דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לקדם אתר בגוגל ברבע שעה: 12 טכניקות לקידום קישורים 

מאת    [ 21/03/2014 ]

מילים במאמר: 920   [ נצפה 2064 פעמים ]

הכל על קידום קישורים - פנימיים, נכנסים, ויוצאים

1.טקסט העוגן של קישורים נכנסים

טקסט עוגן הוא הטקסט המקושר. כפי שפורט במדריך למילות מפתח , זה אחד הגורמים החשובים ביותר לדירוג טוב. במיוחד, אם יש לך מילות מפתח בטקסט העוגן -  אבל גם אם לא , זה עדיין בסדר . עם זאת , אל תשתמש באותו טקסט עוגן כל הזמן – כי זה עלול להביא לענישה של גוגל, ששואל את עצמו: "את כל הקישורים הכניס מנהל האתר?" . נסה להשתמש במילים נרדפות, מילות מפתח הנובעות מהתחום , או פשוט - בשם האתר שלך. וקרא טיפים נוספים לקידום מילות המפתח.

2. המקור של הקישורים הנכנסים

חוץ מהטקסט המקושר, חשוב דירוגו של האתר המקשר. אם אתה מגלגל עיניים בחוסר הבנה כשהמילה "דירוג האתר" קופצת – הורד את התוסף של גוגל . בדרך כלל אתרים עם PR  גבוה – מעלים את דירוג האתר מצד גוגל עוד יותר מאתרים אחרים, ולפעמים – יש להם אפקט ממשי על קידום האתר. רק תארו לכם שנכנס לכם קישור מאתר כמו וואלה. קישורים מאתרים עם דירוג נמוך – לעומת זאת, או מאתרים מלאי קישורים למען הקישורים – יכולים להסב לאתר נזק.

3. קישורים מאתרים דומים או שעוסקים בתחום

בנוסף למוניטין האתר המקשר -  כדאי לקבל קישורים מאתרים שעוסקים בתחום, או אתרים דומים. למשל – קישור מאינדקס עורכי הדין, או קישור מעורך דין אחר – יכולים לעזור מאד. לכן, כדאי לשתף פעולה עם בעלי אתרים אחרים. עורך דין לענייני משפחה בירושלים יכול לבקש ביצוע החלפת קישורים מעורך דין לענייני משפחה בבאר שבע, או אפילו מעורך-דין לענייני מקרקעין – כך שאפילו לא יהיה ניגוד עניינים בפרסום.

4. קישורים מאתרים של המדינה

אין ספק, הם קשים להשגה – אבל אם יהיה לך קישור מאתר העירייה, של משרד ממשלתי, של אוניברסיטה ועוד – יהיה לכך ערך רב בעיני גוגל – משום שמדובר באתרים אמינים.

5. מספר הקישורים הנכנסים

ככל שיהיו יותר קישורים לאתר – הרי זה משובח. אמנם איכות הקישורים חשובה מאד, אבל מספר המקשרים מוכיח לגוגל מגמה. חשוב שהקישורים לא יהיו תמיד עם אותו טקסט-עוגן  בדיוק.

6. טקסט עוגן של קישורים פנימיים

גם בתוך האתר, דאג שלא יהיה כתוב סתם "לחצו כאן" – כדי לקשר לעמוד אחר. בונה אתרים שמבין את גוגל – חייב למצוא דרך לקשר בלי שזה יהיה מסורבל למשתמש.

7. הטקסט מסביב לעוגן

פעם נוספת - גוגל לא טיפש. אם הוא רואה שהטקסט לפני ואחרי הקישור לאתר המסעדנות שלכם – הטקסט מדבר על שמאות מקרקעין, סימן שהכותב סתם "דחף" קישור. הקישור צריך להיות רלוונטי למקום בו הוא מפורסם.

8. ה"גיל" של הקישורים הנכנסים

ככל שקישור לאתר מופיע יותר זמן – הוא טוב יותר. אם החלטתם, למשל, להשתמש בדירוג המצויין של ויקיפדיה כדי לפרסם את המלון שלכם בירושלים – בערך "ירושלים", והם מחקו אותו – הקישור הזה לא ייתן כלום לדירוג האתר. כך גם לגבי קישורים מפורומים. לעומת זאת, כתבה סטטית באתר גדול – שתישאר עם אותם קישורים ואותו טקסט, יכולה להיות נפלאה.

9. קישורים מספריות, אינדקסים ומאתרי תגיות

זה תלוי מאד באינדקס, אבל מספיק שתחפש "אינדקס אתרים" – תמצא אתרים סמכותיים, שאתה יכול לפרסם בהם בקטגוריית האתר. יש גם אינדקסים ייחודיים – כמו אינדקס עורכי הדין. אל תתפרע עם מאות קישורים מאתרים עם pr-0. זה סתם עלול להיראות לגוגל כספאם.

10. מספר הקישורים היוצאים בעמוד שמקשר אליך

אם מקשר אליך עמוד עם עשרות קישורים לאתרים שונים – איכות כל קישור תרד מבחינת גוגל. כדאי שכשיקשרו אליך – תהיה אחד מחמישה מקסימום שמקשרים אליהם, אבל באמת שאין לך המון שליטה על זה.

11. עוגנים

קישורים פנימיים – בתוך הדף, מסבירים שהדף מדבר על מספר דברים ומאפשרים לגוגל לקשר לחלק הספציפי בדף. זה טוב אם תחת כותרת מסויימת אין לך מספיק טקסט בשביל ליצור דף חדש (200 מילים, למשל)

12.כתובת ה-IP של קישור נכנס

גוגל מכחישה שהיא עושה זאת, אבל יש מנועי חיפוש שבודקים את כתובת ה-IP שפרסמה קישורים. אם כל הקישורים פורסמו מאותו מקום – איכותם תרד. סעיף שכדאי להתעלם ממנו, ולא להתרוצץ בין מחשבים.

טכניקות איומות לקידום קישורים בגוגל

13. הרבה קישורים יוצאים מאותו עמוד

גוגל לא אוהב דפים שמורכבים בעיקר מקישורים. דפים שמכילים רק קישורים, ללא טקסט בינהם – עלולים להוריד את דירוג האתר.

14. קישור מוגזם, קישור דואר זבל

זה נחמד שיש לך חבר עם אתר מצליח – אבל לא יכול להיות שכל עשרות הקישורים שלך מגיעים מאתר אחד. אם יש לך קישורים רבים מאתר אחד, או מהאתר שלך – בעיקר לאותו אתר אחד – גוגל חושד בקישורים אלו ומבין שהם נוצרו בצורה מלאכותית. במקרה הטוב, הוא יתייחס רק לחלקם, במקרה הפחות טוב – הוא יתעלם מהם לחלוטין,ף ומקרה הרע – הוא פשוט יוריד את דירוג שני האתרים.

 

15. קישורים יוצאים ל"אתרים חשודים"

 

גוגל, שהוציא פיסומטרי יותר גבוה מיואל גבוה, מכיר את המשפט "אמור לי מי חבריך ואני אומר לך מי אתה". בדוק שהאתרים אליהם אתרך מקשר אינם מלאי ווירוסים במקרה הרע, או סתם אתרים עם דירוג אפסי במקרה הטוב. קישורים לאתרים מלאי ווירוסים – יכולים למחוק אותך. וזה באמת חבל ליפול שלא באשמתך.

 

16. קישורים הדדיים והחלפות קישורים מוגזמות

זה בסדר לעשות החלפת קישורים, אבל בצורה הגיונית. לא הגיוני שאותם חמישה עורכי דין יקשרו כולם לאתרים של כולם. החלף קישורים עם מתחרים אקראיים.

 

17. קישורים שגולשים לא יכולים לראות

 

אם הקישור אליך לא נראה לבני אדם – גם גוגל מתעלם ממנו. זה כולל: קישורים של פיקסל אחד, קישורים בצבע הרקע, קישורים בצבע שדומה לצבע הרקע ועוד. כמו שאמרתי: גוגל ממש לא טיפש.

 

 

מנהל ב-ENTS-SITE בניית אתר מקצועי בזול. מאמין שמי שיש לו מוצר טוב, תוכן טוב, גישה טובה ועובדה קשה - יצליח גם למכור אותו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב