דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי כריית ביטקוין? 

מאת    [ 05/03/2014 ]

מילים במאמר: 653   [ נצפה 2933 פעמים ]

לאחרונה אנו שומעים יותר ויותר על המטבע הוירטואלי ביטקוין והביקוש העולה בהתמדה. ראשית נבהיר כי ביטקוין הוא מטבע וירטואלי מבוזר המאפשר העברת תשלומים מאדם לאדם ברשת ללא צורך בתיווך וללא שום גוף מרכזי שמפקח ומנפיק את המטבע, אלא תלוי אך ורק במשתמשים שלו. ערך המטבע גדל ועלה בעשרות עד מאות אחוזים בשנה האחרונה ולכן זה לא מפתיע שצרכנים רבים מעוניין להשיגו. ישנם שתי דרכים מרכזיות להשגת המטבע, אחת קנייתו והשנייה היא כריית המטבע, כאן זה ננסה להסביר את המושג כריית ביטקוין ואיך זה בדיוק עובד.

מה זה כריית ביטקוין?

מאפיין עיקרי של המטבע הוא שהוא לא מופק על ידי בנק מרכזי ששולט בו ובהיצע הכסף שלו אלא כל משתמש יכול להנפיקו באמצעות תוכנה חינמית שכורה ומייצרת את המטבעות. הכרייה היא פעולה העוזרת בפתרון של אלגורתמים סבוכים בפרוטקול ביטקוין, פעולה הנחוצה לתחזוק המערכת. במקרה הזה לא מדובר בכרייה באמצעות אתי חפירה אלא באמצעות מחשבים עם משאבים חזקים המנסים לפצח סדרה של בעיות מתמטיות סבוכות וברגע שהם מגיעים לפתרון משתחררים המטבעות לכורים. הכורים נעזרים במחשבים עם כוח עיבוד חזק על מנת לפצח אלגורתימים בפרוטקול המערכת, פיצוח האלגוריתמים  בבלוק (מאגר  של 10 עסקאות עדכניות) מקנה 25 מטבעות, למעשה בפיצוח הבלוק תרמת למערכת בזיהוי אותם עסקאות בהכנסתם למערכת ואישרורם.

 כריית המטבע מחייבת תשתית חזקה על מנת להגיע לקצב הצפנה סטדרנטי, מחשב אישי לדוגמא זקוק לכמה שנים על מנת להצליח לפצח בלוק אחד. ישנם מחשבים ייעודיים עם חומרה חזקה וכרטיס מסך חזק עוד יותר שעוצמתו עולה בעשרות מונים משל מעבד רגיל, היכולים לפענח הצפנה במהירות גבוהה יחסית ומיועדים במיוחד לכריית ביטקוין. מחשבים אלה צורכים משאבים רבים, והרבה חשמל כך שצריך לבדוק אם ההשקעה בהם ובתשתיות הנלוות משתלמת ביחס למטבעות המתקבלים מהכרייה.

בנוסף, בשנה האחרונה עם עליית ערכו של הביטקוין הפך תהלייך הכרייה לתעשייה של ממש, המטבע צובר פופלריות רבה והביקוש אליו רק מתגבר ומצד שני הכמות שניתן להנפיק, ההיצע שלו מוגבל – ניתן לייצר רק עד 21 מיליון מטבעות ונכון לזמן כתיבת שורות אלו ישנם כבר 11 מילון מטבעות ביטקוין בשוק מה שמגביר את התחרות בכריית המטבעות. יותר ויותר כורים המאמינים במטבע מצטרפים לשוק עם מחשבים עוצמתיים לחישוב אלגורתמים שנעשים יותר מורכבים עם הזמן, אם לדוגמא בעבר עבור פענוח בלוק – שבו נאגרות סדרה של עסקאות עדכניות– הרווח היה 50 מטבעות כעת הרווח הוא 25 מחצית מהסכום. כמו כן כיום פענוח בלוק באמצעות מחשב בודד הפך למשימה קשה מאוד הדורשת זמן רב ולכן השיטה המקובלת יותר לכרייה היא בקבוצות – pool minning, ישנם אתרים המאפשרים את היווצרות הקבוצות הללו,דוגמת mining.bitcoin.cz

השרתים של אתרים אלו מחלקים את פיצוח הבעיות המתמטיות בין קבוצת המחשבים בהתאם לכוח העיבוד של כל מחשב, מחשב חזק יותר הפותר אלגוריתמים סבוך יותר יקבל יותר מטבעות ביחס למחשב עם כוח עיבוד חלש יותר. לאחר פיצוח הבלוק ישתחררו 25 מטבעות ויחולקו ביחס לתרומה של כל משתמש לפיצוח.  קבוצת אלו נמצאו יעילים הרבה יותר בכרייה ביחס למעבד אישי מאחר והמשאבים והתשתיות מתחלקים בין המשתמשים.

תוכנות לכריית ביטקוין: ישנם תוכנות רבות לכריית המטבע וכמעט כולן מאפשרות למשתמשים להתחבר לקבוצות כרייה ומשחררות ביטקונים דרך פתירה קבוצתית של אלגורתמים. רובם מתבססות על השימוש בכרטיס הגרפי חזק שמיועד לשימוש של כרית ביטקוין. חלק מהתוכנות יותר ידידותיות למשתמש דוגמת: 50miner.org וחלק פחות ודורשות יותר ידע ובקיאות.

ישנה דרך נוספת להשגת המטבע שנחשבת לפשוטה יותר ולעיתים אף יעילה יותר והיא על ידי רכישתו. מאחר וכריית המטבע מצריכה עליות גבוהות של חשמל, של מחשוב , אנרגיה גבוהה שמתבזבזת בתהליך הכרייה, תשלום עבור תוכנות ושרתים, כניסה לשוק תחרותי בין משתמשים ומחשבים המקשה על האפשרות לזכות בתגמול וכמו כן שער יציג הנתון כל הזמן לתנודתיות כך שלא ניתן לדעת בבירור מה יהיה הרווח בסוף הכרייה, לא ברור עד כמה משתלם להשיג את המטבע באמצעות השקעה בכרייה, ולכן

השגת המטבע באמצעות רכישתו נחשבת לדרך פשוטה יותר ולעיתים גם משתלמת יותר. ישנם מקומות רבים בהם ניתן לרכוש את המטבע, ניתן לרכוש בזירות מסחר ידועות,אתרי חליפין או לרכוש מסוחרים מקומיים במטבע מקומי המציעים למכירה את המטבעות שלהם. 

קיימים אתרים רבים שמציעים תכנים נוספים על עולם הביטקוין ומושגיו, אחד מהאתרים שמציג מידע עדכני ובו קהילה תומכת הוא פורום הביטקוין Digicoin




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב