דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הטיפול המונע הטוב ביותר נגד פרעושים וקרציות 

מאת    [ 03/03/2014 ]

מילים במאמר: 905   [ נצפה 2242 פעמים ]

הכלב נחשב לידידו הטוב ביותר של האדם, אבל עם הצהרה שכזו באה אחריות גדולה לטפל בו כראוי. הכוונה היא לדאוג שאין להם פרעושים וקרציות. פרעושים יכולים לגרום למגוון רחב של בעיות לכלבך, זאת מבלי להזכיר בכלל שזו תחושה לא נעימה לכלב. הרעיון הוא לוודא שאתם בוחרים את הטיפול הטוב ביותר נגד פרעושים בכלבכם. להלן מספר דברים שכדאי לקחת בחשבון, כאשר אתם בוחרים טיפול מונע.

האם הכלב שלכם חשוף לקרציות?

השאלה הראשונה שחשוב לשאול, היא האם הכלב שלכם חשוף סובל מקרציות. במידה וכלבכם מבלה זמן רב מחוץ לבית, סביר להניח שהוא סובל מקרציות. לא כל-כך משנה היכן אתם מתגוררים, קרציות נמצאות בכל מקום. קרציות עלולות לגרום למגוון מחלות, ביניהן: Lyme disease, Ehrlichiosis, anaplasmosis and Rocky Mountain spotted fever. מדובר במחלות קשות ומסוכנות ביותר לכלבכם. משום כך, כאשר אתם רוכשים טיפול מונע נגד פרעושים, וודאו שהטיפול מגן גם כנגד קרציות.

כמה חברותי הכלב שלכם?

אם הכלב שלכם חברותי מאוד ומשחק עם כלבים אחרים בפארק,  או במידה ואתם לוקחים את הכלב שלכם למספרת כלבים על בסיס קבוע, רצוי שתרכשו טיפול מונע נגד פרעושים. גם אם כלבכם מבלה זמן מסוים בחצר האחורית, חשבו על כל בעלי החיים האחרים המסתובבים באותו איזור, ואשר עלולים להביא עימם פרעושים וקרציות. כל כלב המבלה זמן מסוים מחוץ לבית, חייב לקבל טיפול מונע נגד פרעושים וקרציות, אולם מהו הטיפול הטוב ביותר נגד פרעושים וקרציות?

בן כמה הכלב שלכם?

לפני שאתם בוחרים טיפול מונע נגד פרעושים, חישבו על גיל הכלב שלכם. טיפול מונע כזה או אחר עלולים להיות מסוכנים לגורים וכלבים צעירים. אם גיל הכלב שלכם הוא מתחת ל-8 שבועות, וודאו שאתם קוראים את התווית הנלווית לטיפול. שיקול נוסף הוא האם הכלבה שלכם בהריון, זאת משום שישנם מוצרים העלולים להזיק לכלבות בהריון. אלו הדברים שעליכם לקחת בחשבון, לפני שאתם רוכשים טיפול מונע כנגד פרעושים וקרציות, ובמטרה שלא לפגוע בבריאות ובבטחון כלבכם.

מה משקל הכלב שלכם?

מרבית המוצרים למניעת פרעושים וקרציות, יכללו טווח משקל. לדוגמה, טיפול מונע נגד פרעושים לכלב השוקל 4.5 ק"ג, לא יהיה זהה לטיפול מונע נגד פרעושים המיועד לכלבים במשקל 25 קילו ומעלה. רכשו טיפול מונע נגד פרעושים, המותאם למשקל כלבכם. הימנעו ממתן "מנת יתר" של חומרים אלה לכלבכם, כמו גם "חוסר מנה" לכלבים גדולים יותר. אם אינכם בטוחים בקשר לטווח המשקל והטיפול המומלץ, היוועצו עם הוטרינר. "מנת יתר" של טיפול מונע נגד פרעושים, עלולה להיות קטלנית ולהרוג את כלבכם.

 

חשבו על הקריטריונים הבאים, לפני שאתם רוכשים טיפול מונע נגד פרעושים:


    • מחיר
    • איכות
    • יעילות
    • בטיחות
    • זמינות

חפשו מוצר שיהרוג פרעושים וביצי פרעושים

המוצרים הטובים ביותר בשוק, יהרגו את הפרעושים הבוגרים עצמם, ובנוסף – גם ביצי פרעושים. הדבר יתרום למניעת התרבות הפרעושים בעתיד. פרעושה אחת מסוגלת להטיל עד 20 ביצים ביום, כמות עצומה כשחושבים על זה. לכן, כאשר אתם רוכשים טיפול מונע נגד פרעושים, ודאו שהמוצר הורג פרעושים בוגרים וביצי פרעושים.

עובדות חשובות אודות חומרי הדברה

לעתים, טיפול מונע נגד פרעושים, כולל חומרי הדברה, אולם בעלי כלבים לא מודעים לכך. חומרי הדברה אלו, עלולים לסכן את כלבכם. בעת שימוש בהם, הם עלולים להגדיל את הסיכוי לסרטן, עלולים לפגוע בתפקוד הכליות ועלולים לגרום לכלבכם להיות תוקפני. מוצרים רבים יכללו אזהרה אודות השימוש בחומרים אלו על בני אדם, במיוחד בסביבת ילדים, על-כן, למה שמישהו ירצה להשתמש בחומרים אלה על כלבים? חשבו על כך וקחו את זה בחשבון. זו הסיבה לכך שבעלי כלבים רבים נמנעים מלעשות שימוש במוצרים אלה, ובוחרים טיפול מונע טבעי כנגד פרעושים.

התייעצו עם הוטרינר

דרך נהדרת נוספת לבחור את הטיפול המונע הטוב ביותר נגד פרעושים, היא באמצעות התייעצות עם הוטרינר שלכם. בדר"כ יוכל הוטרינר להמליץ לכם על מוצר כזה או אחר, בהתבסס על כל הנתונים של הכלב שלכם. לדוגמה, האם המוצר צריך להיות בטוח לשימוש בסביבת חיות מחמד אחרות, עמיד למים, יעיל בהשמדת פרעושים וביצי פרעושים, מחסל קרציות בנוסף וכדומה. פרטו את כל דרישותיכם מהמוצר בפני הוטרינר שלכם, והוא כבר ימליץ לכם על המוצר הטוב ביותר עבורכם. ככלל, בכל פעם שאתם שוקלים לעשות שימוש בתרופה טיפול מונע כזה או אחר, נסו להתייעץ עם הוטרינר. תוכלו לשמוע ממנו גם אודות חומרי הדברה המצויים במוצרים בשוק, ולקבל ממנו המלצה על מוצר שיתאים לכלבכם לטווח ארוך.

עלות וזמינות

שיקול נוסף הוא עלות הטיפול המונע נגד פרעושים. סביר להניח שתמצאו בחנויות ועל המדפים מוצרים זולים, אך האם אלו גם המוצרים הטובים ביותר לכלבכם? האם הכוונה היא שאתם צריכים לרכוש את המוצרים היקרים ביותר? כמובן שלא. חפשו מוצרים שיהיו בטוחים ויעילים לשימוש, אך גם שלא יהיו יקרים יתר על המידה. עלות מול תועלת היא מילת המפתח פה.

מלבד חיפוש מוצר שלא יהיה יקר מדי, ודאו בנוסף שהמוצר זמין. מוצרים מסויימים זמינים לרכישה רק באמצעות מרשם מהוטרינר, ואילו מוצרים אחרים זמינים לרכישה ללא מרשם בחנויות. תוכלו לרכוש מוצרים מסויימים בנוחות באינטרנט, אולם עליכם להיזהר מרכישה שכזו, ולוודא כי החנות ממנה אתם רוכשים אמינה. אתם לא רוצים ליפול ברשת ולהפוך לקורבנות הונאה, בכל מה שקשור למוצרים רפואיים עבור כלבכם.

השורה התחתונה

מוצרים מסויימים טובים עבור כלבים מסויימים. אם אתם מחפשים את הטיפול המונע נגד פרעושים הטוב ביותר עבור כלבכם, עליכם לערוך מחקר וסקר שוק ראויים. טיפול מונע כנגד פשפשים וקרציות, אינו מסוג המוצרים שמתאימים לכל הכלבים בכל הגדלים ובכל הגילים. לפני שאתם מתחילים בטיפול מונע כנגד פרעושים וקרציות, נסו להיוועץ עם הוטרינר של כלבכם וקבלו ממנו המלצות בהתבסס על נתוני הכלב והדרישות שלכם מהמוצר. עליכם לוודא כי אתם לא נותנים לכלב שלכם מוצר תרופתי אשר אינו מתאים לו ואשר יכול להזיק ולסכן אותו, יותר מאשר להועיל לו.

טיפול מונע כנגד פרעושים וקרציות הוא חשוב ביותר, ועליכם לעשות כל שביכולתכם על מנת לדאוג שהכלב שלכם בריא ושמח.

הכותב הינו הבעלים של Best Flea Medicine For Dogs - אתר לביקורת מוצרים למניעת פרעושים וקרציות בכלבים, וטיפולים מונעים טבעיים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב