דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו מטבע הביטקוין? 

מאת    [ 11/02/2014 ]

מילים במאמר: 458   [ נצפה 1809 פעמים ]

ביטקוין הוא מטבע האלקטרוני המבוזר הראשון, מאחריו לא עומד גוף רגולטורי בנק או ממשלה.

ביטקוין מתפקד למעשה כמטבע לכל דבר, ומאפשר מערכת תשלומים חדשה שמושתתת אך ורק על תשלומים דגיטליים. המטבע משמש כצורת תשלום חדשנית שמאפשרת קבלת תשלומים מאדם לאדם באמצעות הרשת ללא צורך בתיווך מרכזי ומופעלת אך ורק על ידי משתמשים בלי איזשהי סמכות רגולטירית. בביטקוין אין כסף מוחשי, לא ניתן למצוא שטרות  אלא הוא קיים רק כסדרה של מספרים יחודיים שאותם ניתן לשמור בארנק דיגיטלי, המכונה ארנק ביטקוין. הארנק הוא למעשה קובץ היושב על המחשב האישי, על דיסק קשיח חיצוני או בשירותים מקוונים שונים המאפשרים שמירה מקוונת של הארנק בצורה מוצפנת, כך שרק בעלי הארנקים יכלו לקבל גישה לארנקים שלהם היושבים באתר. האפשרות שבה ניתן לאחסן את המטבע במחשבנו האישי מאפשרת לנו שליטה עליו ללא צורך לעמוד מול בירקרטיות של גוף כלכלי כזה או אחר.

זהו פרוייקט קוד פתוח נעשה בו שימוש על ידי יותר מ200 אלף בני אדם מכל רחבי העולם. אנשים סוחרים בביטקוין בעסקאות ששוות מעל מאות אלפי דולר ללא צורך בחברות אשראי, בנקים או גופים מתווכים שונים. העובדה שזהו מטבע מבוזר שמופעל רק על ידי משתמשים מונעת את האפשרות שגוף מרכזי אחד ישלוט על המטבע ויעצב אותו בצורה אינטרסנטית ומנופולטיבית, זהו מטבע בינלאומי שמופק ומונע מכוח השוק החופשי של משתמשיו. ביזור זה הוא הבסיס לביטחון והחופש של ביטקוין.

אפשר להציע שירותים, מוצרים ובתמורה לקבל על שירותים אלה תשלום בביטקוין, או לחילופין לשלם בביטקוין על מוצרים ושירותים שאותם אתם מעונינים לקבל ולשלם באמצעות המטבע. אתה יכול לקנות שירותי אחסון, מוצרי מזון, מוצרים מאנשים פרטיים, בעלי עסק המציעים את מוצריהם עבור המטבע וכו.

ביטקוין מאפשר לך לשלוח כסף לכל אחד ברשת, בכל מקום בעולם בפחות מאחוז לעסקה, אין בנקאי העומד בין העסקאות ומפיק רווח מהעסקאות שנוצרות בינך לבין מי שאתה שולח או מקבל ממנו כסף. כמו כן העסקאות בין המשתמשים מתבצעות ללא צורך בזיהוי, בצורה אנונמית המתאכסנת ברשת לצמיתות.

מספר המטבעות שניתן לייצר הוא מוגבל וחזוי מראש, ניתן לייצר רק עד 21 מיליון ביטקוין, ההגבלה נודעה על מנת לשמור על ערכו של המטבע, ולמנוע אינפלציה.

נכון לינואר 2013 נוצרו 11 מיליון ביטקוינים, שזה מחצית מסך כל הביטקוינים שניתן לייצר. אין גוף מרכזי שעומד מאחורי המטבע ושולט על הנפקתו, כל בן אדם יכול לייצר ביטקוין באמצעות אפליקציה חינמית שכורה (מייצרת) את המטבעות, כל שצריך הוא להתקין את האפליקציה על מחשב בעל חומרה לא חזקה במיוחד ולייצר, לכרות את המטבעות. כמות המטבעות שניתן לקבל עומדת ביחס לכמות העבודה שהשקעת בכרייה שמריצה האפליקציה, ביחס לתרומה שלך בפיתוח ובאחזקת הפלטפורמה.

מאפיין נוסף של המטבע הוא התנדותיות החדה של שער היציג שלו,  למשל לקראת סוף נובמבר 2013 שערו הגיע $1200 ולאחר חודש בלבד ירד מתחת ל$500.

אם התעניינתם, כל מה שנותר הוא ללמוד על ביטקוין עוד, קיימים תכנים רבים ובינהם פורום ביטקוין ובו מידע נוסף וקהילת תומכת.

http://www.digicoin.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב