דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


10 עקרונות יחסי הציבור שבעלי עסקים קטנים חייבים להכיר! 

מאת    [ 30/03/2014 ]

מילים במאמר: 527   [ נצפה 3125 פעמים ]

 

יחסי ציבור הם האינטראקציה של החברה עם הציבור. זה כולל קיום קשרים עם הקהילה וקבלת מידע חשוב של החברה – והעברתו לצרכנים ובעלי עניין אחרים. עסק קטן צריך להיות מיומן בפרקטיקה של יחסי ציבור ולהימנע מחיפוש שיטות יחסי ציבור רק כאמצעי לתגובה בזמן השערורייה שעורר מתחרה דרך הפייסבוק. במסמך זה, 10 העקרונות לייצור מוניטין חיובי עבור החברה שלך בשוק.

 


    • 1.      הונאה

לעולם אל תטעה את הציבור מידע שתפיץ. שקר ייחשף והתוצאה מהונאה יכולה להיות גרועה יותר מהבעיה שאתה מנסה לחפות. הצג את העובדות באופן ששופך כמה שיותר אור חיובי על החברה שלך ככל האפשר.

 


    • 2.      פרטים ליצירת קשר

כל פיסה של חומר יחסי הציבור שמגיעה מהחברה שלך צריכה לכלול פרטי יצירת קשר, הכוללים שם איש קשר, מספר טלפון, כתובת דואר אלקטרוני וכתובת למשלוח. תן לציבור הזדמנות מעקב על המידע ששוחרר וגם למדיה הזדמנות להציג מידע נוסף, אם הם מוצאים את הסיפור מעניין.

בריאיון בבלוג "מתדיינים לעומק" - למשל, תוכל לתת בסוף את הפרטים המלאים שלך כדי ששאר התקשורת תוכל ליצור עמך קשר :)

 


    • 3.      יעד המידע

הפצת הודעה לעיתונות יכול לעלות כסף ולהפוך את התהליך של קבלת מידע לציבור ליקרה. לפני שחרור מידע, מקד את הקהל , שאתה מרגיש שיש לו את האינטרס הגדול ביותר בהודעה לעיתונות או בנתוני השיווק שלך.

 


    • 4.      תמונות

הודעה לעיתונות כתובה היטב יכולה לסייע לציבור להבין את הנקודה שאתה מנסה להעביר. תמונה רלוונטית בהודעה לעיתונות שלך יכולה לתת לציבור תמונה חזותית שתוסיף דגש למסר שלך , או  תבהיר כל בלבול פוטנציאלי שהמסר שלך עלול לגרום .

 


    • 5.      קשרי מדיה

בעלי הברית הטובים ביותר של מקצוע יחסי ציבור הם עיתונאים . יחסי תקשורת טובים לא רק יקדמו את ההודעות לעיתונות המודפסת למקומות שהציבור יראה; הם יכולים לעורר כתבים ליצור אתך קשר לראיונות אישיים כך שהחברה תזכה להרבה חשיפה, ושינוי תדמיתי חיובי.

 


    • 6.      כלי עבודה

הבנת כל כלי יחסי ציבור העומדים לרשותך ולדעת כיצד להשתמש בהם : הודעות לעיתונות, נאומים, ראיונות אישיים , סמינרים, שידורי אינטרנט ודיוור ישיר הם רק חלק מהכלים ביחסי ציבור מקצועיים שיכולים להשתמש בהם כדי להגיע לקהל היעד .

 


    • 7.      תזמון

חתיכות יחסי ציבור מסוימות ניתן לתזמן מבעוד מועד .למשל, אם אתה נגר, ותפיץ הודעה על מכירת שולחנות אביביים לקראת פסח – סיכוי טוב שהתקשורת תתעניין בזה, כמו גם שאר הציבור.

 


    • 8.      זמינות

עיתונאים לא יכולים לאשר את המידע בזמן כדי להספיק להדפיס את העיתון – או כדי להיות מתואמים מול העורך – אם אתה לא זמין עבורם. הזמינות היא קריטית ליחסי ציבור מקצועיים, וזה אומר לתת את כל פרטי הקשר שלך לתקשורת ולהישאר בכוננות לשיחת טלפון בכל רגע אפשרי.

 


    • 9.      הישאר פעיל

החברה שלך לא צריכה לחכות לרגעים שתציג בהם את חומרי יחסי הציבור. אתה צריך להישאר פעיל במציאת דרכים חדשות להעברת מידע לצרכן או לתקשורת. היה זמין עבור נאומים וסמינרים, והיה חבר פעיל בארגונים מקצועיים ואזרחיים.

 


    • 10.  בדיקות

לעולם אל תשחרר מידע עד שהוא נבדק ביסודיות ובדקדקנות. פתח מערכת בדיקת עובדות להודעות לעיתונות. עיתונאי מתעצבן כשרגע לפני שהוא מעלה ידיעה אתה מספר לו שהפרטים לא מדוייקים.

מנהל הבלוג "מתדיינים לעומק" - בלוג ריאיונות, ופרסמתי מעל 100 כתבות בוואלה. מראיין לבלוג - ריאיון שיוביל אותך לעמוד הראשון בגוגל, ב-60 שקלים בלבד. בנוסף, כותב, מנסח ומספק תוכן איכותי לאתרי אינטרנט- למזמין אתר בחינם, ובסכום מגוחך ביחס לאיכות של 50 שקלים למאמר - למזמין ייעודית מאמרים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב