דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ילד, זה הגבול 

מאת    [ 10/03/2014 ]

מילים במאמר: 380   [ נצפה 2217 פעמים ]

ילדים תמיד יבדקו גבולות, מורים, מדריכים ומחנכים  תמיד יגיעו לרגעים בהם הם נבדקים כחלק מהגבול, בהתחצפות ושימוש בשפה לא נאותה או הפרעה ללמידה בכיתה. אלו הם ילדים עם בעיות משמעת והתנהגות ולא נמצא קורס המעניק כלים  לכך במהלך לימודי תעודת הוראה. הורה תמיד יגיע לשלב שבו הילד מנסה לבדוק מי מחנך את מי.

בימינו לצד מוסדות אקדמאיים ומגוון סוגי בתי ספר ושיטות לימוד ישנם מכוני אבחון בדיקה ועזרה בקשיי למידה, תלמידים בעלי הפרעות קשב וריכוז וכדומה. נדמה שהפתרון להמונים הלוקים בנ"ל הוא חלוקה לטור הילדים הרגילים. וטור שני בו עומדים ילדים עם בעיות משמעת והתנהגות ושאר תסמונות, הפרעות והבדלים קטנים מהטור הראשון. הטור הראשון ממשיך לחרוש בתלם ללא כל ייחודאו הקלה. והטור הבעייתי הולך לצידו וכל ילד מגיע לתחנה בה מוגש לו מרשם לריטלין, הקלה בלמידה, ושאר טיפולים שמוצמדים עם הענקת התואר "שונה". הבעיה היא שכמות הילדים בשני הטורים היא כמעט זהה בהווה.

מזה יותר ממאתיים שנה השיטה אינה השתנתה, אך הילדים, ילדי העתיד, סגנון החיים המודרני על כל חלקיו השונים, התפתחות המדעים והמקצועות הנלמדים, יכולת הלמידה, כמות התוכן והשיטות האפשריות להעברתו לתלמיד, השתנו מקצה אל קצה. ונראה שמעבר
לשולחן, המערכת עצמה אינה משתנה. ואפילו אינה בודקת את עצמה וצדקתה.הילדים הם אלו שאינם בסדר, בעבר הם היו מקבלים יותר בהשלמה את עול הישיבה בכיתה כ8 שעות יום יום, 12 שנה בעודם בגיל הצעיר, טעונים באנרגיות להפעלת גופם וחקירתם עולמם, יצר סקרנות ורצון אדיר ללמוד. אולי כי פעם למורה היה סרגל ביד שאינו היה משמש רק להנדסה.

מימים ימימה וגם כיום, הילדים נכנסים סקרנים ובמשך השנים מערכת החינוך מדכאת את הרצון הטבעי ללמידה, הילדים שונאים ברובם את בית הספר ואת המושג "ללמוד". הכנסת תלמידים צעירים לחדר לשם למידה עם מבוגר, בין אם זאת מערה,או כיתת מחשבים לשעות מרובות, זאת נראית עובדה שאין לערער ולבדוק אותה אחרי 200 שנה? הילדים בימינו יושבים על ישבנם בכיתה ורצים מהר מהר עם רגליהם הביתה בסוף היום כדי לשבת עד הלילה על המחשב האישי.

האם שינוי זה אינו עילה מספקת לבדיקת צורך בשינוי המערכתוהשיטה המקובלת ברחבי העולם כיום? ילדים עם בעיות משמעת והתנהגות הם בעיהשצריך למצוא לה פתרון? או ילדים רגילים שמסרבים להשלים עם מערכת ושיטות בעיתיות?כל הורה בודק ומחליט בעצמו, חינוך ביתי, בית ספר דמורקטי, למידה דרך מחשב. העתיד כבר כאן. 

מידע מקצועי נוסף בנושא, תוכלו למצוא כאן:  
http://www.davidgoren.co.il/discipline-and-behavior-problems

מיכה בריימן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב