דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שימושים רפואיים בקרני לייזר 

מאת    [ 24/03/2014 ]

מילים במאמר: 308   [ נצפה 2468 פעמים ]

לייזר היא קרן אנרגיית חום גבוהה של אור שניתן להעביר אותה באופן סלקטיבי ובררני לרקמות מסויימות. פרוצדורות כירורגיות רבות מבוצעות תוך שימוש בקרני לייזר. מנתחים כלליים במגוון תחומים משתמשים במגוון של אורכי גלי לייזר ומערכות אספקת הלייזר בשביל לחתוך, להקריש , לאדות או להסיר רקמות. משתמשים בלייזר במגוון שימושים, הסרת משקפיים בלייזר , תיקון בקע , כריתת מעי , טיפול פולשני בטחורים , ניתוח איבר מוצק וטיפול בציסטות שונות. מכשירי הלייזר כמו שאתם מבינים, צוברים פופולאריות ורק הולכים ומתפתחים,וגולשים גם לתחום של רפואה אסתטית. היתרונות של שימוש בלייזרים הם צמצום של אובדן דם במהלך הניתוח, ירידה באי נוחות לאחר ניתוח , הפחתה של זיהום הפצעים, ירידה בהתפשטות של סוגי סרטן מסוימים וריפוי טוב יותרו מהיר יותר. כיום ניתוחי לייזר נמצאים בשימוש נרחב בתחומים שונים של התמחות כגון דרמטולוגיה, רפואת שיניים , ניתוח צוואר , נוירוכירורגיה, רפואת עיניים, אורולוגיה ואפילו טיפולים בסוגי סרטן מסויימים, אורולוגים מאמצים שימוש במכשירי לייזר.

בתחום האסתטי של טיפוח העור , לייזרים הוכיחו שהם ברכה גדולה. ניתן להשתמש בלייזרים על מנת להפחית קמטים סביב השפה או העיניים ולפעמים אפילו בכל הפנים. הלייזר מרכך קמטים עדינים ומסיר פגמים מסוימים שנוצרים על הפנים מהשמש או מהזמן. סוגים מסוימים של כתמי לידה מגיבים בצורה מצויינת להפליא היטב לטיפול בלייזר. הלייזר מוביל לירידה בגודל של כלי דם לא תקינים הגורמים לכתמי לידה אלה. זה בתורו מחליש את הפיגמנטים שגורמים לכתמי הלידה הללו. גידולי עור , ורידים בולטים,יבלות, ואפילו קעקועים בכל הגדלים גם כן ניתן להסיר על ידי ניתוח לייזר . הליך נוסף שמשתמש בלייזרים הוא השתלת שיער. לייזרים משמשים כדי להכין את השטח שבו השתלת השיער מתבצעת, הם מוקרנים על הקרקפת בשביל "לרכך את הקרקע" עבור תאי השיער.

בטיפולי שיניים משתמשים בקרן בלייזר בשביל לאדה רקמות פגועות ביעילות ודיוק ללא מגע פיזי. קרן לייזר משאירה את האזור המטופל בפה נקי ובטוח. טיפולי לייזר מסויימים יכולים להוות תחליף לטיפולים מורכבים כמו טיפולי שורש שאין דרך קלאסית לטפל בהם אחרת, בנוסף לא נדרשת זריקת הרדמה וזמן הטיפול מתקצר באופן משמעותי!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב