דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קישורים פנימיים Internal Links 

מאת    [ 08/03/2008 ]

מילים במאמר: 764   [ נצפה 2746 פעמים ]

רבות דובר על חשיבותם של קישורים. אבל, בעוד רוב הדיונים והעצות עוסקים בקישורים המפנים אל האתר שלך (backlinks), מוזנח תחום שלם של קישורים פנימיים (internal links) שיש לו חשיבות רבה. מנועי החיפוש, הסורקים את כל הדפים באתר, יודעים לערוך מיפוי קישורים: איזה דפים באתר מפנים אל דפים פנימיים אחרים באתר. ולמה זה חשוב?

זה חשוב בדיוק כפי שיש ערך וחשיבות לקישורים מבחוץ המפנים אל האתר. נאמר שיש דף באתר שלך שאין לו קישור מסרגל הניווט באתר שנמצא למעלה, למטה או בצד. איך יגיע אליו הגולש? כמה לחיצות בעכבר יש לעשות מדף הבית כדי להגיע אל אותו דף? והשאלה הגדולה היא, כמה קישורים מפנים אליו מתוך האתר עצמו.

נניח שבאתר יש כמה מאות או אלפי דפים. ביניהם יש דף אחד שיש אליו חמישה קישורים פנימיים, כלומר, קישורים מדפים אחרים באותו אתר. קישור אחד חייב להיות אליו כדי שיהיה חלק מהאתר והרובוט של מנוע החיפוש יוכל להגיע אליו. אבל חמשת הקישורים אינם משהו הראוי לציון באתר מרובה דפים! מיעוט הקישורים (חמישה זה מעט) אומר למעשה שהדף הזה אינו חשוב במידה מספקת כדי להפנות אליו את הגולשים.

אמנם, קישורים חיצוניים (backlinks) לאותו דף מסוים נחשבים יותר מאשר קישורים פנימיים, אבל אם באתר שלך יש מעל 2,000 דפים (כמו שיש באתר שלי) אני מניח שיהיה קשה מאוד להפנות קישורים חיצוניים אל כל אחד מהדפים האלה, או לפחות אל רבים מהם. לכן, כדאי להתאמץ ולהשקיע בעריכת קישורים פנימיים. הדבר כדאי משתי סיבות: האחת, זה בהישג יד (רק צריך זמן לתכנון וגם לביצוע), והסיבה השנייה היא שלא צריך לבקש מבעלי אתרים אחרים שיואילו בטובם ויעשו קישורים אל האתר. בדרך כלל ניתן לעשות זאת לבד, ולפעמים אפשר להיעזר במפתח האתר.

הדפים המקושרים בסרגלי הניווט הם בדרך כלל דפי הקטגוריות, ולכן הניווט באתר הינו במורד עץ המבנה או במעלה העץ: הניווט מתחיל בקטגוריה ראשית עובר לתת-קטגוריה ומשם לעוד תת-קטגוריה של תת-קטגוריה ולבסוף מגיע אל הדף הרצוי. אם זהו הקישור היחיד לאותו דף, הסיכויים לזכות בלוטו יותר גדולים מסיכוייו של דף זה להיות מוצג בתוצאות החיפוש. צריך להוסיף יותר קישורים פנימיים מדפים אחרים שבאתר אל אותו דף. במילים אחרות, רצוי שיהיו עוד נתיבים להגיע אליו. בעיקר אם מעוניינים שהדף יופיע גבוה בתוצאות החיפוש או להיות ראשון בגוגל.

לזמן השהייה של הגולש באתר יש קשר לאופן בנייתם של קישורים פנימיים באתר. הרבה מלקוחותיי חשבו שהגולש ימצא כבר את דרכו וינווט בעזרת סרגלי הניווט שתכנו עבורו בראש דף הבית, בצד וגם למטה. כמה הם הופתעו לטובה במונחים של זמן שהייה באתר ובמונחים של מספר דפים נצפים, כאשר הוסיפו עוד ועוד קישורים פנימיים בחלק התוכן של הדף.

הגולש מצפה שיאמרו לו בפירוש מה לעשות, גם הדרכה ללחוץ על קישור. דפים רבים באינטרנט מסתיימים בלא כלום. קראת את הדף עד סוף, ובתחתיתו אין כל קריאה לפעולה כלשהי. מה הגולש אמור לעשות? מי שבשלב זה מתחיל לתת הדרכה בנוסח "עכשיו יש לגלול את הדף למעלה, ללחוץ על... ואחר כך ללחוץ על..", או מי שמצפה שהגולש ילחץ פעמיים על לחצן חזור (Back) ואז על קישור..." מאבד את הלקוח. הלקוח הגולש באינטרנט רוצה שינחו אותו הלאה, שיתנו לו קישור שעליו ילחץ כדי להמשיך ולנווט. אם הגולש צריך לעצור ולחשוב על הפעולה הבאה שעליו לעשות, רבים הסיכויים שהוא ינטוש! ניתן להיעזר ביועץ קידום אתרים באינטרנט שיידע לכוון אתכם להפניית הקישורים הנכונים.

האם קרה לכם שנכנסתם לחנות בגדים בקניון, סקרתם את המדפים, אולי גם נגעתם בסחורה. המוכרת בחנות היתה עסוקה בשלה ואתם יצאתם מהחנות מבלי לקנות. קרה? בטח קרה! בודאי זכור לכם שנכנסתם לחנות בגדים אחרת בקניון. התחלתם לבחון מכנסים, ואז הגיע המוכר שעזר לכם לבחור מכנסים וגם הוביל אתכם לקנות חולצה ואחר כך עניבה וגם בקופה הוא עוד הציע לכם צעיף מהמהמם! זה בדיוק התפקיד של הקישורים, להדריך אתכם בתנועה מדף לדף. את הקישורים האלה צריך 'למכור' לגולש ולפתות אותו ללחוץ עליהם ולא רק להציג אותם בתקווה שהגולש יבין מה עליו לעשות.

כדי שהקישור יהיה משמעותי לגולש וגם למנועי החיפוש, יש להקדיש תשומת לב לטקסט הקישור. לקישור שהטקסט שלו הוא "לפרטים נוספים..." או "לחץ כאן להמשך" יש משמעות מעטה מבחינת הגולשים, ואין כל משמעות מבחינת מנועי החיפוש. אציג לדוגמה את טקסט הקישור click here. אם תחפשו אחר הביטוי click here במנוע חיפוש, תגיעו לאתר של חברת adobe יצרנית הפורמט pdf, ולמה? כי ברחבי האינטרנט יש אין-ספור מופעים שבהם הטקסט click here מקושר לדף מסוים באתר של חברת adobe. ומה מבין מכך מנוע החיפוש? הוא 'מבין' שהנושא של הדף באתר חברת adobe הוא... Click here.

סיכום

לדף עם מעט קישורים פנימיים יש סיכויי קלוש, אם בכלל, להופיע במקום ריאלי בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש. למעשה, הדף הזה "קבור" באתר. צריך לתכנן איזה דפים יופיעו בתוצאות החיפוש ואליהם צריך להפנות קישורים פנימיים רבים ככל שניתן. לגבי דפי נחיתה חלים חוקים אחרים לגמרי, עליהם תוכלו ללמוד בספר הפרסום בגוגל.

זהר עמיהוד, יועץ קידום אתרים באינטרנט בשאיפה להיות ראשון בגוגל. מרצה במרכזים לטיפוח יזמות בנושאי שיווק באינטרנט. תואר ראשון כלכלה וניהול, תואר שני במינהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל-אביב, מוסמך מטעם חברת מיקרוסופט, מחבר ספרי מחשבים רבי מכר ושותף בכתיבתם ועריכתם של עשרות ספרים אחרים בנושאי מחשבים כולל פרסום בגוגל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב