דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך בוחרים מטפל ברפואה משלימה 

מאת    [ 13/02/2014 ]

מילים במאמר: 461   [ נצפה 2750 פעמים ]

לבחור מטפל בכל תחום בחיינו אינה משימה קלה ועל אחת כמה וכמה בתחום הרפואה המשלימה. אין זה משנה האם מדובר ברפואה סינית, צמחי מרפא, טווינה, שיאצ'ו, כירופרקטיקה, רפלקסולוגיה, פלדנקרייז או אפילו עיסוי רקמות עמוק.

 

כולנו רוצים שהמטפל יהיה קשוב, אמפטי, מתחשב ומבין אך האם אנו רוצים שישתף אותנו בחייו גם כן.

אנו צריכים לשאול את עצמנו האם אנו רוצים טיפול באוירה שקטה לצלילי מוסיקה נעימה או שמא מעדיפים לדבר עם המטפל ולשתף אותו בזמן הטיפול.

 

שוק המטפלים ברפואה המשלימה מוצף במטפלים טובים יותר וטובים פחות, מבתי ספר מוכרים יותר או מוכרים פחות, בעלי ותק וניסיון רב לצד חדשים שזה לא מכבר סיימו לימודיהם.

תחום הרפואה המשלימה, הרפואה האלטרנטיבית  פרוץ ועדיין לא מוסד ע"י חוקי מדינת ישראל אי לכך, למעשה המצב כיום מאפשר בצורה חוקית לכל אחד מאיתנו, תאורטית, להשכיר מרפאה או לייעד חדר טיפול באחד מחדרי הבית וכל אשר נותר הוא להתקין שלט על הדלת ו...להתחיל לטפל.

הייתם רוצים שמטפל שכזה יטפל בכם? אז איך לבחור? מי ישמור עלינו, עליכם המטופלים, איך עושים סדר בבלגאן

ובכן, למרות שתחום זה עדיין לא הוסדר חוקית, ישנם מספר חוקי אצבע חשובים שההולכים על פיהם לא יפלו למלכודות שקשה יהיה לצאת מהם.

על פי רוב, בוגרי בתי ספר ידועים בארץ במסלולי הרפואה המשלימה השונים יהיו בעלי ידע נרחב בהתבסס על חומר לימוד אוניברסלי המוקנה על פי סיליבוס הלימוד הדרוש. לפיכך בעצם חשוב לבקש מהמטפל תעודה מבית ספר מוכר (להרבה מטפלים אין).

כבר בשיחת הטלפון הראשונית ניתן לשמוע על פי טון הדיבור האם המטפל אמפטי, קשוב ומבין והאם הוא מכיר את התופעה ממנה אתם סובלים והאם הוא בעל ניסיון בטיפול בנושא?

קבעתם פגישה במרפאה או בבית המטפל. התרשמו האם המקום מכבד ומשרה עליכם אוירה נעימה. האם המטפל לבבי, קשוב ומזמין, איך עבר התשאול והאם בעייתכם הובנה וטופלה כיאות.

 

מחירי הטיפולים ברפואה המשלימה יקרים יחסית במיוחד כאשר מדובר בסדרות טיפולים הנדרשים בדרך כלל. נסו להתאים את עצמכם לרמת המחירים שבה תוכלו לעמוד אך דעו כי המחירים קבועים פחות או יותר ומחירים זולים מדי יכולים להעיד על חוסר ניסיון של המטפל או חמור מכך על כך שהמטפל לא למד במוסד מוכר.

 

היום ישנם מספר אתרים שעושים עבורכם את הסינון הראשוני. האתרים בוחרים בפינצטה מטפלים מוסמכים, מבתי ספר ידועים, בעלי דיפלומות מוכרות ובעלי ניסיון קליני מספק לשם טיפול בבעיותיכם.

באתרים הללו תוכלו להתרשם מתמונת המטפל, לראות את תעודת ההסמכה. לקרוא חומר רקע על המטפל, על השכלתו, ניסיונו ותחומי עיסוקו ולעתים אף לצפות בסרטוני וידאו של המטפל.

לאחר התרשמות ראשונית זו כל שנותר, פשוט למלא פרטיכם ופרטי תלונתכם והמטפל שבחרתם באזור מגוריכם יחזור אליכם או מטפלים אחרים בתחום שבחרתם. כך תוכלו לקבל מספר חוות דעת והצעות מחיר לטיפול ותוכלו לסנן כבר בשיחה הטלפונית הראשונית ולהחליט מי המטפל שתפקידו בידיו המקצועיות את בריאותיכם, בריאות משפחותיכם ויקיריכם.

בהצלחה ורק בריאות

 

  אלון לרנר LIC. ACP. מטפל מומחה ברפואה סינית- דיקור, מוקסה תרפיה, צמחי מרפא ופרחי באך,קוסמטיקה סינית. בוגר 4 שנות לימודי רפואה משלימה בת"א. סטאג` בסין ב-97` ובסרי לנקה ב-01`. הסדר מול חברות ביטוח, ספק משרד הביטחון וביקורי בית.   איזון גופנפש: כאבים כלליים בשלד ובעצמות, בלט ופריצת דיסק, מיגרנות, בעיות מחזור ופריון, אסטמה, אלרגיה. חרדות, פחדים ובעיות נפשיות. הרזיה וגמילה מעישון. מטפל בילדים ותינוקות.  טלפון: 0522-904008 www.metaplim.l-a.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב