דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ספורט בעשר דקות 

מאת    [ 25/02/2014 ]

מילים במאמר: 456   [ נצפה 2825 פעמים ]

התירוץ הגדול של מרביתנו לכך שאנו לא עוסקים בספורט באופן תדיר הוא קצב החיים הגבוה של החיים המודרניים. ד"ר אסנת רזיאל מסבירה לכם מה קורה כשמסלקים  את כל התירוצים ופותחים חלון זמן קטן באמצע היום.

ד"ר אסנת רזיאל

אין לכם מנוי בחדר כושר, אתם לא חושבים שזו הוצאה מוצדקת ובכלל, אתם לא מכורים לספורט. יכולתם להיות, אבל אין לכם בכלל זמן לכך. זה לא אתם, זה סדר היום הכאוטי שלכם שדורש מכם הרבה לפני שתוכלו בכלל להתפנות לכך.

אתם לא לבד בתחושה הזו, ויש בה משהו נכון. אבל למרות הכול הייתם רוצים לעסוק בספורט באופן קבוע ולשלב אותו כחלק מן היום יום שלכם. ובכן, נתונים מחקריים בנושא מראים כי גם שילוב של פעילות ספורטיבית מתונה וקצרה, כחלק משגרת היום תורמים לשיפור במצב הכושר הכללי שלנו ומייצרים תחושה טובה. איך מגיעים ליעד הנכסף?

ראשית, קבלו את סדר היום העמוס שלכם כמצב נתון אך בתוכו נסו למצוא את הזמן, והוא לא רב בכדי להתחיל ולבצע סדרה של פעילויות גופניות מגוונות.

ריצה קצרה

ריצת ערב קצרה, במקום צפייה בתוכנית החדשות שלכם יכולה להיות פתרון מצוין. כן, גם ריצה של 10 דקות עד רבע שעה כמה פעמים בשבוע תורמת לכם. יש לכם רבע שעה שלוש פעמים בשבוע לצורך כך וזהו זמן שתוכלו לפנות בקלות.

מדרגות לא מעלית

עלו במדרגות הביתה ולא במעלית, איך לא חשבתם על כך? לא כל יום, אבל שוב, שלוש פעמים בשבוע הפכו את פעילות השגרה שלכם למועילה.

הליכה מהירה

10 דקות של הליכה מהירה יכולים להיות זמן טוב לסכם עם בן או בת הזוג את חוויות היום ובו בעת להפיק מכך תועלת גופנית. זהו זמן איכות שתגלו כי אתם יכולים לנצל אותו כפול שניים. גם לדבר ולהתעדכן,  וגם להתעמל.

רכיבה על אופניים

במקום לקחת את הרכב לקניון או לסופרמרקט הקרוב, החזיקו זוג אופניים בהישג יד וגוונו את הנסיעות לסידורים, במקום ברכב, עשו זאת מעת לעת על ידי רכיבה על אופניים.

מתיחות במשרד

יש שורה ארוכה של תרגילים שניתן לבצע מול מחשב. מתיחות והמרצת מחזור הדם. אתם "קבורים" במשרד שעות מטורפות? יתכן שזהו בדיוק המקום לבצע תרגול קצר. המון סרטוני מידע  ביו טיוב יכולים לסייע לכם בביצוע התרגילים און ליין!

חוגים עם הילדים

אתם לא חייבים רק להסיע אותם! קחו חלק בפעילות הגופנית של ילדיכם. יזמו שעת איכות בשבוע שבה אתם מתרגלים ביחד עם הילד את התחביב שכל כך חשוב לכם שהוא יפתח, טניס או שחיה, פעילות גופנית משותפת עם בני המשפחה מתרחשת באותו חלון הזמן שממילא הקצבתם לכם.

ככלל, אם בוחנים את שגרת היום יום שלנו, זמן, למרות שהוא משאב יקר, בניהול נכון, ניתן להפיק ממנו יותר. והכנסה של פעילות גופנית, בשגרה של 10 דקות בכל יום, היא משהו שכל אחד ואחת מאתנו יכולים וצריכים להרשות לעצמנו. שיפור איכות החיים הוא מידי, קל וזמין!

 

 

ד"ר אסנת רזיאל, רופאה כירורגית מומחית בניתוחי הרזיה, מנהלת מלבי - מרכז רפואי לטיפול בהשמנת יתר, קבוצת אסיא מדיקל, אסותא תל אביב. אתר מלבי מרכז מידע מקצועי ומהימן אודות כל האמצעים לטיפול בבעיות השמנת יתר: הרזיה, דיאטה, ספורט, פסיכולוגיה וניתוחי קיצור קיבה. כתובת: בית חולים אסותא רמת החייל, הברזל 20, תל אביב. טל: 03-7645444 http://www.hashmana.co.il drraziel@zahav.net.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב