דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חשבתם לבצע פרויקט מסוג תמא 38 בבניין המגורים שלכם? 

מאת    [ 24/02/2014 ]

מילים במאמר: 638   [ נצפה 1926 פעמים ]

תמ"א 38 הינו פרויקט מדיני לאומי אשר מגיע להסדיר את בעיית עמידות הבניינים הרבים בישראל אשר מוגדרים כבעיתים במקרה של רעידת אדמה בארץ. מומחים מהתחום מזהירים וצופים כי בעשור הקרוב מדינת ישראל צפויה לחוות רעש אדמה קיצוני כהגדרתם, כזה שיוביל להרס רב ולהרוגים רבים. התוכנית בראשות פיקוד העורף והמשרד לביטחון פנים באה לעשות סדר והבנה כיצד ניתן וראוי לחזק את הבניינים הללו. אך מדינת ישראל נתקלה בבעיית המימון של פרויקטים אלו ולא הצליחה לפתור אותה עד שעלה בראשם רעיון – ניתן לקבלנים מתחום הבניה לחזק את הבניינים כנגד זכויות בנייה עתידיות על גבי גג הבניין ובכך הקבלן יוכל להוסיף דירות נוספות ולמכור אותם וכך לממן את עלויות החיזוק הגבוהות ובאותו האופן גם להרוויח. לפיכך המדינה הגתה את התוכנית שלימים נקראה תמ"א 38 אשר באה להסדיר את חיזוק בניינים אלו. הבניינים אשר מוגדרים כמסוכנים למגורים בעת רעש אדמה הם כל הבניינים אשר נבנו לפני שנת 1970 ובני יותר משתיים וחצי קומות. המדינה מרוויחה חיזוק בניינים ושיפור המראה החזותי, כך גם הדיירים, היזם והקבלן מרוויחים ממכירת הדירות וכולם מנצחים.

כיום רוב פרויקטי תמ"א 38 מתרכזים במרכז הארץ ובתל אביב בפרט – שם מצוקת הדיור היא הגדולה ביותר מצד אחד ומצד השני הכדאית ביותר עבור הקבלן. אנו נסביר לכם כדיירים של בניין אשר מעוניין לבצע פרויקט תמ"א 38 בתל אביב את שלבי הפרויקט השונים שיש לעבור כמו כן את החסמים והיתרונות שיש לפרויקט מסוג זה להציע לכם.

השלבים השונים לביצוע פרויקט תמ"א 38 תל אביב:

פניות ליזמים מהתחום: ברגע שאתם הבעלים בטאבו של דירה בבניין מסוים (ולא משנה אם אתם גרים שם בפועל או לא) אתם יכולים באופן עצמאי לפנות ליזמים מהתחום על מנת לבדוק את היתכנות הפרויקט בבניין שלכם. כמובן שהיזמים ישמחו לפנייתכם ויבדקו האם הבניין שלכם עומד בתקנות לביצוע הפרויקט. לאחר האור הירוק שתקבלו מהיזם תוכלו בישיבות וועד הבית להציע את התוכנית. מגבלה ראשונה שיש לתוכנית היא שדרוש רוב של 66% ממחזיקי הדירות בבניין על מנת להתחיל תהליך כלשהו בביצוע הפרויקט. כמובן, שככל שמתקרבים ל 100% הסכמה מצד הדיירים כך גם הבירוקרטיה יורדת.

חתימה עם יזם: לאחר שקיבלתם לידיכם מספר הצעות ממספר יזמים אתם צריכים לבחור את היזם שאיתו אתם הולכים לפרויקט. פרויקט מסוג תמ"א 38 בתל אביב הינו פרויקט הנדסי מסובך ומורכב ולפיכך רצוי על סף ההכרחי לבחור חברה מנוסה בתחום וכזאת שכבר בונה ולא רק מבטיחה לבנות פרויקטים מסוג זה. משלב זה והלאה כל ההוצאות השונות בפרויקט יחולו על היזם והוא יהיה המממן של כל ההוצאות השונות. היזם יבחר יחד עם הדיירים את עורך הדין שילווה את הפרויקט ואת חתימת ההסכמים ותצאו לדרך.

שלב החתמות הדיירים והגשת התוכניות: בשלב זה יחל היזם יחד עם עורך הדין להחתים כל דייר בנפרד לאישור ביצוע הפרויקט. נדרש כמו שציינו רוב של לפחות 66% מהדיירים לביצוע הפרויקט. במקביל, יחל היזם בתכנון תוכניות ראשוניות מבחינת אדריכלות ושרטוטים יחד עם הדיירים לביצוע פרויקט מסוג תמ"א 38 תל אביב ויגיש את כל החומר לוועדות הרלוונטיות בעירייה ולגורמים השונים אשר נדרש את אישורם.

שלב הביצוע: לאחר קבלת כל האישורים הנדרשים (תהליך שאורך בין 6-12 חודשים – תלוי בהתנגדויות), תחל הבניה של הפרויקט. במהלך פרויקט מסוג תמ"א 38 תל אביב בשונה מכל פרויקט בניה אחר שאתם מכירים, חייהם של הדיירים בבניין נפגע מעט מכיוון שהבניה מבוצעת תוך כדי מגורים של הדיירים בבניין. אך זכרו – בעוד כ 12-18 חודשים מהיום אתם תהיו הבעלים של דירה חדשה בתוספת חדר (ממ"ד) ומרפסת ועוד שלל הטבות אחרות, ולא פחות חשוב – אתם תגרו בבניין שמתאים בתקן להיות עמיד בעת רעש אדמה. במהלך שלבי חיזוק הבניין יחל היזם לבנות את הדירות החדשות על גבי גג הבניין.

שלב הגשת הדירות וסיום הפרויקט: לאחר תקופה של כ 12-18 חודשים הדיירים מקבלים לידיהם בניין חדש לחלוטין מבחינת המערכות השונות שלו (ביוב, מים, חשמל וכד'), בניין משופץ חזיתית לרבות חלונות, חדר מדרגות, מעלית, שיפוץ סביבתי וכד', חדר נוסף לכל דירה (ממ"ד) ומרפסת. וכמובן בניין מחוזק בעת רעידת אדמה.

בהצלחה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב