דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קדימה - אחרי!!! 

מאת    [ 24/11/2005 ]

מילים במאמר: 627   [ נצפה 4235 פעמים ]

האם שרון ימשיך במהלכים חד צדדיים?
מורדי/נאמני הליכוד טוענים כי מה שדחף אותם להוציא את שרון מהליכוד היה הפחד למהלכים חד צדדיים נוספים של שרון ביש"ע ובירושלים.
לדעתי הצנועה - מהלכים אלה הם לטובתנו, מבחינה ביטחונית מדינית וחברתית. קדימה - שרון לשלום, הסיסמה החדשה.

מאת: עו"ד אברהם פכטר

בסערת הפילוג בליכוד, עם פרישתו של שרון ונאמניו, נשכחה ועומעמה אחת הסיבות העיקריות לכך, שהמורדים הציקו והמאיסו את עצמם על שרון ונאמניו, הוא הפחד מפני מהלכים חד צדדיים נוספים של שרון ביש"ע ובירושלים.
לזכותו של שרון יש לומר, כי לפני ואחרי בחירתו לראש ממשלה - הוא הצהיר בפומבי כי הוא מוכן ל"וויתורים כואבים", אם וכאשר יהיה עם מי לדבר, ועל מה לדבר. אמנם, שרון לא פירט מעולם מה זה "וויתורים כואבים" - כך שהנושא נתון לפרשנות חופשית, לאור המהלכים בשטח ואלה שעוד צפויים - במידה ויזכה שוב באמון הציבור.
ברור, שהנסיגה האמיצה מעזה, פירוק גוש קטיף, וויתור על ציר פילדלפי בהסכם בעייתי, והכרזה שגם מאחזים וישובים לא מאושרים ביש"ע "יטופלו", כלומר יפורקו - הם וויתורים כואבים ומצביעים על נחישות, דבקות ואומץ פוליטי.
יש קונצנזוס כללי בישראל, שהסכם קבע בהסכמה, תוך מו"מ עם הפלסטינים, ישירות או באמצעות מתווך אירופי או ארה"ב - היא הנוסחה הטובה והראויה ביותר.
מאידך, הולך ומתגבש גוש גדול, מכל קצוות הקשת הפוליטית, שאבו מאזן במצבו העכשווי והעתידי, הוא לא פרטנר לריקוד, והוא נכשל בקבלה לתכנית "נולד לריקוד".
אבו מאזן לא רוצה, לא מסוגל להתמודד חזיתית עם החמאס, והג'יהאד ובקושי שולט בפת'ח מפלגת המוצא שלו. התוצאה הפוליטית מדינית - יו"ר רשות, כמעט וירטואלי שמסתובב בעולם מקבל כבוד, אבל בכל הנוגע למדיניות פנים, מלחמה בשחיתות, פירוק ארגוני חבלה, איסוף נשק, כל התנאים שמופיעים ב"מפת הדרכים" - כבסיס להמשך המהלך המדיני, הוא די אימפוטנט פוליטי וצבאי ולכן יש להניח שהמצב הזה ימשיך עוד שנים רבות.
מורדי הליכוד, עם נתניהו ועוזי לנדאו, בגיבוי הימין הקיצוני של ליברמן, מפוני גוש קטיף ואולי גם המפד"ל - מעריכים שהמצב הזה דווקא פועל לטובתם, אין צורך במהלכים חד צדדיים, אין צורך בוויתורים או נסיגות ויש לבצע מהלכים רק בהסכמה הדדית ובתמורה.
הסיסמה של נתניהו "הדדיות" או "יתנו יקבלו" - שוב תוביל את הימין אשר בבסיס שלה, יש לומר די מפתה ומשכנעת - אך מובילה לדרך ללא מוצא - לפחות בשלב זה.
אסור לשכוח, שכל התנועות הפוליטיות והסמי פוליטיות כמו עמותות ציבוריות למיניהן (של אלוף עוזי דיין למשל), מובילות למצע ותכנית של נסיגה מיש"ע, התכנסות בגושי התיישבות גדולים, בניית חומת מגן לכל אורך הגבול, במגבלות שהציב בג"צ בעתירות כמו עוטף ירושלים ואלפי מנה. מצע זה למעשה תחילתו ב"תכנית אלון" ההיסטורית, לפיה ישראל תחזיק בגושי התיישבות ובאתרים אסטרטגיים שולטים, כדי להבטיח את ביטחונה של ישראל, כולל עמק הירדן. גם תכנית עו"ד שחל, תכנית ברק לפני ואחרי היותו ראש הממשלה, הלכה בעקרון באותו כיוון.
גם הרמזים מכיוונו של שרון הולכים לאותו כיוון ולאותה מטרה - ויש לה יתרונות רבים לא מבוטלים. מהלכים חד צדדיים בנויים על המצע והעקרונות של מו"מ אמיתי ורציני עם פרטנר בעל יכולת.
מהלכים חד צדדיים - נראים לפעמים, כאילו הממשלה משחקת שח, עם המחשב או עם עצמה - אבל למעשה היא קובעת ומבססת את קווי המתאר של גבולות מדינת ישראל העתידיים.
הטעות של הפלסטינים היא בכך, שהם חושבים בטעות, שהזמן פועל לטובתם ולא הוא. הזמן פועל לטובתנו - גבולות הביטחון, הגדר הביטחונית - יהפכו לגבולות הקבע של המדינה - וככל שהזמן יעבור, יתחזקו ויתגבשו גם בתודעה האירופית והבינלאומית.
מסקנה - כשאתה משחק לבד, אתה קובע יוזם, מוביל ובעיקר קובע "עובדות בשטח" - וכאשר יש לך גם תמיכה של ארה"ב או מדינות אירופה, למהלכים אלה - עתיד המהלכים האלה מובטח.
צודק לכן שרון, שמוביל קו, שאם אין פרטנר רציני מולו עכשיו - ראוי שהוא ישחק את שני התפקידים לבד. הנסיגה מלבנון ומעזה כבר הוכיחה את עצמה, עם כל הסיכונים והלבטים - כך גם לגבי יתר המהלכים בעתיד. כדי שחזונו של שרון יתגשם, הוא צריך קודם לעבור את מכשול הבחירות. הסיסמה החדשה: קדימה - שרון לשלום, צריכה לעבור את מבחן הציבור ואת מבחן הזמן.
הכותב הוא עורך-דין, המתמחה במשפט פלילי, צבאי וציבורי, והיה בעבר פרקליט צבאי, יועץ משפטי, שופט צבאי בדרגת סא"ל, סגן פרקליט מחוז ומשנה ליועץ המשפטי של מועצת העתונות ופרשן משפטי בהווה.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב