דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


משולש ברמודה של העסקים או בגדי המלך החדשים 

מאת    [ 03/03/2014 ]

מילים במאמר: 401   [ נצפה 2220 פעמים ]

ניהול סיכוני שיווק

 

שיווק – איפה הכסף?

---------------------------------------

הבולען הגדול של הכסף – אתה יודע איפה זה – אבל לא יודע למה זה קורה?  

כמה מהכסף שאתה משקיע בשיווק  - הולך לפח?

הרבה מאד!    

למה זה קורה?

כי יותר מידי פעמים ההנהלות שבויות במתן תשובות לשאלות לא נכונות.   

כך, גם אם תוכנית תבוצע באופן מושלם, היא תובל לכשלון ,אם ניתנה כמענה מדויק לשאלה שאיננה נכונה בעליל.

 

שיווק = כלכלת לקוחות

-------------------------

הכלכלה החדשה היא כלכלה של לקוחות

[ולא כלכלת חקלאות, ייצור, או אפילו מסחר] –

בלי לקוחות אין לעסק קיום – ולקוחות זה אך ורק שיווק.

בעידן של משפטיציה ורגולציה , ניהול מוטה משפטנים,חשבונאים  

ומנהלי כספים, נוטים לשכוח את הקריטיות של השיווק ,שיכחה

שפוערת את בולעני הסיכון.

מדיסציפלינות שמרניות של המשפט והחשבונאות ,

יש לעבור לאיתור ולמציאת  השאלות הנכונות בסביבה של שינוי מתמיד .

פעולה, על בסיס תשובה לשאלה לא נכונה, יוצרת סטייה, שהולכת וגדלה,

ככל שהפעילות נמשכת.

והפרקטיקה מלמדת, כי מקבלי ההחלטה , מתגוננים  בשיטת עוד-מאותו-

הדבר עד אשר הטעות מתפוצצת בפרצוף ונבלעת ,על כל השקעותיה הגדולות

בבולען העסקים הגדול - השיווק השגוי.

 

מהי תשובה לשאלה לא נכונה?

-----------------------------

דוגמא אחת נחמדה מהאגדות: סינדרום בגדי המלך החדשים –

המלך ענה לשאלה: האם אפשר לתפור בגד, שאינו נראה רק ע"י טיפשים?  

הילד, שהודיע "המלך עירום!" – ענה לשאלה קצרה ומדויקת יותר:

האם אפשר לתפור בגד בלתי נראה? 

התפר הזה [הנראה או שאיננו נראה]הוא משל יפהפה לסוגיית המענה הנכון לשאלה הלא נכונה.

ובמציאות – סטיב גובס לא שאל: האם העולם צריך אייפון כדי לשפר את התקשורת,

הוא שאל: מה יעניק  חוויה של סיפוק ושמחה למי שיחזיק חפץ חדיש ויפה? 

בעידן, שבו הצרכים הפונקציונאלים  נענים בקלות, הצרכן מחפש ריגושים וחידושים

ולכן, השאלות צריכות להגיע מעולם תוכן רגשי ולא מהאזור הטכני והרציונאלי.  

ותוכן איננו רק מידע מדויק וקונקרטי , תוכן הוא גם מערך הרגשות  והתפישות,שמתלווה לסיפור השיווקי 

הצעת הערך השיווקית יכולה, בהחלט, להגיע מסיפוק מייטבי של צורך רגשי ולאו דווקא ממענה טכנולוגי או מהצעת מחיר.

חשוב לזכור – מחשב יודע לתת תשובות – הוא לא יודע לשאול שאלות,[בינתיים,עם כל נפלאות הבינה המלאכותית, המכונות הלומדות והביג דטה]

שאלות

נשארו בתחום האחריות והיכולת האנושית, בעיקר ובייחוד, כשעוסקים בצרכן המודרני,

שהוא תוכנה של צרכים ורגשות.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב