דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קידום - אורגני לעומת ממומן 

מאת    [ 09/03/2014 ]

מילים במאמר: 747   [ נצפה 2125 פעמים ]

קידום אתרים: אורגני או ממומן? 

כאשר מדברים על קידום אתרים באינטרנט, מדברים למעשה על שני סוגים של קידום: קידום ממומן וקידום האורגני. הראשון, כשמו, הוא בתשלום, או יותר נכון עבור מודעות בתשלום, בעוד השני, האורגני, המסתמך על עבודה מתמשכת בשורה ארוכה של זירות פעולה. עם זאת, חשוב לציין כבר עתה, כי גם הקידום האורגני עשוי להיות בתשלום, במידה ושוכרים איש מקצוע שיבצע את הפעולות הנדרשות, הגם שהפעולות המתבצעות במסגרת הקידום האורגני אינן בתשלום.   

בשני סוגי הקידום יש לבצע, כשלב ראשון ומקדים, מחקר מילות וביטויי מפתח וכן בחינה של זירת הפעילות שלכם, כלומר איתור המתחרים בסביבה העיסקית שלכם.

הקידום הממומן

הקידום הממומן, בהתאם לשמו, נעשה באמצעות תשלום ישיר על פירסום האתר. הפירסום נעשה באמצעות מודעות ומתאים בעיקרו לגופים עיסקיים ואירגונים שונים, כמו-גם  לעסקים במגמת צמיחה המבקשים להגיע ללקוחותיהם הפוטנציאליים באופן מהיר.

הבחירה בקידום ממומן מתאימה גם לעסקים קטנים, שאינם להם בתוך העסק, עובד או עובדים שיכולים לטפל מטעמם בקידום אורגני, (שעליו נתעכב בהמשך). כך גם לאלה המתקשים לעמוד בעלויות קידום אורגני בשלבים הראשונים וכן גם לעסקים רוצים להשיג קידום מהיר ומיידי,  

כדי למקסם את התועלות מהקידום הממומן, יש לבחון את היעילות והתוצאות של המודעות וזאת ע"י יצירת מספר מודעות שונות לכל אחד מביטויי החיפוש ולדאוג למעקב צמוד אחר ה"ביצועים" של כל מודעה. בהתאם לביצועים הללו תבצעו שינויים והתאמות כך שתגיעו לתוצאה האופטימאלית מבחינת האפקטיביות שלה. הרעיון הוא להוזיל את עלות הליד, כלומר עלות הקשר שנוצר עם הלקוח, או במילים אחרות למצוא את המודעות עם יחס ההמרה הגבוה ביותר ולהפטר מהמודעות הפחות טובות.  

במקביל, יתרון מובהק של הקידום הממומן, הוא היכולת לשלוט על מספר הלידים שבהם העסק יכול או רוצה לטפל בהם. כאשר יש מחסור בלידים ניתן להפסיק, או לצמצם את הפירסום הממומן ובתקופות שבהן נדרשת תנועה גדולה יותר וצורך בזרם חדש של לידים, ניתן "ללחוץ" שוב על "כפתור" המודעות הממומנות.   

קידום אורגני

הקידום האורגני, לעומת זאת, הוא השקעה ועבודה שיטתית והתמדה לטווח ארוך יחסי, לפחות מספר חודשים. תוצאותיה אינן יכולות להמדד בטווח מיידי. במילים אחרות, מדובר בתהליך ולא "זבנג וגמרנו".

עבודת הקידום האורגני מחייבת ראשית לכל עבודה שיטתית, של בחינת הנישה שבה פועלים, בדיקת המתחרים הפועלים באותה נישה ובהתאם, מחקר לאיתור מילות וביטויי חיפוש נכונים.

על בסיס זה, כחלק מן הקידום, מבצעים בניה נכונה של האתר, במידה שהאתר כבר קיים יש לבצע אופטימיזציה שלו (רצוי כמובן שהאתר ייבנה מראש בצורה נכונה), כתיבת תוכן איכותי (והדגש הוא אכן על תוכן איכותי) לאתר ופירסום מתמיד של תכנים נוספים, כתיבה בבלוגים, באתרי מאמרים, הופעה באינדקסים, יצירת קישורים והפניות מאתרים אחרים, נוכחות במדיה החברתית ועוד.

המקום הראשון – להיות או לא להיות

עבודה נכונה, שיטתית ומתמדת תבטיח, למרות העלויות הראשוניות (בהנחה שמשתמשים בשירותים מקצועיים) דירוג גובה וחזק של האתר במנועי החיפוש – כלומר שתוצאות החיפוש יציבו  את האתר  בעמודים הראשונים של גוגל ומנוע החיפוש האחרים. בהקשר זה יש להדגיש, כי התוצאה הראשונה המופיעה בתוצאות החיפוש היא החשובה ביותר. בגוגל, מנוע החיפוש החשוב מכולם, זוכה המקום הראשון לפי 4 הקלקות יותר מאשר המקום השני ובין המקום השני לבין המקום השלישי מדובר על פער של פי שתיים לטובת המקום השני.  

כדי לחדד עוד יותר, נאמר עוד כי מחקרים שונים מצביעים על כך ששלושת המקומות הראשונים של דף החיפוש הראשון שעולה,  מושכים יותר- 70% מההקלקות של הגולשים(!) כמה נותר לכל שאר התוצאות בעמוד? אחוזים בודדים של הגולשים. לעמודים שאחריו נותרים כמובן רק שברי אחוזים ואלה שאחרי העמוד השלישי כבר לא רלוונטיים למעשה. תמונה דומה מצטיירת גם במנוע החיפוש של מייקרוספט, בינג. המקום הראשון בתוצאות בבינג מושך כ- 50 אחוזי הקלקה ואף יותר (מאחר שהתוצאה הראשונה תופסת חלק ניכר מן המסך, כך שאין כמעט מקום לתוצאות הנוספות...).

המסקנה הברורה והחד-משמעית היא אם כך, שהופעה במקום הראשון – ובוודאי המקום הראשון עצמו הם בעלי חשיבות קריטית לגבי הכניסות לאתר שלכם.

חשיבות קידום המקצועי

קידום אורגני כאשר הוא נעשה נכון, יקטין לאורך זמן את ההוצאות קידום האתר, מצד שני הוא חייב להעשות על ידי אנשים המבינים מה הם עושים. זאת, מאחר שהעיניים של "האח הגדול", גוגל, פקוחות והאלגוריתמים שלהם הולכים ומהדקים את הסינון שלהם על אתרים המקודמים באמצעים פסולים מבחינתם, כל מה שנופל תחת הקטגוריה של קידום "שחור" – בהם בניית רשתות קישורים לא לגיטימיים ואתרי רפאים שכל תכליתם להעניק קישורים לאתר המקודם ועוד ועוד.

שימוש באמצעים לא לגיטימיים בקידום האורגני יכול להיות השלכות קשות עד הרסניות לאתר המקודם באמצעותם: ענישה מצד גוגל – שמשמעותה היא  דחיקת האתר למקומות נידחים בתוצאות החיפוש ועד כדי העלמת האתר לחלוטין מתוצאות החיפוש – או אם תרצו, גזר דין מוות על האתר, קרי פגיעה עיסקית חמורה.

 

דויד מנשה www.wordsuit.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב