אל תשימו את כל הביצים בסל אחד: בכל שנותי כיועצת עסקית, נתקלתי בטעות נפוצה של בעלי עסקים: תלות בערוץ שיווק אחד. השקעה בערוץ פרסום אחד ויחיד אשר מצופה ממנו כי יניב תוצאות, וכאשר אינו עונה על המצופה, התגובות בדרך כלל הן: ניסיתי לשווק, השקעתי (הרבה) כסף, זה לא הוכיח את עצמו..
הבהרה: שיווק זה לא פרסום. אם לדוגמא, פרסמתם מספר פעמים בעיתון ולא ראיתם תוצאות זה לא אומר שניסיתם לשווק. זה אומר שפירסמתם. ניסתם ערוץ אחד מיני רבים וזה לא הניב תוצאות. למה? אולי הגרפיקה מיושנת. אולי לא הצעתם מבצע. אולי הצעתם מבצע שאינו אטרקטיבי...
אחד העקרונות העיקריים של שיווק הוא הוצאת מידע החוצה - בעצם שיווק הינו מערך שלם של כריזה שפונה אל קהל היעד שלכם. קהל היעד שלכם צורך מידע במגוון דרכים ולכן גם השיווק שלכם צריך להיות נגיש בכמה ערוצי מידע ולפגוש את הקהל שלכם במספר מישורים.
לדוגמא, אם הלקוח הפוטנציאלי שמע עליכם מחבר (שיטת פה לאוזן), או קיבל מכם ניוזלטר, או שחיפש תוכן מסוים בגוגל ונתקל במודעה שלכם, או לחלופין חיפש תוכן מקדים לשרות שאותו הוא צריך ומצא את זה באתר שלכם, הסיכויי שיפנה אליכם גדל!
בנוסף, כאשר הלקוח נחשף אל השרות/מוצר שלכם במספר ערוצים הדבר פועל כמנוף כח - "כן שמעתי עליהם" - ומשאיר "חתימה" של עסק גדול, רציני, מוכר...
חסרונה העיקרי של שיטת הערוץ שיווק היחיד הינו בכך שהיא מהווה "נקודת כשל ראשית" ומחייבת אתכם לדאוג כל הזמן לתפעול הערוץ.
נקח לדוגמא חלוקת פליירים - אם השיווק שלכם כולל רק את הערוץ הזה, והלקוחות מגיעים רק כאשר אתם מחלקים, הרי שאם לא תחלקו פליירים בתדירות הקבועה (לא הספקתם / לא יצא מהדפוס / הגרפיקאית חולה) אז זרם הפניות אליכם ייפסק - המשמעות: הפסקת עבודה. אבל אם בנוסף לחלוקת פליירים, תעשו פעיליות שיווקיות נוספות - תהיו חברים בארגון נטוורקינג, תכתבו מאמרים, תפרסמו בגוגל אדוורדס, תגיבו בפורומים... - הפניות יימשכו מהערוצים הנוספים.
בהצלחה :)