דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד שורדים את החגים, [ומשאירים את הזוגיות שלכם על כנה] 

מאת    [ 01/04/2014 ]

מילים במאמר: 669   [ נצפה 2636 פעמים ]

זהו סוג גלוי למדי בחברה הישראלית כי שיעור הבקשות לפתיחת תיקי גירושין עולה בצורה חדה, מיד לאחרת תקופות החגים.

החגים מלאים בחופשות מרוכזות, ובימים מלאים בהם אנו,[גם אלו מאתנו שלא מאד מעוניינים בכך], מוצאים את עצמנו במעין סוג של "ביחד" כפוי. הוסיפו לכך את אלמנט הלחצים המשפחתיים, המפגש עם החמות או החם שאתם לא ממש מסתדרים אתו, הדינמיקה המשפחתית הרוחשת סביב שולחנות החג, והנושא מתבהר יותר ויותר. אם אתם מגיעים לשולחן החג כאשר יסודות הזוגיות שלכם מעורערים ולא איתנים, החיכוך יפרוץ, הקונפליקטים הקיימים יתעבו, והם עלולים לעיתים להביא גם לסופה של המערכת הזוגיות שאתם נתונים בה לעיתים אפילו מבלי שכיוונתם או רציתם בכך.

כיצד אם כן תוכלו לצלוח את החגים ולצאת מהם שלמים, ובעיקר כאשר אתם עדין ביחד. קחו לעצמכם כמה טיפים לתקופת החגים הממשמשת ובאה ונסו לראות כיצד הם עובדים עבורכם.

  • כסף. החגים מביאים איתם הוצאות כספיות גבוהות במיוחד, אלו, כמעט תמיד יכולות להפוך בקלות לגורם משמעותי במריבות. כסף מסמן בעצם סוג של שליטה של האחד בשני. נסו לתכנן את ההוצאות הכספיות של החגים מראש וביחד. כך לא תצברו לעצמכם תחושת תסכול הנובעת מתוך הוצאה כספית גדולה שאתם חשים אשר נכפתה עליכם על ידי בן הזוג, ושלא הייתם שותפים להחלטה לקחת אותה. תחושת האחריות המשותפת היא מפתח לייחד המלווה את המערכת הזוגית שלכם.
  • אצל מי אתם עושים את החג?- הימנעו מן השגרה והרוטינה הקבועה. חשוב לכם להיות אצל המשפחה שלכם ולא רק אצל המשפחה של הצד השני? חשוב שתביעו את דעתכם ותמנעו מדפוס שבו אתם הולכים "רק למשפחה שלו[או שלה]" ובכך תמנעו מתחושת התסכול המתמשכת המופיעה בכל חג מחדש של אירוע שנכפה עליכם.
  • כל הזמן אתם ביחד- ביום יום שלכם, שניכם עובדים, אתם לא מבלים שעות ארוכות ברציפות ביחד. החגים מזמנים סוג של סגירות מהבחינה הזו שחשוב לפוגג על ידי כך שתשאירו את עצמכם עסוקים. זה גם בדיוק הזמן לפגוש גם כמה חברים מפעם, ולעשות זאת בנפרד כך שתוכלו עדין לתת לעצמכם את המרחב האישי שלכם בתוך המרקם הזוגי הלחוץ בחגים. כמה שעות בנפרד יכולים לעיתים להיות בדיוק מה שאתם צריכים בחג.
  • איפה נבלה ומה נעשה?- תחומי העניין שלכם והדרך בה אתם אוהבים לבלות לא תמיד חופפים. אבל אתם צריכים לעשות את המאמץ האחד כלפי השני, דווקא בחג ולנסות למצוא את הדברים שכן מחברים ביניכם, את העיסוקים שכן גורמים תחושה טובה ועונג לשניכם. חשוב להתפשר דווקא על נושא הבילוי ולמצוא את הדרך לתת את התחושה של כבוד הדדי במרקם החיים הזוגי סביב שעות הפנאי המשותפות הרבות בחג.
  • אינטימיות- חשוב שתשמרו גם על הזמן שלכם עבור הזמן והמרחב האישי שלכם גם בחגים. הימנעות שלכם האחד מן השנייה בגלל שאתם "עסוקים", עמוסים" או פשוט  "לא מוצאים את הזמן בחגים" מוסיפה למתח הזוגי בינכם ואינה מקלה עליכם לעבור את החגים בשלום.
  • זמן גם להחלטות טובות ולהתייעצות משותפת- הזמן הרב המשותף שאתם מבלים ביחד יכול במפתיע אפילו לתת לכם מענה איכותי לדילמות המטרידות אתכם. אל תראו בזמן הפרטי שלכם ביחד מצב מאיים. זו יכולה להיות ולא במקרה, שעתכם הטובה כן לקחת החלטות משותפות חשובות לגבי העתיד שלכם, הכיוונים שאתם מבקשים להתפתח בהם כזוג או בנפרד בנושא ההגשמה העצמית שלכם. בן או בת הזוג שלכם יכולים גם לתת לכם רוח גבית מפתיעה במיוחד בשאיפות שלכם וזה יכול גם לחזק את הקשר שלכם ולהזכיר לכם מדוע בחרתם אחד בשני ואף לחזק את הקשר.
  • לא לטאטא מתחת לשטיח! – הזמן שלכם ביחד הוא בלתי נסבל ואתם לא רוצים להיות ביחד והחגים מדגישים זאת. זה בדיוק הזמן לפנות לטיפול זוגי משותף ולבחון את הבעיות האלו לעומק. לקונפליקטים בין בני הזוג שאינם מטופלים יש נטייה לצוף כל הזמן, ולא רק בחגים. אם הבעיות שאתם נתקלים בהם אינם מאפשרים לכם זמן איכות טוב והולם האחד עם השני, זה בדיוק הזמן לבחון ביחד כיצד ניתן לתקן זאת באמצעות פסיכותרפיסט מוסמך באופן שיביא זווית אובייקטיבית לחלוטין אל תוך הקונפליקט שלכם ויסייע לכם לפתור אותם ולצאת מהתהליך חזקים יותר וזוגיים יותר.

 

חגים, הם תקופה לחוצה מטבעה, אך הם טומנים בחובם גם שפע של הזדמנויות אמיתיות לשיפור מצב קיים, לשיח תקין ולהתפתחות. נצלו את הזמן הפנוי הרב בחגים באופן מיטבי בדרך שתביא את הזוגיות שלכם לצמיחה אמיתית ולידי התחדשות.

 

 

 

 

מבל אפרת פסיכותרפיסטית עובדת סוציאלית קלינית מדריכה מומחית בבריאות הנפש.  טיפול אינדיבידואלי,  זוגי ומשפחתי , הדרכת הורים, הדרכת אנשי מקצוע. בעלת קליניקה באזור המרכז ,  tratamiento  en castellano   opcional . טל. 09-9504992  ,  נייד  :  0522-529515 אתר: http://www.mabelf.co.il/ פייסבוק: https://www.facebook.com/pages/Mabel-Efrat/704153929602921   




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב