דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מידע על שנת שבתון 

מאת    [ 17/03/2014 ]

מילים במאמר: 475   [ נצפה 3313 פעמים ]

שנת שבתון למורים במסגרת רפורמת אופק חדש

במסגרת רפורמת אופק חדש מזכה שנת השבתון את עובד ההוראה המשתלם בשנת וותק וזכויות לפנסיה. שנת ההשתלמות נחשבת לצורך הקידום בדרגה כחצי שנת פז"מ מכלל השנים הנדרשות לצורך הקידום בדרגה, זאת לאחר העמידה בכל החובות הלימודיים אשר אושרו מטעם קרנות ההשתלמות. בנסיבות בהן עובד ההוראה בחר לעבוד במהלך שנת ההשתלמות בהיקף של שליש משרה, שנת שבתון זו תיחשב כשנת פז"מ מלאה מכלל השנים לצורך הקידום בדרגה. מורים אשר מתקדמים לדרגות 2-6 רשאים ללמוד בהיקף של עד 180 שעות במסגרת אופק חדש במידה והחליטו ליטול שנת שבתון מלאה. מורים בדרגות אלו אשר החליטו ליטול חצי שנת שבתון רשאים ללמוד בהיקף מקסימאלי של 90 שעות בלבד במסגרת אופק חדש. מנהלים, סגני מנהלים ומורים בשבתון מלא אשר מעוניינים להתקדם אל דרגות 7-9 רשאים להשתלם עד היקף מרבי של 210 שעות בשנת ההשתלמות, בעוד שמימוש חצי שנת שבתון מאפשר להם להשתלם בהיקף מרבי של 105 שעות במסגרת אופק חדש.

 

מסלולי ההשתלמות בשנת השבתון במסגרת רפורמת אופק חדש

בחירתמסלולי ההשתלמות בשנת השבתון במסגרת רפורמת אופק חדש הינה מתוך מתווה מאושר בלבד מטעם משרד החינוך בשיתוף עם מנהל בית הספר. ההכרה בהשתלמות מותנית בלימודים במסגרות אקדמיות מאושרות מטעם המועצה להשכלה גבוהה, ולימודים מחויבים בהלימה לעיסוקו החינוכי של המורה בבית ספרו. מומלץ להיוועץ עם המפקחים האחראיים על ההתפתחות מקצועית שבמחוז במהלך בחירת תכנית לימודים בטרם ההרשמה אל ההשתלמות, כשבמידה וקיים מסלול לימודים או קורס שנוי במחלוקת תיערך וועדה משותפת להסתדרות המורים ומשרד החינוך אשר תדון בסוגיה.הנושאים המאושרים בשנת השבתון במסגרת שעות החובה הם לימודים אקדמיים והשלמות לתואר, לימודי הסמכה לקראת רישיון הוראה, קורסים לקידום מקצועי בתחומי החינוך או ההוראה, ריכוז מקצוע וכן כתיבת תוכניות לימודים, פרויקטים, חוברות וספרים, כשהכתיבה מונחית דרך מנחה מוכר מטעם מוסד להשכלה גבוהה, ונושא הכתיבה הינו בעל זיקה לעבודה החינוכית.

 

שעות חובה ושעות השלמה בשנת השבתון

מכסת השעות בשנת השבתון מאפשרת לימודים באופן שכל השעות תיחשבנה כשעות חובה, או ניתנת לחלוקה בין שעות חובה לבין שעות השלמה כשלימודי ההשלמה מותנים בכך שלא יהוו בהיקפם מעל לרבע מן התכנית כולה. יחד עם זאת, עובדי הוראה שהינם בעלי תואר שני או שלישי, או לחלופין מעל לגילאי 45 זכאים לחלוקה שוויונית בין לימודי החובה ללימודי ההשלמה. עובדי הוראה חייבים להשתלם בין אם הם יוצאים לשנת שבתון מלאה ובין אם הם יוצאים לחצי שנת שבתון. חשוב להדגיש כי יש לאשר מראש ובכתב כל תכנית השתלמות וכל שינוי בתכנית הלימודים אצל יועצי הקרנות המחוזיים או הארציים.במסגרת שעות ההשלמה ניתן לפנות אל מגוון רחב של פעילויות בתחומי העשרה, יצירה, פעילות ספורטיבית, אומנות וכדומה, בתנאי שהיקפם עולה על 28 שעות ושכר הלימוד המשולם עבורם מיועד למוסד המוגדר כעוסק מורשה או פטור. בתום שנת ההשתלמות אחראי עובד ההוראה להמצאת כל האישורים המעידים על סיום הלימודים אל לקרנות ההשתלמות על פי תוכנית הלימודים אשר אושרה לעובד ההוראה, כשהאישורים כוללים הן את לימודי החובה והן את לימודי וההשלמה. על בסיס כל האישורים הללו מקבל המשתלם אישור עבור שנת הוותק.

 

רועי מלכא - נט-בוטיק




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב