דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פטרה, ואדי רם - המיטב של דרום ירדן במרחק נגיעה 

מאת    [ 15/02/2014 ]

מילים במאמר: 390   [ נצפה 10429 פעמים ]

בעוד שמרבית היוצאים מאילת לסיור בירדן עושים זאת במסגרת של טיול יום אחד בלבד לפטרה, ממליצים כל יודעי הדבר על טיול ארוך יותר שיאפשר הנאה גם מואדי רם - שמורת טבע מדברית מהמרהיבות בעולם וכן התחלת טיול בפטרה מוקדם בבוקר עת האתר ריק מאדם ואפשרות להגיע למקומות הגבוהים שאינם חלק מתכניות הטיול של הטיולים החד יומיים.

הנופים של ואדי רם ופטרה הינם נופים בתוליים מרהיבים שאינם משים מהזכרון, טיול ברכב 4X4 בואדי רם לאחר התרשמות ממרכז המבקרים החדש יחסית של האתר לרבות סרטון קצר המתאר את ההיסטוריה והגאולוגיה של ואדי רם,  הינו טיול המבטיח הנאה מרובה. אין המדובר בעוד טיול ג'יפים שכן במשך הטיול הג'יפ יעצור בכמה נקודות בהן יכולים המטיילים להתרשם מכתובות סלע עתיקות, לטפס על דיונות חול אדום, לטפס על קשתות  ולהנות מנוף עוצר נשימה

את הלילה בטיול יומיים לפטרה וואדי רם מומלץ לכלול במלון הסמוך ככל הניתן לכניסה לפטרה, מלונות כגון Petra Guest House, Movenpick, Petra Palace, Edom Hotel ואחרים המצויים במרחק הליכה קצר משער מרכז המבקרים של פטרה הינם בחירה מנצחת. הרחוב התיירותי של פטרה הסמוך לשער הכניסה של ה visitor center כולל חלפני כספים, מסעדות, בתי קפה וחנויות מזכרות. והגעתם ללון במלון בימים בהם נערך בלילה המופע PETRA BY NIGHT תוכלו ללכת ברגל למרכז המבקרים ולקחת חלק גם בפעילות זו תודות לבחירת מלון הממוקם היטב, בסמוך למרכז המבקרים. 

את היום השני הכולל סיור בפטרה, כדאי להתחיל מוקדם ככל הניתן, תחילת סיור בפטרה בשעה מוקדמת מאפשרת הנאה מאתר לא גדוש מטיילים, להימנע מעומס חום חריג בקיץ ואף להתעכב עוד יותר על האתרים הכלולים בסיור או להמשיך באופן עצמאי למקומות הגבוהים כגון המנזר או המזבח. תכנית הטיול לרוב אינה כוללת את המנזר או המזבח אך מומלץ וניתן בהחלט לעשות את המאמץ ולטפס כ -1000 מדרגות למנזר עם או בלי המדריך הירדני ומשם לתצפת על ישובי הערבה של ישראל.

בניגוד מוחלט לדעה הרווחת בארץ, ההרגשה בדרום ירדן הינה טובה, האנשים נחמדים ומסבירי פנים ותחושת הביטחון האישי נפלאה. 

נקודה חשובה שכדאי לתת עליה את הדעת במהלך הסיור בפטרה ובואדי רם הינה בהקשר של צער בעלי חיים. בפטרה ובואדי רם מועסקים חמורים, גמלים, סוסים וסוסים עם כרכרות בתעשיית התיירות ומועבדים בפרך. מעבר לבעיה הביטוחית שבשימוש בבעלי חיים אלו, מומלץ להימנע מרכיבה עליהם או מצילום עמם בתשלום ע"מ למגר ככל הניתן את תעשיית ניצול בעלי החיים בחסות ביקוש תיירותי.

 

 

 

אהלן אולימפוס בע"מ - מעל 10 שנות נסיון בטיולים לירדן. החברה מפעילה כל יום טיול לפטרה באנגלית, טיול ברוסית 4 פעמים בשבוע, טיול בספרדית כל יום רביעי וטיולים בעברית ע"פ ביקוש. החברה הינה חברת תיירות נכנסת המעניקה גם שרותי קרקע בישראל, ירדן ומצרים לאורחים מחו"ל בטיולים פרטיים או בקבוצות והינה חברה בלשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל ובארגון סוכני הנסיעות האמריקאי ASTA TOP, שרות אישי ואמין מובטח!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב