מדוע צריך לדעת לתמחר מוצרים?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

מדוע צריך לדעת לתמחר מוצרים? 

מאת    [ 09/03/2014 ]
מילים במאמר: 421   [ נצפה 1306 פעמים ]

 
 

בעלי עסק רבים לא תמיד מודעים כיצד יש לתמחר בצורה נכונה את המוצרים, בעלי עסק אשר לוקחים את מחיר המוצר כפי שקנו אותו ומוסיפים עליו אחוז מסויים, אחרים לוקחים את מחיר השוק הקיים ומוכרים באותו מחיר.

לצורך הדוגמה נשווה שני יבואני בגדים האחד מייבא את הבגדים מאירופה והשני מהמזרח הרחוק, סביר להניח שהאחד המייבא את הבגדים מהמזרח הרחוק זול בהרבה, אך לצורך הדוגמה נניח כי הביגוד המיובא מסין הינו באותה איכות כמו הביגוד המיובא מאירופה. החנויות של שני בעלי העסקים נמצאות באותו קניון וגודל החנות זהה, כלומר הם משלמים את אותו סכום שכירות. בעל העסק המייבא מסין החל את פעילותו כשנה לאחר בעל העסק שמייבא מאירופה, ומוכר במחירים די זהים. למרבית תדהמתו ולמרות שהסחורה באיכות גבוהה מרבית הקונים מעדיפים את הסחורה בחנות השניה והשאלה מדוע?

הסיבה העיקרית בגללה העסק לא מתרומם הינו: סחורה המיובאת מסין נתפסת בד"כ לזולה יותר ולכן כאשר מחיר המוצר זהה וקיימת בחירה בין מוצר הנחשב יוקרתי למוצר פחות יוקרתי יעדיפו את המוצר היוקרתי.

מה האפשרויות העומדות לפני יבואן הבגדים מסין למכירות :

לבחון מהן העלויות האמיתיות של ייבוא הבגדים כגון המחיר ששילם לספק עבור הבגדים, עלות הייבוא וההובלה עד לחנות. עלויות אלו עליו להוסיף למחיר הבסיסי של המוצר.

 

עלויות הייבוא כולל עמיל מכס והובלה עד לחנות

חישוב העמסת עלויות הייבוא = ---------------------------------------------------

                                      עלויות  רכישת הבגדים בחו"ל

 

אחד הפרמטרים שיש לקחת בחשבון הינו אחוז המלאי אותו יצטרך למכור במכירת סוף העונה כלומר במחיר זול בכדי להפטר מהסחורה, מאחר וסחורה שנשארת במחסנים מעמיסה על הוצאות המימון של העסק.

סעיף ההוצאות הקבועות אשר שייכות להוצאות המכירה כלומר עלויות שכירת החנות, שכירת מחסן?, משכורות מוכרות, והעמסת החלק היחסי משכר הבעלים באם הוא גם עובד בחנות.

כאשר סיימנו את חישוב כל ההעמסות על מחיר הקניה של המוצר יש לבחון כעת גורמים נוספים שעלינו לקחת בחשבון כגון:

מיהם הלקוחות שלנו? כלומר יש לבחון את מצב השוק האם אתם נמצאים בקניון יוקרתי בו רוב הקונים מחפשים מוצרי יוקרה ומותגים או באזור בעל הכנסה ממוצעת?

לאלו קבוצות גיל אנו מוכרים את המוצרים שהבאנו? האם המוצר מיועד לבני נוער או למבוגרים?

מכאן ניתן להבין שתמחור המוצר אמנם נעשה לפי עלויות  רכישת המלאי אך עלינו לקחת בחשבון גורמים נוספים כמיתוג המוצר, קהלי היעד והתחרות הקיימת בשוק, כאשר המתחרה שלך מוכר מוצר זהה ב 30 ש"ח יקשה עליך למוכרו ב 60 ש"ח. בכדי למכור מוצר זהה במחיר גבוהה יותר יש לציין מהן האיכויות אשר יגרמו לקונה להעדיף את המוצר שלך על פני המתחרה. זכור אסור לך להשמיץ את המוצר המתחרה עליך רק לציין במה המוצר שלך טוב.

בהצלחה 

שרייבר רחל - ייעוץ וליווי פיננסי כלכלי עסקי קבלו עכשיו מדריך חנים להפוך לעסק מצליח הורדו עכשיו 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב