דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ייעוץ עסקי לחברות המלצות 

מאת    [ 27/02/2014 ]

מילים במאמר: 424   [ נצפה 1783 פעמים ]

האמת ש זה נכון

עליהום הנעשה מול הסקטור העסקי והפעם אני מתכוון לסקטור העסקי הגדול, החברות הגדולות, התאגידים הגדולים ובכלל אנשי העסקים הישראלי לא מתיר מחשבה שממשלת ישראל או הציבור חושבים קפיטליזם אך מתנהלים בשיטה סוציאליסטית.

 

כ יועץ עסקי כול התייפייפות הנפש של קפיטליזם, שוק חופשי, שוק פתוח זה מכבסת מילים שיוצרת הממשלה בישראל.

 

לא כול חברה בישראל  זו "אל על" אשר הממשלה מסבסדת לה רגולציה בגלל חוסר יכולת להתחרות שווה בשווה עם חברות אחרות או שמיים פתוחים. הרגולציות המופעלות חדשות לבקרים כלפי עסקים, תאגידים, מפעלים גדולים או אנשי עסקים לוקחות להם למעשה את החירות לפעול בתוך שוק חופשי, שוק תחרותי,

 

כ מי שנותן ייעוץ עסקי התחושה היא כי הרגולציה היא זאת שמעטה את קצב התפתחות המשק העסקי וזה בגלל הגבלות וסייגים כלפי חברות כמו לדוגמא מחיקת הרווחים והתחרות בתחום הסלולרי כאשר חברות השקיעו בתשתיות מיליונים על גבי מיליונים וטרם מיצוי רווחים למשקיעים כבר נפלו עליהם החלטות רגולטוריות שמחקו את רווחי החברות ובעקבות כמובן את גובה המיסים שהתקבלו מרווחים צפויים אלה (לא שלא היה צריך לעשות סדר בגלל חזירות החברות הסולאריות) אך יש סדר ויש התערבות בוטה בהליכים עסקיים בפרט בשוק הקפיטליסטי.

 

כ מי שעוסק ב ייעוץ אסטרטגי אני לא יכול שלא להתעלם ממספר החלטות רגולטוריות בתחום החברות, בעלי המניות, מנהלים בתאגיד, החלטות מיסוי קופצות חדשות לבקרים ואם ניקח רק את חוק הריכוזיות הבא עלינו מכוון הממשלה נבין עד כמה כסף רב יזרום עכשיו לחו"ל ולא אל תוך קופת המדינה.

 

הרגולציה לא פוסחת על אף סקטור מהחלטה על מחיר שיחה בסלולר עד החלטה על מחיר מוצרים בסופרמרקט ועד שוק ההון הדיור התחבורה ולמעשה התחושה היא "נגעת לא נגעת" או ללכת עם ולהרגיש בלי. למעשה לא ברור בכלל מדוע אנו קוראים שוק פתוח שהממשלה מתערבת בפרטים הכי קטנים בתחום הצרכני. אני לא מדבר כאן על דלק, תשתיות, COMODITY אני מדבר ברמה של מחיר המוצר על המדף במרכול הכי קטן בישראל.

 

אין עוררין שפיקוח ורגולציה שומר ומגן על האזרח אך מצד אחד לא ניתן לדרוש שוק פתוח, שוק תחרותי פתוח, היטלים מהיטלים שונים המכבידים על המגזר העסקי הפנימי ומעודדים ייבוא או העברת קווי ייצור לחו"ל שם ההיטלים וההגבלות מתפרסים על מגוון רחב יותר של לקוחות מה שמאפשר להוריד מחיר ברמה כזאת של מחיר קנייה או עלות חצי ממה שניתן כאן בישראל. שהרי הייצוא תלוי כמעט רובו ככולו בשער הדולר וכאשר זה לא יציב לא ניתן לפרוט את התקורות במפעל אחד על ייצור גבוהה יותר מה שמעלה גם את המחיר ליחידה.

 

ובכלל, האם השיטה הקפיטליסטית הוכיחה את עצמה 

דורון עמית הוא מומחה בתחום ניהול עסקים, ייעוץ עסקי ושיווק, הבראת חברות, וכלכלה עסקית,מאחוריו עומד צוות של ביצועיסטים בתחום השיווק, העיצוב, הפרסום, המכירות להגדלת ההכנסות בעסק בחברה ובארגון




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב