דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך שומרים על טבעת יהלום ותכשיטי יהלומים? 

מאת    [ 26/03/2014 ]

מילים במאמר: 554   [ נצפה 2446 פעמים ]

איך שומרים על טבעת יהלום ותכשיטי יהלומים?

עבור אנשים רבים רכישת תכשיט יהלומים הינו אירוע חגיגי ולא נפוץ כך שהתכשיט החדש עטוף בהילה קדושה. ישנו מאמץ רב לשמור עליו, לא לאבד אותו, לא לשרוט אותו, לא לכלכך אותו באופן כללי ישנה תקווה לשמור עליו כמו שהוא הגיע מהחנות. אבל אחרי שהילולת התכשיט החדש נגמרת אין ברירה אלא לחזור לשגרה ולנסות לשמור על התכשיט תוך כדי הנאה מן השימוש בו.

היכן כדאי לשמור תכשיטי יהלומים?

טבעות יהלום, צמידי טניס, עגילי יהלומים ועוד תכשיטים יוקרתיים דורשים שמירה קפדנית. ראשית יש להקפיד לשמור עליהם בבית במקום לא צפוי, רצוי בקרבת המיטה שלכם. חשוב לא לדבר באופן ציבורי על מקום המחבוא של התכשיטים שלכם. שנית, יש לשמור כל תכשיט בנפרד- תכשיטי יהלומים עשויים לשרוט זה את זה כאשר הם באים במגע. ושלישית מומלץ מאוד בכל לענוד את התכשיט לפני צאתכם מהבית ולהשיבו למקומו מיד עם חזרתכם כדי שלא ילך לאיבוד בבית.

האם אפשר לנקות תכשיט בבית?

האפשרות לנקות תכשיט בבית תלויה בסוג התכשיט ואיכותו. פרמטר ראשון הוא שיבוץ היהלום. אם יש לכם טבעת יהלום או צמיד יהלומים עם שיבוץ איכותי וחזק תוכלו לשטוף אותו בבית. אך אם יש לכם תכשיט עם שיבוץ יהלומים עדין לא כדאי לנקות בבית מחשש שהיהלומים יפלו.  לרוב ככל שיש יותר יהלומים קטנים כך השיבוץ יותר חלש. כדאי לשאול בחנות בעת הרכישה האם כדאי זהו תכשיט שניתן לנקות בבית.

הפרמטר השני הינו סוג המתכת. אם מדובר בזהב אמתי איכותי תוכלו לנקות את התכשיט. הזהב הינה מתכת עמידה בפני חלודה ולכן משתמשים בציפוי זהב במקומות שונים בתעשייה. את הזהב תוכלו לשטוף ללא חשש לחלודה. אם מדובר במתכת שאינה זהב או בתכשיט ענתיקה שסוג המתכת וטיבה אינו ידוע לא מומלץ לנקות את התכשיט בבית. אם תכשיטכם הינו תכשיט יהלומים שאי אפשר לנקות בבית תוכלו לקחת אותו לניקוי מקצועי אצל מומחי ניקיון תכשיטים אשר ינקו אותו תוך כדי שמירה קפדנית על התכשיט.

איך מנקים תכשיט בבית?

אם הגעתם למסקנה שהתכשיט שלכם הינו תכשיט שאפשר לנקות בבית תוכלו להתחיל במלאכת הניקוי. חשוב לשים לב לכל שלב ושלב בניקוי כדי שהכול יעבור כשורה. שלב ראשון מצעו משטח עבודה נוח ופרשו עליו בד כדי שהיהלום לא ישרוט את המשטח. שימו לב היטב שאתם מוצאים מקום שאינו מועד לפורענות: חפשו נקודה בבית בלי חורים ופינות שהתכשיט עלול ליפול אליהם בטעות. כך למשל לא כדאי לנקות תכשיט מעל כיור בלי מסננת מחשש שתכשיט היהלומים היקר שלכם ייפול לביוב.

בשלב השני תוכלו לנקות לכלוכים גדולים באמצעות פינצטה. שימו לב להוציא את הלכלוכים בעדינות ולא לנסות למשוך בכוח שערה שתקועה בשיבוץ היהלום. אל תנסו לגרד לכלוכים באמצעות פינצטה כי אתם עלולים ליצור פגם בתכשיט.

בשלב השלישי מתבצע הניקוי הרטוב. יש להשתמש במים פושרים עם סבון כלים, מים פושרים עם חומץ או מים פושרים עם חומר ניקוי מיוחד ליהלומים. מלבד שלושת החומרים הנ"ל אל תשתמשו באף חומר ניקוי אחר משום שהוא עלול לגרום נזק לתכשיט. את הכתמים תוכלו להסיר בעדינות באמצעות סמרטוט לא סיבי.

השלב האחרון הינו שלב הייבוש של התכשיט. חשוב לייבש טבעות יהלום ותכשיטי יהלומים היטב לפני שמכניסים אותם חזרה לקופסא. קחו סמרטוט יבש שאינו בעל סיבים. סמרטוט סיבי עשוי להשאיר סיבים על התכשיט ולפגום ביופיו. יבשו את התכשיט היטב והכניסו אותו חזרה למקומו.

צמידי טניס, צמידי יהלומים, טבעות יהלומים ומגוון תכשיטי יהלומים הינם נכס חשוב ומהנה מאוד וכדאי לשמור עליו כמו שצריך כדי שתוכלו ליהנות ממנו לאורך שנים רבות. 

מוטי ביטון - 35 תל אביב




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב