דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הדאגה לשקט כלכלי- בריאות, סיעוד וזקנה 

מאת    [ 19/02/2014 ]

מילים במאמר: 570   [ נצפה 3812 פעמים ]

כסף הוא האמצעי הכלכלי הבסיסי והקיומי של כל אחד ואחד

בכל שכבות הגיל ובכל מעמד כלכלי, אנו מבינים כי הכסף מהווה אמצעי עיקרי וחשוב במהלך החיים ובעיקר בכל הנוגע לבריאות, סיעוד של אדם חולה וסיוע בעת זקנה. ההבנה הבסיסית שבעת קטסטרופה רפואית אנו זקוקים למשאבים כלכליים רבים לא פוסחת על צעירים ומבוגרים בכל המעמדות הכלכליים.

בחיי היום יום איננו יכולים ואיננו מעוניינים לחשוב על כל האסונות והקטסטרופות שעלולים לפקוד אותנו בכל רגע נתון. ההעדפה הטבעית היא לשמוח בחלקנו, לעבוד ולחיות את החיים. האדם הסביר אינו יודע שאין מימון או הגנה ממשלתית למקרה של פגיעה מתאונה או מחלה קשה שגורמת לו למצב סיעודי, לאשפוז ממושך או לצורך בשיקום תחת אשפוז.

מדי פעם אנו נתקלים בכתבות המתארות צמצום בשרותי הרפואה הציבורית ובקריסות של מרכזי בריאות ובתי חולים (דוגמת ביה"ח הדסה). חשוב מאוד שנבין כי לא מדובר רק בכתבות לצורך יצירת עניין, מדובר במציאות  היום יומית הקשה שקיימת בשירותי הבריאות הציבוריים במדינת ישראל.
לכל תא משפחתי בישראל קשה יותר ויותר להשקיע אמצעים כלכליים לצורך שמירה על רמת שירותי בריאות נאותה, במיוחד נכון הדבר כשעומדים בפני בעיה כלכלית לצורך טיפול בריאותי מורכב ומשמעותי כמו ניתוח או צורך בתרופות אשר אינן בסל.

עקב יוקר המחיה ושירותי הרפואה הציבורית שמצטמצמים לעיתים קרובות, האדם הממוצע נשאר ללא מענה בשעות הקשות ביותר לו ולמשפחתו במיוחד  וכשמדובר באשפוז או טיפול ממושך במסגרות ייעודיות לאשפוזים וטיפולים סיעודיים ממושכים.
נכון הדבר בנושא הפנסיה בישראל והטיפול הסיעודי בחולים, קשישים ובעיקר בצעירים.

חשוב לציין כי רוב הציבור הישראלי אינו מעודכן כי ישנם ניתוחים וטיפולים מתקדמים שמצילים או משפרים את איכות החיים ושאינם כלולים בסל הבריאות הממשלתי ובקופות החולים.
 העלויות של טיפולים אלו יכולות להגיע למאות אלפי שקלים. בהקמת כיסויי ביטוח מתאימים אנו יכולים להגן על עצמנו ומשפחתנו מפני הוצאות רפואיות גדולות ובלתי צפויות.

ניקח לדוגמה את הטיפול הסיעודי- עלות הטיפול הסיעודי לאדם שנפגע בתאונה או ממחלה יכולה להגיע ל כ- 25,000ש"ח מידי חודש. בכדי לממן הוצאה בלתי צפויה זו אנו יכולים לדאוג מבעוד מועד להקמת פוליסה סיעודית לכל גיל.
חשוב לדעת שהמדינה אינה מעניקה טיפול סיעודי לצעירים מתחת לגיל 65. בעת הצורך, אדם צעיר במצב סיעודי, מקבל מימון חלקי בלבד במסגרת הביטוח הלאומי נקבעים לו אחוזי נכות במימון חלקי בלבד תוך ביצוע מבחן הכנסה של משפחתו. במקרים מסוימים, משפחות רבות נהרסות ומגיעות לפת לחם עקב הצורך במימון טיפול סיעודי ליקיריהם.


הקשיים והכשלים בנושאי הפנסיה, גם הם נושא כאוב ומדאיג את כלל האוכלוסייה.
מבוגרים וצעירים כאחד, מודעים לצורך בחיסכון לפנסיה ולמרות צו ההרחבה לפנסיה חובה הנהוג בישראל, לא כולם יכולים לחסוך לגיל פרישה עקב יכולת כלכלית נמוכה.
הסכום הממוצע להפרשה לחיסכון נמוך מאוד ולא יספק את הסכום הנדרש לקיום יום יומי סביר בהגיענו לגיל פנסיה.
ישנם מגזרים גדולים מאוד בישראל שלא הצליחו לחסוך לגיל פנסיה, דוגמת הסקטור העצמאי.
כל מי שמגיע לגיל פרישה ולא חסך מספיק לקיום בכבוד, יקבל מהמדינה סיוע כספי בסכום של בין 1500 ש"ח -ל - 2200 ש"ח למחיה חודשית. סכום נמוך מאוד לכל הדעות.

חברים יקרים : על כולנו מוטלת האחריות לעתידנו ובריאותינו. על כולנו לתת פתרון מקיף להוצאות בריאות בלתי צפויות, למצב סיעוד ולפנסיה שלנו ושל משפחתנו.
נכון שמדובר בעלויות כספיות אך יש לחשב עליות אלה כחלק מהוצאה הכרחית מכלכלת הבית.
היום יותר מתמיד חשוב מאוד להגביר את המודעות לחיסכון מגיל צעיר לתכניות פנסיה ולרכישת ביטוחי בריאות וסיעוד מקיפים, למען נצליח לחיות ברמה נאותה גם בעת זקנה ומחלה.

בברכת  בריאות טובה

ניר רייך    סוכן ביטוח
טל:  03-6392707
פיני רייך שרותי ביטוח




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב