דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה זה סקר היתכנות ? למה הוא חשוב? מה הוא שונה מסקר שוק או מחקר שוק ? 

מאת    [ 13/03/2014 ]

מילים במאמר: 421   [ נצפה 4045 פעמים ]

מה זה בכלל סקר היתכנות (Feasibility Study) ומה מטרתו ?

סקר היתכנות הנו בעצם סקר שוק (או: מחקר שוק) הנערך בקרב קהל המטרה הרלוונטי למוצר או שירות חדש ומטרתו העיקרית הינה לענות על השאלה הבסיסית: האם ישנה כדאיות כלכלית בהשקעה במיזם הספציפי, או שעדיף לזנוח את המיזם מחוסר כדאיות כלכלית ביישומו.

דוגמא: יזם הגה רעיון של "בית מלון לילדים בלבד" והוא רוצה לבחון את היתכנות המיזם. פנייה לקהל מטרה של ילדים והורים תיתן בידו כלים להחלטה האם "יש עתיד" למיזם החדש שלו.

אילו מטרות נוספות יש בביצוע סקר שוק הבודק היתכנות ?

מטרתו המשנית של ביצוע סקר היתכנות הינה לגלות את הצרכים האמיתיים ואת הפרמטרים החשובים ביותר שיש לקהל המטרה או קהלי המטרה השונים לאותו מוצר או שירות חדש, וזאת על מנת שבמידה וסקר ההיתכנות יוכיח ויגלה שישנה כדאיות כלכלית למיזם- יוכל היזם ליישם "חדירת שוק" יעילה בכל ההיבטים והפרמטרים החשובים לקהל או קהלי המטרה למוצר או השירות.

בדרך זו, גם אם "יש עתיד" למיזם החדש, לפעמים אין עובדה זו מספקת, וחשוב להבין ולבחון את כלל הפרמטרים "העוטפים" את המוצר.

ההיבטים השונים שניתן לבדוק אותם באמצעות סקר שוק מסוג זה נוגעים לכל היבטי המוצרהשירות: תכונותיו, מחירו, שיטת ההפצה והתפעול ואמצעי הקידום הרלוונטיים.

באמצעות ניתוח הנתונים מהסקר, ניתן לקבל הבחנות חשובות ומדויקות בנוגע למוצר או השירות החדש, כדי שיישומו בקרב קהל או קהלי המטרה יהיה חיובי, מוצלח וכלכלי.

לשם ההדגמה, נשתמש בדוגמא הנ"ל של יזם "בית המלון לילדים בלבד". ע"י ביצוע סקר שוק הבודק היתכנות המיזם, עשוי היזם לגלות שאכן יש שוק לשירות מסוג זה, ושהלקוחות הצעירים היו רוצים שיהיה בו קונסולות משחקי מחשב בכל חדר, בריכה, דיסקו וכו. הוריהם היו מוכנים לשלם תמורה כספית מסוימת מאד על השירות, ושמיקום המלון אינו משמעותי עבור קהל המטרה.

סיכום: חשיבות ביצוע סקר היתכנות למוצר או שירות

עד כה סקרתי את מטרותיו של סקר ההיתכנות והתמקדתי במוצר או שירות חדש שאותו רוצה וצריך יזם לבדוק למול פלח המטרה הרלוונטי מבחינתו. ישנו היבט נוסף של שימוש בסקר שוק זה, והכוונה היא לבדיקת חדירה עם שירות קיים (לא חדש) לאיזור גיאוגרפי מסוים, כגון פתיחת עסקחנות באיזור מסוים. אותם היבטים שסקרתי לגבי היתכנות פתיחת העסק וכן לגבי בדיקת ההיבטים השונים תקפים גם לגבי ניצול ביצוע סקר היתכנות זה בהקשר זה.

למותר לציין שביצוע סקר היתכנות בכל הקשר שצוין במאמר זה הינו בעל חשיבות גבוהה ביותר ליזמים, הן כאלו הפונים או מתעתדים לפנות לשוק עם מוצר או שירות חדש, והן לגבי יזמים המתעתדים לפתוח עסק או חנות באיזור מסוים, ורוצים להקטין את הסיכון הכרוך במיזמות זו.

 

 

 

 

יאיר אבני, MBA בעלים של "מחוץ לקופסה" - שירותי שיווק ביצועיים לעסקים קטנים ובינוניים: *ליווי עסקי וייעוץ שיווקי * שירותי טלמיטינג - תיאום פגישות לעסקים * מועדוני לקוחות אינטרנטיים - הקמה וניהול * סדנאות אישיות למינוף פעילות עסקים דרך האינטרנט * מחקרי שוק וביצוע סקרי שביעות רצון לקוחות * מינוף נוכחות אינטרנטית וכתיבה שיווקית מניבה לקבלת מדריך בחינם- איך לקדם מכירות ורווחים בעסק שלכם בחינם- לחצו על הקישור והירשמו כעת בתחתית הדף:http://www.box87.co.il/he/    




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב