דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד לצלוח את ליל הסדר הראשון שלכם אחרי הניתוח הבריאטרי 

מאת    [ 01/04/2014 ]

מילים במאמר: 531   [ נצפה 1701 פעמים ]

מזל טוב, זהו ערב החג הראשון שלכם לאחר הניתוח הבריאטרי המוצלח שלכם. למען האמת, עבר כבר לא מעט זמן. אתם מרגישים כי התאוששתם לחלוטין, אבל הנה מגיע האתגר הזה של חג הפסח, ליל הסדר והימים גדושי המאכלים שלפניו, אשר בשנים קודמות, היו תמיד מכריעים אתכם. הפעם זה אחרת. ד"ר אסנת רזיאל מסבירה למנותחים הטריים איך לעבור את החג בשלום.

ד"ר אסנת רזיאל

אחד מן השמות הנרדפים לחג הפסח הוא חג החירות, הפעם זה מרגיש לכם בדיוק כך. חג החירות שלכם מעול המשקל הכבד והשמנת היתר הקיצונית ממנה סבלתם בעבר. החג הזה תופס אתכם בדיוק בתחילתם של החיים החדשים שלכם. נדמה כי ישנם כמה רבדים להתמודדות הזו, לא רק הרובד הפיזיולוגי אלא גם הרובד הנפשי.

אתם כבר לא שמנים, גם אם יש לכם נטייה להציג את עצמכם בפני אחרים ככאלו. כשמנים שלעבר, הרי שאתם רק מחלישים את הכוח שלכם להתמודד עם פיתויים ועם המציאות החדשה. זכרו, החג הזה אתם מגיעים אל ארוחת ערב החג והסעודות שאתם מוזמנים אליהם במהלך הימים שאחרי כאנשים חדשים, כמי שבחרו לעשות שינוי. אמצו את השינוי הזה גם מבפנים, אין לכם שום סיבה לחוש כמו כל אחד אחר מן הסועדים בשולחן. הניתוח הזה, שינה הרי את חייכם לטובה, ערב החג והחג הזה הוא רק נדבך אחד בחיים שלכם, רק ארוחה אחת שאותה צריך לעבור בשלום בתוך מציאות חדשה. המציאות שלכם כאנשים בעלי משקל תקין או פשוט אנשים רזים.

כללי האצבע של שמירה על משקל תקין לאחר הניתוח, תקפים גם לחג הפסח: מנות קטנות יותר, בחירה של מזון בריא, ללא משקאות מוגזים, אכילה איטית, פעילות גופנית מתונה וללא סוכרים מרוכזים.

השנה הראשונה לאחר הניתוח היא שנה חשובה ברכישה ואימוץ אסטרטגיית ההרגלים החדשים שלכם, אלו משנים את אורח החיים שלכם לעתיד, אל תחרגו מהם בגלל החג. התאמצתם מספיק בכדי להגיע עד לכאן.

גודל המנות הוא קריטי. שימרו לא רק על תפריט מאוזן עם צריכה מספקת של חלבונים. ארוחת החג תספק לכם מבחר גדול מזה, בחרו את המנה שאתם הכי אוהבים, לא את כולן. זוכרים?, אין לכם מקום יותר ואתם בהחלט לא מרגישים כאילו שאתם צריכים לאכול את כל השולחן יותר, זהו היתרון הגדול שלכם על כל יתר המשתתפים בארוחה הזו.

הימנעו ממטוגנים שעל השולחן, גם מדברי מאפה עתירי סוכר. מצות, זהו בהחלט משהו שאתם יכולים לוותר עליו לחלוטין. הן קשות לעיכול ואין להם שום ערך תזונתי כמעט בכלל.   העדיפו מנות שלא יכבידו עליכם, הדג עדיף לכם אל מול מנת בשר גדולה מדי. זכרו, המגוון הרחב על השולחן אינו מייצג את כל מה שאתם צריכים לאכול, אלא רק את האפשרויות שלכם. הימנעו ממשקאות מוגזים הם משפיעים לרעה על הקיבה ומרחיבים אותה, אתם חייבים להימנע מהם ככל שניתן.

אל תשכחו לקחת את הוויטמינים והמינראליים שלכם גם במהלך החג. הם חשובים לגופכם להשלים את מה שחסר לו.

וכן, גם אתם אורחים בסדר הזה. דרשו שיכינו לכם מנות שעומדות בסטנדרטים החדשים שלכם. אם אתם נדרשים לבשל בעצמכם, אתם יכולים להציע את המנה הבריאותית של הסדר הזה, עוף צלוי או אפוי, בשר רזה או דג ברוטב. הדברים שאתם אוכלים עכשיו, הם חלק מליל הסדר שלכם עם המשפחה, נסו לחנך גם את הסביבה לשינוי שעברתם. הם יכבדו אתכם יותר ואת הבחירות הבריאותיות שאתם מבקשים לעשות ויסייעו לכם להצליח לעבור את הסדר הזה בשלום ויקפדו שגם לכם יהיה מה לאכול בחג החירות הזה שלכם, הרווחתם אותו ביושר!

ד"ר אסנת רזיאל, רופאה כירורגית מומחית בניתוחי הרזיה, מנהלת מלבי - מרכז רפואי לטיפול בהשמנת יתר, קבוצת אסיא מדיקל, אסותא תל אביב. אתר מלבי מרכז מידע מקצועי ומהימן אודות כל האמצעים לטיפול בבעיות השמנת יתר: הרזיה, דיאטה, ספורט, פסיכולוגיה וניתוחי קיצור קיבה. כתובת: בית חולים אסותא רמת החייל, הברזל 20, תל אביב. טל: 03-7645444 http://www.hashmana.co.il drraziel@zahav.net.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב