דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


החשיבות ביועץ כלכלי 

מאת    [ 09/02/2014 ]

מילים במאמר: 618   [ נצפה 1408 פעמים ]

יזמים רבים יעידו כי אחת ההוצאות היקרות ביותר שיש לעסק, במיוחד בחודשיו הראשונים, הינה חוסר ניסיון וביצוע טעויות. יזמים חדשים רבים נאלצים להתמודד עם הסביבה העסקית המורכבת ולעיתים קרובות מבצעים טעויות כגון: אי ניהול תזרים מזומנים מבוקר, לקיחת הלוואה בתנאים לא נוחים ובריבית גבוהה, אי ניצול הזדמנויות עסקיות ועוד.

 

הגורם המשמעותי ביותר לטעויות כגון אלו שצוינו לעיל הינו חוסר ניסיון בניהול העסק. הבעיה הגדולה עם ניסיון זה שהוא נלמד לאחר ביצוע טעות והתמודדות איתה. לכן, עסקים רבים נאלצים לספוג הפסדים והוצאות מיותרות שנובעות מחוסר שליטה בסביבה ובניהול העסקי. אולם, ניתן להקטין עלויות של חוסר ניסיון על ידי העסקת יועץ כלכלי מנוסה שילווה וימנע את הטעויות של העסק טרם קרו. נכון שיזמים רבים נמנעים מלשלם על שירותי יעוץ כלכלי מכיוון שהוצאה זו נתפסת בעינם כמיותרת, אבל עסקים רבים יעידו שעלות הטעויות שעסק מבצע בעת פעילותו עולה מספר מונים על עלות העסקת יועץ כלכלי.

 

יועץ כלכלי – ערך מוסף לעסק

ייעוץ כלכלי יכול להגיע במספר דרכים כגון העסקת יועץ כלכלי שכיר של החברה, העסקה זמנית של יועץ כלכלי חיצוני או קבלת ייעוץ כלכלי מחברת ייעוץ עסקי מתמחה כגון "מנועי צמיחה". היועץ ילווה את העסק בניהולו השוטף ויסייע במגוון תחומים כלכליים בהם בהם העסק עלול להקלע לקשיים. להלן 3 תחומי ייעוץ עיקריים:


    • 

    גיוס הלוואה לעסק

    אם זה בתחילת דרכו, אם בניהולו השוטף ואם לצורך צמיחה והשקעה, כל עסק יזדקק בשלב מסויים למימון חיצוני על ידי הלוואה. בעיות כגון קושי בנזילות או חוסר במשאבים עלולות לעצור את העסק מלהתפתח ולצמוח ולכן גיוס הלוואות בתנאים טובים ונוחים צריכה להיות בראש מעייניו של בעל העסק. יועץ עסקי יעזור לעסק לתכנן את גודל ההלוואה הנדרש, כושר החזר ההלוואה של העסק וחלופות רלוונטיות לגיוס אשראי. לעיתים קרובות בעלי עסקים קטנים ובינוניים סובלים מחוסר ידע בהתנהלות מול העולם הבנקאי ומוצאים עצמם לוקחים הלוואות לעסקים גבוהות ולא נוחות, יועץ כלכלי טוב ייצג את העסק מול הבנק ויאפשר קבלת תנאים עדיפים, לרוב דרך מסלולי הלוואות מדינה.


    • 

    תכנון עסקי

    כל עסק זקוק לתכנית פעולה שכוללת הצבת יעדים וכתיבת מטרות שיסייעו בצמיחת העסק הן בטווח הקצר והן בארוך. הגדרצת היעדים צריכה להתבסס על יעדים פיננסיים כגון שיפור תפעולי בהוצאות העסק או הגדלת מחזורי מכירות, בנוסף היא צריכה להתבסס על יעדים עסקיים ושיווקיים כגון מיתוג העסק, הגדלת קהל לקוחות וכדומה. כתיבת תכנית עסקית יעילה וברת ביצוע לא מהווה עבודה פשוטה ולכן קבלת ייעוץ כלכלי בנושא יכול לעזור משמעותית בהבנת מיצוב העסק וכיווני התפתחותו.


    • 

    ניהול תזרים מזומנים

    היבט לא מוערך בעת ניהול העסק הינו תזרים המזומנים. עסקים רבים נקלעים לקשיים כלכליים למרות שהעסק עצמו מייצר הכנסות בדוח רווח או הפסד. אולם, מכיוון שלא כל הכנסה או הוצאה מלווה בתשלום מזומן אלא באשראי לעיתים נוצרת אשליה שעסק מרויח למרות שלא נכנס מזומן לקופתו. ניהול תזרים מזומנים ראוי ומבוקר יכול למנוע בעיות תזרימיות כגון אלו ולתת מידע נוסף לבעל העסק שלא יהיה זמין רק מקריאת דוחות רווח או הפסד. גם כאן יועץ כלכלי מתמחה בתזרימי מזומנים יכול לעזור בעל העסק להכנס לקרבי העסק ולהבין את מצב העסק היום, בנוסף תזרים מבוקר יעיד על בעיות תזרימיות עתידיות ויאפשר לעסק להתכונן מבעוד מועד על ידי לקיחת הלוואה או שינוי תנאי תשלום עם לקוחותיו או ספקיו.

אין ספק שהעסקת יועץ כלכלי מהווה פעולה בעלת חשיבות כלכלית ועסקית מן המעלה הראשונה. ייעוץ כלכלי כולל מגוון תחומים כגון תכנון עסקי, גיוס הלוואות וניהול תזרים מזומנים. תמיכת היועץ תאפשר לבעל העסק ניצול משאבים יעיל יותר והתפנוןת לתחום עיסוקו בו הוא פועל בצורה הטובה ביותר.

ערן רגב - כלכלן ראשי מוסמך במימון (MBA) מנועי צמיחה פתרונות מימון ופיתוח עסקי דוא"ל  eran@growth-engines.com אתר הבית www.growth-engines.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב