דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על טיפול תרופתי בהשמנת יתר מול ניתוחים 

מאת    [ 25/02/2014 ]

מילים במאמר: 392   [ נצפה 2266 פעמים ]

טיפול תרופתי בהשמנת יתר וותיק בדיוק כמו תופעת השמנת היתר עצמה, אך האם יש יתרונות לטיפול תרופתי אל מול ניתוחים בריאטרים? ד"ר אסנת רזיאל מציעה מבט מפוכח יותר על תעשיית התרופות למלחמה בהשמנת יתר.

ד"ר אסנת רזיאל

העובדה כי השמנת יתר קיצונית הייתה ונשארה גורם מוביל לתמותה וסוכרת מסוג 2 בכל העולם ידועה, אך לאחרונה, צצים ועולים נתונים לגבי יעילותם הצנועה יחסית של הטיפולים התרופתיים בהשוואה לניתוחים בריאטריים בהשמנת יתר. פרסומים אחרונים בעניין סוקרים את הראיות בנושא ומנסים לקבוע האם התערבות תרופתית יכולה להניב יעילות דומה לאלו שמניבים ניתוחים בריאטרים בנושא ירידה במשקל.

תרופות חדשות אשר אושרו לאחרונה למלחמה בהשמנת יתר נסקרו ויעילותן נבדקת בהרחבה. תרופות חדשות כדוגמת ה Qsymia אשר אושרה לאחרונה בארצות הברית לטיפול בלוקים בהשמנת יתר וכן בסוכרת מסוג 2 , או ה Belviq הן תרופות אשר מטרתן לדכא תאבון ולהגביר את תחושת השובע. יש גם התפתחות בתחום המחקר של הורמוני מעיים שגם הם נחקרים לצורך יצור של תרופות חדשות, אך נדמה כי ההסתמכות על יעילותן של התרופות החדשות או תרופות בכלל בקרב על השמנת יתר קיצונית אינה מתבררת כיעילה במיוחד כאשר הן משמשות ככלי היחיד לטיפול בהשמנת היתר.

כדאי גם לקחת בחשבון כי לתרופות רבות אשר מטרתן להביא לידי הרזיה תופעות לוואי לא פשוטות אשר איתם צריך להתמודד החולה הנוטל אותן. מרביתן מציגות שלל מגוון של תופעות לוואי וסיכונים אשר מייצרות משוואה לא פשוטה אל מול יעילותן הצפויה במלחמה בהשמנת יתר אשר הופכת את נטילתן מלכתחילה, לבעייתית.

נכון לשלב זה של תוצאות העולות ממחקרים שונים החוקרים מסכימים כי שילוב של תרופות עם ניתוח בריאטרי נמצאו כפתרון המועיל ביותר בקרב של מטופלים של השמנת יתר קיצונית. ניסויים קליניים רבים המבוצעים בעת האחרונה מוכיחים כי הירידה במשקל של מטופלים שגם עברו ניתוח וגם משתמשים בתרופות יעילה ואפקטיבית יותר מאשר של  אלו אשר נוטלים תרופות בלבד מבלי לעבור ניתוח.

יתכן כי בעתיד אנו עשויים לראות יותר שילובים של הורמוני מעיים המנוצלים כבסיס לפיתוחים חדשים של תרופות נגד השמנת יתר, אך נכון לעכשיו הפתרון והתקווה ל"גלולת פלא" אשר תרפא אותנו מהשמנת היתר, נדמה רחוק ובעיקר אוטופי ולא מציאותי.

חשוב לזכור, ניתוחים בריאטרים, אינם מבוצעים בחולים בקלות ראש, לא כל מי שלוקה בהשמנת יתר הינו מועמד מתאים, אך אלו שמסת ה BMI  שלהם הופכת אותם למועמדים לניתוח ובריאותם תקינה באופן שמאפשר אותו, מצליחים לזכות בחיים חדשים לאחר הניתוח באופן שמשפר בצורה מיטבית את איכות חייהם ומסייע להם בקרב ארוך השנים במלחמתם בהשמנת היתר הקיצונית.

 

ד"ר אסנת רזיאל, רופאה כירורגית מומחית בניתוחי הרזיה, מנהלת מלבי - מרכז רפואי לטיפול בהשמנת יתר, קבוצת אסיא מדיקל, אסותא תל אביב. אתר מלבי מרכז מידע מקצועי ומהימן אודות כל האמצעים לטיפול בבעיות השמנת יתר: הרזיה, דיאטה, ספורט, פסיכולוגיה וניתוחי קיצור קיבה. כתובת: בית חולים אסותא רמת החייל, הברזל 20, תל אביב. טל: 03-7645444 http://www.hashmana.co.il drraziel@zahav.net.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב