דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בחירת מקצוע לעתיד - לימודי מנהל עסקים 

מאת    [ 30/03/2014 ]

מילים במאמר: 415   [ נצפה 2037 פעמים ]

לימודי מנהל עסקים הפכו פופולאריים עד מאוד בשנים האחרונות, זאת כיוון שתחום העסקים התפתח רבות, יד ביד עם הגלובליזציה ויצר מרעה פורה עבור תחום הניהול. פעם המסלול לתפקיד ניהולי עבר דרך שנים רבות בתור עובד מהמניין, והתקדמות איטית עד למעמד המנהל. היום תחום הניהול מציג בפני העוסקים בו אתגרים בקנה מידה חדש לגמרי, שמצריכים יכולות מעבר לאלו של עובד מנוסה בחברה. אפשר לומר שנוצר זן חדש של מנהלים בעל סט כלים מתקדם בהרבה העומד לשירותם.

מה לומדים במהלך לימודי מנהל עסקים?
לימודי מנהל עסקים הם נרחבים ביותר ומכסים תחומים רבים, ביניהם שיווק, מימון, משפטים, חשבונאות, פיננסים ועוד. תכנית לימודים טיפוסית במסלול לימודים זה מורכבת לרוב ממגוון קורסים כליים העוסקים בכלל תחומי הניהול הקיימים. לאחר שצלחתם בהצלחה את הקורסים הראשונים של התואר, השלב הבא הוא לבחור תחום התמחות ולהתמקצע בו בקורסים ממוקדים יותר מבחינה מקצועית. חשוב לציין שבתוכניות הלימודים המתקדמות יותר תמצאו גם קורסים במתמטיקה, כלכלה וסטטיסטיקה שמקנים כלים מתקדמים לבוגרים בצאתם לשוק העבודה וכמובן יתרון על שאר המתמודדים על המשרות. ריבוי תחומי לימודים זה הוא שמקנה למנהל המודרני את הכלים לנהל חברות ותאגידי ענק במים ההפכפכים של הכלכלה המודרנית. חלק מהסטודנטים אף בוחרים ללמוד את השפה הסינית, הרי עסקים רבים נעשים כיום מול סין, שהפכה ליצרנית המובילה בעולם. זאת דוגמא אית מיני רבות לאופן בו בחירותיכם במהלך הלימודים יכולות להשפיע על התפתחות הקריירה שלכם לאחר סיום התואר.

הפן האנושי בלימודי מנהל עסקים
לימודי מנהל עסקים אולי נראים כמורכבים ברובם מתחומים אותם ניתן לכמת כגון כלכלה או מתמטיקה, אך תחום חשוב מאוד בכל תפקיד ניהולי הינו יחסי האנוש שלכם. האופן בו תשתלבו בחברה בה אתם עובדים ותתנהלו מול המעסיקים שלכם תשפיע ישירות על התפתחות הקריירה שלכם בכל תחום בו תבחרו. עם זאת החשיבות של יכולות יחסי האנוש שלכם רק תגבר באםם תבחרו לעסוק בתחום מנהל העסקים. בתור מנהלים היכולת שלכם להציב גבולות לעובדים, מטרות, יעדים ובעיקר לעורר מוטיבציה ועבודת צוות הינם קריטיים לפעילות השוטפת של החברה.

תחום מנהל העסקים הינו תחום רחב ומורכב, זאת כתוצאה מתחומי האחריות הרבים של המנהלים בתקופה המודרנית. זן חדש זה של מנהלים חייב להתמצא היטב בשוק הפיננסי, העסקי והמשפטי. מעבר לכך כל מנהל עסקים מוביל בתחומו חייב להתמצא בתחום משאבי האנוש ולדעת כיצד להפעיל ולהוביל את העובדים בחברה. השילוב הזה הוא מה שמאפשר למנהל עסקים מצליח להוביל חברות לגבהים חדשים. חושבים שיש לכם את הנתונים המתאימים ללימודי מנהל עסקים? חפשו מידע על תכניות הלימודים השונות העומדות לרשותכם במגוון מוסדות הלימודים ברחבי הארץ. לכן אם אתם בעניין של לימודים הכוללים מגוון רחב של תחומים לימודי מנהל עסקים הם בהחלט אופציה טובה ללימודים וקריירה בעבורכם.

כל מה שרציתם לדעת כל השכלה גבוה - ואיך לבחור את תחום הלימודים המתאים לכם.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב