דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ליטא - מחירי דירות 2020 

מאת    [ 18/02/2014 ]

מילים במאמר: 636   [ נצפה 3653 פעמים ]

 מחירי דירות בוילנה - ליטא

מחירי הדירות בוילנה כמו כל ליטא בעצם, עלו וטסו משנת 2004 בערך ועד הנפילה שבאה בעקבות המשבר הכלכלי באירופה בשנת 2007. אם בתחילת שנות ה 2000 מחיר דירה ממוצעת של שני חדרים - שהיא הדירה הכי מבוקשת ובהמשך אסביר למה - באיזור סביר ולא במרכז היתה בסביבות ה 18,000 עד 25,000 דולר. בשנת 2006 כבר המחיר עמד על פי חמש  ואף יותר. היום דירה דומה תעלה כ 70,000 עד   90,000 יורו. היום בשנת 2019 המחירים כבר שונים ומתחילים לטפס.

מחיר הדירות בוילנה הוא נגזר של שלשה גורמים : 1.מיקום (שכונה, איזור ישן או חדש), 2. גיל הבית - האם מדובר בבניה סובייטית או בניה מודרנית של התקופה האחרונה 3. מספר החדרים. באופן אבסורדי הדירה הכי מבוקשת מהבניה הסובייטית היא דירת 2 חדרים שעולה כמעט כמו דירת 3 חדרים וזאת בשל עלויות החימום בחורף. בבתים הישנים החימום מסופק על ידי מפעל מים חמים איזורי בבעלות ממשלתית שאינך יכול להתנתק ממנו. על הנייר ובאופן תיאורטי כן – למעשה כמעט בלתי אפשרי. חתונה קתולית לכל דבר.

אם מדובר על קניית דירה קטנה כהשקעה בוילנה לא חדשה מהתקופה הסובייטית - קיראו תחילה את הפסקא הבא. אם רצונכם להשקיע בדירה חדשה או חדשה יחסית דלגו...

לכל דירה מהתקופה הסובייטית וגם בחלק מהמקרים של דירות בשנות האלפיים, הגיעו 3 צינורת מים. אחת למים קרים למטבח, לאמבטיה ולשירותים במשך כל השנה. השניה מים חמים למטבח לאמבטיה גם כן במשך כל השנה. צנרת שלישית היא צנרת של מים חמים לרדיאטורים שקיימים בכל חדר כולל המטבח. צנרת זו מופעלת רק בחורף בהתאם לטמפרטורה. כשהכוונה לספק חימום לדירה בסדר גודל של כ 21 מעלות.

באופן כללי רעיון מצויין כי אינך נתקע אף פעם ללא מים חמים גם אם תעשה אמבטיות כל היום...אלא שהחיבור למפעל המים בתעריף זול בתקופה הסובייטית הוא בעייתי כיום...החברה הממשלתית מעלה תעריפים בתחילת כל חורף וכיוון שהציוד ישן ויש הפסדי אנרגיה  בצנרת מהמפעל ועד הצרכן, את המחיר משלם הצרכן הקטן. חלק מעליית המחירים הקבועה נובעת מהצורך לסבסד את ההנחות לפסנסיונרים ובעלי הכנסה נמוכה.

כשבאים לקנות דירה מהתקופה הסובייטית, השאלה הראשונה של הקונים תהיה כמעט תמיד על מחיר החימום, ותמיד יבקשו לראות חשבונות חימום של השנה שעברה...זו אחת הסיבות העקריות שדירת 2 חדרים ו 3 חדרים עולה כמעט אותו הדבר. בכל אשם מחיר החימום.

מכיוון שאי אפשר להלחם בחברה הממשלתית כי מהר מאד הם יפעילו את ההוצאה לפועל המקומית ואם לא תשלם יזרקו אותך בסוף לרחוב – הפתרון הוא או לקנות דירה חדשה יחסית עם מערכת חימום עצמאית שלא קשורה למפעל המים העירוני או לקנות דירה קטנה של 2 חדרים עם תפילה לחורף קל....

לזוג עובד הבעיה היא לא גדולה אולם לפנסיונרים שחיים מקצבה של 350 יורו לנפש לשלם 150 יורו רק על חימום ולפעמים יותר אם הבית אינו מתוחזק כשורה, זה בכלל לא פשוט.

לכן תמיד צריך לבדוק את נושא עלות החימום. בבתים חדשים עלות החימום היא נמוכה בשל היעילות הגדולה יחסית ועומדת על עד כ  50 יורו לדירת 2 חדרים

כרגע המחירים בוילנה עדיין אטרקטיביים יחסית גם למי שמחפש מקום זול יחסית למחייה עם הפנסיה שלו או כמקום להשקעה – כיוון שהמחירים כבר מתחילים לטפס אבל עדיין ניתן למצוא מציאות.

מחירי דירות לדוגמא של שני חדרים במרכז וילנה עומדים על 100,000 עד 130,000 יורו. בפרברים 50,000 עד 75,000 יורו (תלוי אם דירה ישנה או חדשה) ובאיזרים יוקרתיים יותר 100,000 ועד 150,000 ליט. בעיר העתיקה המחירים עומדים סביב 100,000 עד 170,000 ליט. דירות שני חדרים נעות סביב ה 44 עד 60 מ"ר, יש גם גדולות יותר.

מחירי דירות שלושה חדרים במרכז עומדים על 120,000 עד 180,00 יורו. בפרברים 90,000 עד 130,000 יורו (תלוי אם דירה ישנה או חדשה) ובאיזרים יוקרתיים יותר 150,000 ועד 250,000 יורו. בעיר העתיקה המחירים עומדים סביב 140,000 עד 400,000 יורו. דירות שלשה חדרים נעות סביב ה 60 עד 90 מ"ר וכמובן יש גם גדולות יותר אבל די נדיר.

מקווה שעכשיו אתם יודעים יותר על שוק המקרקעין בוילנה שבליטא.

מני מוטולה, וילנה, ליטא.

מני מוטולה הינו מדריך תיירים שגר בוילנה (בירת ליטא). מני נותן שירותי
תיירות והדרכה בכל רחבי ליטא ובכלל זה גם באתרים ההיסטורים הקשורים
לשואת יהודי ליטא. מני דובר אנגלית, רוסית וליטאית. השירותים הניתנים על
ידי מני הינם: הדרכה. הסעה, בתי מלון וייעוץ. כמו כן ניתן לקבל שירותי חיפוש
הממשלתי (ארכיון). מני מוטולה 37065936144+ menytour@gmail.com
https://www.lita-tour.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב