למשרד !

אל תהיה תמים :

לעיתים אני שומעת אנשים אומרים ?מה זה? הטבעת הזאת מזוייפת - זה לא זהב אמיתי? על טבעת שהם רכשו בשלוש דולר. באמת, אנשים, קצת שכל ישר. להם יש אינטרס למכור והם ירשמו הכל- אבל אל תתפתו להאמין שתוכלו לרכוש זהב אמיתי בחמש דולר. 

שמלת כלה במאה דולר זה כבר כן אמיתי, אבל זה כבר נושא למאמר אחר... 

מקווה שלמדתם קצת על קניות ברשת ושנהניתם לקרוא !

מאיה מיי ארויוחובבת קניות בכלל, וקניות ברשת בפרטכותבת תוכן ובעלת האתר Shop and Track ובקרוב גם בעלת... (:)



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב