האם אנשים עניים תורמים לקהילה?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

האם אנשים עניים תורמים לקהילה? 

מאת    [ 09/02/2014 ]
מילים במאמר: 497   [ נצפה 1512 פעמים ]

 
 

מנהל שהקים בית תמחוי שכונתי פנה אלינו בשאלה: עליו לגייס כסף רב עבור פעילות הסעד שהוא מקיים. האם כדאי לו לנסות לנסוע לחו"ל ולהתרים שם עבור ארגונו, או שאולי יש קרן שעשויה לסייע לו בגיוס התרומות לפעילות הסיוע שלו?

בשלב השיחות הראשון שלנו עם מנהלי ארגונים שונים, אנו עורכים מעין אבחון לארגון וממפים את מקורות המימון שלו. בשיחתנו עם אותו מנהל, התברר, כי פעילות 'בית התמחוי' שלו היא חדשה, ונעשית בתוך שכונה לא קטנה מבחינת גודל האוכלוסייה, אך כזו, שאיננה מוכרת בקרב הקהילות היהודיות בחו"ל.

לשאלתנו, האם ניסה להתרים חלק מאנשי הקהילה המתגוררים בתוך השכונה עצמה, השיב המנהל, ש"מדובר באוכלוסייה דלת אמצעים, ובוודאי לא אוכל לגייס משאבים מאנשים המתגוררים במקום".

מנהל קופה זו אינו היחיד, שטוען כי גיוס כספים בתוך ה'קהילה' הוא בלתי אפשרי. מנהלים רבים חושבים, כי רק מעבר לים נמצא מטמון הזהב, ומוותרים מראש על מקורות מימון אפשריים עבור פעילותם.

מחקר שנעשה בארה"ב הוכיח, כי אין כל הבדל בדפוסי התרומות של תורמים בקרב קהילות שונות לפי גיל, גזע, או מעמד כספי. כולם, כולל אנשים עניים, מעניקים תרומות בנדיבות, והם אחראיים גם לאחוז גבוה מהסך הכללי שמתקבל.

באותו מחקר שנעשה בארה"ב, הראו התוצאות, כי 19% ממשפחות החיות על כספי תרומות והן עצמן משפחות מצוקה ברמה סוציו אקונומית נמוכה ביותר- תורמות בממוצע כ-73 דולר בשנה. מעבר לכך- דווקא באזורים מעוטי הכנסה- נעשה חלק מגיוס המשאבים הקהילתי הפורה ביותר.

אחד ממנהלי קופת צדקה מוכרת לאוכלוסייה מוחלשת סיכם לנו זאת פעם במילים: "יש משפחות נזקקות, שאנו מעניקים להם תמיכה כספית בסך 1,000 ש"ח, ובמקביל- מקבלים מהם תרומה לקופה בסך 300 ש"ח!".

פוטנציאל זה, של גיוס כספים בקרב 'בני הקהילה', פונה הן לקהל היעד הישיר, והן לקהל היעד המורחב.

קהל היעד הישיר- מתייחס לאנשים המשתייכים לפעילות, כמו התושבים המתגוררים בשכונה בה הוקם ארגון הסעד, או לאנשים שיש להם עניין משותף מסוים- כגון הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים, אשר מקבלים תמיכה מעמותה המסייעת לילדים כאלו.

קהל היעד המורחב-  מתייחס לבעלי עסקים הנמצאים בקרבת אותו מקום ומשרתים את בני הקהילה, או אנשים שגרו בעברם במקום, ומרגישים שייכות ל'שכונת ילדותם' ועוד.

אלה וגם אלה חשים קירבה ויחס מיוחד לארגון ולפעילותו, וממילא מעוניינים לסייע עבורו. על כן, בשלב הראשון, תמיד כדאי לנצל את פוטנציאל התרומות הגלום בקרב קהל היעד הישיר וקהל היעד המורחב של הקהילה, לפני שפונים למקורות מימון נוספים. הוראת קבע בסכומים קטנים ממספר גדול של תורמים- עשויה, למשל, להוביל לסכום יפה שמצטבר, אשר ממנו ניתן לבצע פעילות עבור הקהילה עצמה.

יתירה מזאת- ברגע שהארגון פונה בבקשת תרומה גם בקרב בני הקהילה עצמה- נוצרים מעגלים נרחבים שעשויים לסייע לו, כמו: חשיפה רחבה של פעולותיו, וממילא- את הגדלת המשאבים לפעילות; העלאת תחושת המעורבות של בני הקהילה במה שנעשה 'בתוך תוכם', או אפשרות של התנדבות (שווה כסף), שעשויה לסייע בתחומים אחרים של הפעילות.

מעבר לכך, ברגע שחלק מהכנסות הארגון נעשות על ידי בני הקהילה עצמה- אמון התורמים ה'חיצוניים' או נציגי קרנות שונות בארגון עולה פי כמה וכמה, מה גם, שאותם תורמים 'חיצוניים' עלולים להחליט, שהם מעוניינים לפתח אפיקי תרומות בתחומים אחרים, ולעומת זאת- ההכנסה מבני הקהילה נותרת תמיד בעינה, ואף מתפתחת יותר ויותר.

שרה רוזנבוים | מומחית בפיתוח משאבים וגיוס תרומות, ייעוץ ארגוני וניהול אפקטיבי | יוצרת סדרת: "מיליון או דולר"- כל הסודות והטיפים לגיוס משאבים אפקטיבי לארגון שלך! |  לקבלת סדרת טיפים מנצחת לגיוס משאבים אפקטיבי לארגון שלך לחץ כאן!

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב